Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Pauli

#2
Leaf 2010-2017 / Sommerdekk 2021
lørdag 27. februar 2021, klokken 12:48
Jeg må ha nye dekk til Leaf-14.
Noen tips til gode dekk, bør man velge 205 eller 215 som det er i dag?
Med gode dekk tenker jeg ok pris, lav rullemotstand, forholdsvis lav støy og generelt greie egenskaper.
#3
MG ZS EV / Rekkevidde på motorvei
lørdag 13. februar 2021, klokken 07:47
Vi vurderer å kjøpe en MG. Og vi har satt Sandefjord til Oslo som minimum rekkevidde på vinteren uten lading. Vil bilen holde til det på vinteren forutsatt at bilen ikke trøblete med den oppdatering som har vært? A better routeplaner sier delvis ja.
#4
Mekanisk / Klikkelyd når bremsene slår inn
onsdag 20. januar 2021, klokken 10:17
Byttet skiver og klosser foran på Leafen i september. I løpet av vinteren har det kommet en klikkelyd når bilen går fra regen til bremser. Kan ikke se noen feil ved klosser eller skiver foran som kan forklare lyden.
Noen som aner hva dette kan være for noe? Så på Ioniq-siden at det kunne være luft i bremsevæske, men jeg aner ikke.
#5
Kjøpe elbil? / Pendlebil 4 mil hver vei (motorvei)
onsdag 06. november 2019, klokken 14:57
Som alle andre som skriver i denne tråden er jeg nå på utkikk etter min første brukte (el)bil. Den skal hovedsaklig brukes til jobb Sandefjord-Horten t/r og barnehagelevering.
Men jeg klarer ikke å bli klok på hva jeg bør kjøpe, har som mange lyst til å bruke så lite penger som mulig, men samtidig komme meg til og fra jobb uten ladestopp. Har en Tesla lader (230v) i garasjen, men skjønner at man kan kjøpe en overgang om man kjøper bil med type 1.
Så vil ha en bil som selv med degradering av batteri klarer å kjøre t/r uten ladestopp de fleste dagene i året, plass til 2 barneseter. Har kikket spesielt på Soul, Leaf 30kwh, Ioniq. Synes spesielt Ioniq ligger høyt i pris kontra ny bil, men å bruke over 200k er uaktuelt, helst under 150k. Opplever også litt bekymring rundt å kjøpe Leaf grunnet opplevelsen av at mange melder om kraftig degradering av batteri, uten at Nissan tar tak i det? Så at på Soul kunne man i hvertfall gå til forhandler å betale 400 for test om man mistenkte at batteriet var under 70 %. Har kikket en del på abrp, og ser ut som de fleste vil slite om de nærmer seg batterigrensa spesielt ved motorveihastighet til jobb.

Hvilken bil ville dere vurdert i mitt tilfelle og hvorfor?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA