Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - elbilfanen

Sider: [1]
1
Dette er bare trist....

Det synes tydelig at Hyundai IKKE har tatt noe lærdom av fadesen som VAG skapte ifm reservasjon av ID 3, når den ble lansert. Jeg sendte en mail til Hyndai om mine ekkle erfaringer med ID 3 reservasjon, og ba dem løse det på en bedre måte... ironisk nok...

Dagen startet tidlig i dag. Sjekket at adressen min var lik på PayPal og Hyundai. La ned alle andre programmer. Re-startet og slettet alle cookies og historie. Re-startet igjen. Logget på PayPal og Hyundai og ventet på at klokken skulle bli 08.00...
Presentasjonsvideoen lot seg starte presis 08.00 og varte i 11m 3s....
Hadde ventet en nedtelling eller kanskje å bli videresendt til en reservasjonsside, men ingenting skjedde, gikk tilbake til hovedsiden og der var det en knapp å klikke på "RESERVER"....
Valgte utvendig farge.. Innvendig farge... og Forhandler... bekreftet vilkår og bekreftet igjen og klikket på "Gå til PayPal" oooooog ingenting skjedde

Akkurat like forbanna elendig som når VAG surra det til....

På en annen laptop så bladde jeg febrilsk på andre sider på hyundai.no og com.
Oppdaget en siden hvor det nå blinket "0000" biler tilgjengelig, 30 min senere blinket det 3000 biler tilgjengelig.... sider kom og gikk og så kom det opp en beklagelse på .no siden.
Når jeg da har klikket på RESERVER ca 1700 ganger frem til ca 11.00 (og sikkert gjort problemene enda værre...) så ble jeg overført til en internasjonal side hvor det var bilde av en hvilende kvinne med den treffende teksten "REAL Progress takes time", det roet ikke akkurat meg ned.... dessverre.
12.20 ringte jeg .no og traff en hyggelig dame som beklaget situasjonen, forklarte at feilen ikke lå i Norge, og at de skulle gjøre sitt ytterste for å sende epost til alle som hadde satt seg på interesseliste så fort de visste noe om når de kunne være oppe og gå igjen, eller hadde annen relevant informasjon...
En taktisk dame med et klart talent for kundebehandling. Fakta, fakta og fakta. Ikkeno tull. Det hjalp...  :+1:

Markedsavdelingen sendte ut mail 08.17 om pris og noen tekniske data samt at nå kunne man reservere.
08.43 gikk det ut mail om tekniske problemer...

Ioniq 5 er den første bilen jeg har sett snurten av på mange år som jeg har tenkt "wooow" om, den er frekk og elegant på en gang... jeg virkelig gledet meg...

Hvordan kan det ha seg at noen som kan skape en så lekker bil ikke klarer å lage et "køsystem" for 3000 personer.... for meg er det ubegripelig ??
Hvorfor ikke dele kø-nummer og betaling. En kan jo feks gi 48t frist på betaling og gjøre opp kø-lista på nytt etter 48t.

Bilene skulle reserveres etter "Først til mølla" prinsippet.
Det blir IKKE artig å høre rykter om at feks frankrike fikk reservert 2400 av de 3000 bilene..

Da kommer jeg ikke til å kjøpe Hyundai.
Jeg vil ha en bil jeg liker men jeg vil også ha en hederlig leverandør....

Mine tanker går til de enkelte dyktige og hyggelige ansatte som gjør sitt beste oppe i denne møkka-situasjonen hos Hyundai...

Har du klart å reservere Ioniq 5

Sider: [1]