Jeg ladet på Ionty Øyer i går morges. Jeg ankom med 20% SoC, etter en drøy times kjøring fra Otta. Temperaturen på Øyer var 10-12 grader vil jeg anslå. Ladeeffekten maxet på 67kW, og holdt seg rundt 60 til jeg avsluttet på 77%. Jeg vet det er vanskelig å gi noe entydig svar, men burde jeg ikke på noe tidspunkt fått høyere effekt? Temperaturen var helt nede i 4 grader på Otta, og holdt seg lav til et stykke lengre ned i dalen, men jeg trodde kanskje en drøy times kjøring skulle veie opp for dette. Skal alt tilskrives lav utetemp? I optimal temperatur skal jeg vel kunne forvente 100kW opp til 50% SoC i alle fall.
Også på BKKs 200kW-lader i Ørsta i sommer maxet det på 66-67kW. Der ankom jeg med ca 30% batteri, etter 10 minutters kjøring i 17-18 grader.
Det er sikkert overilt å be forhandler sjekke bilen. Jeg får prøve å hurtiglade mer i Oslo før temperaturen synker.
Også på BKKs 200kW-lader i Ørsta i sommer maxet det på 66-67kW. Der ankom jeg med ca 30% batteri, etter 10 minutters kjøring i 17-18 grader.
Det er sikkert overilt å be forhandler sjekke bilen. Jeg får prøve å hurtiglade mer i Oslo før temperaturen synker.