Her har jeg lite peiling, men var litt nysgjerrig på hvor mye bil jeg får for pengene. Jeg har jo tidligere i andre tråder redegjort for mitt regnestykke på en Q5 2016 til 450 000 kontra e-tron.Konklusjon var at med billån må jeg inn med 100 000 mer i egenandel, mens mnd utgifter kommer ut likt når man tar med besbarelsene ved elbil kontra diesel.
Jeg har lagt inn følgende parameter, men her jeg på tynn is, så arrester meg gjerne: nox 80, co2 100, vekt 1900, hk 220. Pris 800 000, reg dato jan 19 og km 0. Kalkulatoren ga en pris på 1 175 000 inkl mva og engangsavgift. Hvis dette stemmer noenlunde betyr vel det at jeg legger 100 000 ekstra for å kjøpe en bil som ville kostet 625 000 mer. Nå tror jeg nok at mva fordelen på ekstrautstyr ikke er tilstede 100%, så la oss runde ned til 550 000 mer bil for 100 000 ekstra egenandel. Not bad!
Jeg har lagt inn følgende parameter, men her jeg på tynn is, så arrester meg gjerne: nox 80, co2 100, vekt 1900, hk 220. Pris 800 000, reg dato jan 19 og km 0. Kalkulatoren ga en pris på 1 175 000 inkl mva og engangsavgift. Hvis dette stemmer noenlunde betyr vel det at jeg legger 100 000 ekstra for å kjøpe en bil som ville kostet 625 000 mer. Nå tror jeg nok at mva fordelen på ekstrautstyr ikke er tilstede 100%, så la oss runde ned til 550 000 mer bil for 100 000 ekstra egenandel. Not bad!