Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - SteniX

#1
e-Golf / eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:13


eGolf har en svakehet i sensorene på varmeanlegget som medfører inntrengning av fuktighet. Dette medfører at sensorene slutter å fungere. Som vist på bildet er denne sensoren full av irr.

Det finnes 5 stykker av disse på anlegget som har sittet i biler frem til 2017. Dette er vistnok et hyppig problem ut fra alle trådene i dette forumet.




Lista for å fikse dette er lang hos merkeforhandler. Vi var så uheldige at problemer oppsto 2 måneder etter garantiutløp så totalsummen kom på over 25.000,-

Vurderer du en brukt egolf sjekk om sensorene er byttet (Mange ryker før garantiutløp).  Om ikke vurder nøye om du er villig til å ta denne risikoen.
#2
Ladeplasser og ladekabler / Grønn Kontakt + Coop ladbonus
tirsdag 04. juni 2019, klokken 19:09
Er du Coop medlem kan nå registrere GK profilen din på Coop medlemssiden og få 8% bonus på toppen av GK volumrabatt:

https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/gronn-kontakt
#3
Ladeplasser og ladekabler / Erfaringer med Fortum
mandag 20. mai 2019, klokken 23:00
Lurer på om det er noen som har erfaringer med Fortum som leverandør av strøm hjemme og ladeoperatør. Jeg lot meg friste av lovnader om strøm og elbillading på samme faktura, samt 15% ladebonus da jeg planla å kjøpe elbil i fjor så jeg byttet allerede til Fortum da som strømleverandør hjemme. Da elbilen var på plass i år byttet jeg til ladebonus og fikk aktivert brikke.

Leveranse av produktene har vært upåklagelig, men samlefaktura og ladebonus har vært så som så. Faktura har kommet tett som haggel den siste tiden:

27.03.19: Faktura strøm i heimen for februar. Ingen fakturering av elbillading.
24.04.19: Trodde dette var strømfaktura for mars da den sammenfalt i tid med husfaktura og hadde sånn omtrentlig samme beløp. Ved nærmere ettersyn i ettertid viser det seg at dette er ladefaktura uten 15% ladebonus for noe av ladingene jeg har gjort. Ja ja tenkte jeg. De bruker vel litt tid på å komme igang.
10.05.19: Husfaktura for mars.
21.05.19: Husfaktura for april + resterende lading den siste perioden. Uten 15% ladebonus.
23.05.19: Faktura på hele kroner 0,-
24.05.19: Husfaktura for april + resterende lading den siste perioden (Eksakt samme faktura som har frist 21.05.19). Bare denne gangen med 15% ladebonus.

Har sendt henvendelse om dette sist uke, men Fortum virker å ha norges minst motiverte kundeservice så vi får se når svar kommer.

Er det noen andre som har utfordringer med Fortum? Går det på skinner for dere andre?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA