Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Vepsen

#1
BMW i3 / Problemer med vindusheis
søndag 07. mars 2021, klokken 08:02
Noen som har vært borti følgende feil ved venstre vindu?
Når jeg åpner, eller lukker vinduet går det bare tre-fire cm for hvert trykk på bryteren😱 nytt trykk så går det tre-fire cm til👹

2017 94a
#2
Lade hjemme / Lade på 3-fas hjemme
søndag 26. juli 2020, klokken 08:58
Hei!

Har nå kjøpt en 2017 i3 som jeg primært vil lade hjemme. Har en 16a chuko, og en 25a 3-fas 230v industrikontakt? (blå) i garasjen..

Har ladet i natt på 16a kontakten, men det tar jo veeeeldig lang tid;)   Finnes det en overgang til 3-fasen slik at jeg kan bruke den, og vil dette ha noen effekt på ladetiden? Eller må jeg ha inn elektriker og montere "ladestasjon"?
#3
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Kople fra AC
torsdag 14. februar 2019, klokken 08:49
Bilen gikk i nødmodus her i forrige uke, og jeg fikk i dag en lite hyggelig telefon fra verkstedet...  AC kompressor gåen, pris 22k pluss arbeid på 4k...   Dette er en 2012 Ion med 75k på telleren så vi snakker halve verdien av bilen....

Så til det det store spørsmålet, kan jeg ikke bare kople den fra?.

Merkeverksted sa det ikke var mulig/lurt å kople fra da det ville oppstså en åpen høyspentkrets, men det må da være en redneck løsning på dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA