Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Avec

#1
Jeg lurer på om vi har kommet ut for et dilemma vedrørende utbygging av infrastruktur i vårt et år gamle sameie.

Entrepenør bygde ut 25% av infrastrukturen og tilbud kjøpere ladepunkt for en merkostnad. Noen beboere kjøpte ladepunkt. Noen beboere kjøpte kun tilgang til infrastruktur. De fleste beboerne har ikke tilgang til infrastruktur, men ønsker dette etablert.

Generalforsamlingen stemte for å utvide til 100% utbygging. Styret har skaffet et tilbud på utbygging av de resterende 75%. Sameiet sin forretningsfører sier at kostnaden må fordeles på alle, og det er her dilemmaet naturligvis dukker opp. Selv om infrastrukturenkostnaden ikke ser ut til å bli mer enn kr 2500 pr plass, så føles det foreståelig nok blodig urettferdig for de som allerede har kjøpt seg tilgang til eksisterende infrastruktur. Noen beboere har feks to plasser foran infrastruktur. Ikke bare det, men tilbudet styret har skaffet gir ca halvparten av kostnaden sammenliknet med hva det kostet via entrepenør. Mao risikrer enkelte å måtte betale ca kr 10.000 mer enn andre for ingenting.

Styret ønsket naturligvis at de som har betalt skal kunne unntas, men her mener forretningsfører at loven ikke gir rom for dette og at alle beboere må være med å dekke kostnaden sameiet har.

Er det i det hele tatt mulig å komme utenom dette på en måte som gir mening for alle parter?

Innser at dette kanskje er et sært dillemma og at de fleste borettslag/sameier etableres med kun delvis utbygging av infrastruktur, og således ikke har vært utsatt for problemstillingen.




#2
i-Pace / Jaguar I-Pace årets bil 2019
mandag 04. mars 2019, klokken 15:40
Så nettopp kåringen på live på nett.
Alpine A110 og Jaguar I-Pace endte med 250 poeng hver da siste land ga sin score.
Resultatet be avgjort med stemmene til jurymedlemmene, og da ente I-Pace med seier.

Gratulerer til alle I-Pace eiere  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA