Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Jim_Nos

#1
Kia Niro EV / Ettermontere frunk
lørdag 21. desember 2019, klokken 20:08
Noen som har prøvd denne ? http://www.frunk.at/en/Kia-Niro/

Spekulerer litt på for og mot.
Mot
- er monteringsfestene til «motordekselet» sterkt nok til å tole noe særlig?
- trenger området den luftinga som er der?
- frunken blir neppe tett nok til å holde ute smuss mtp matvarer etc.

For
- frunk!
- relativt billig i innkjøp 185 eur
- en liten frunk framme vil ha plass ladekabler, punkteringskit, verktøy, varseltrekant, spylervæske, i tillegg til en liten bag. dvs man kan nytte plassen i reservehjulsbrønnen til lyddemping/mer bagasjerom.

Flere som har tanker om dette?
#2
Model S 2013 - 2022 / Eniro vs 75d som familiebil, rådførimg
fredag 08. november 2019, klokken 00:44
Hei!

Jeg leker litt med tanken om å bytte bil og er dermed ute etter andre sine erfaringer.

Scenarioet er å bytte fra eNiro imens den fortsatt har høy verdi på bruktmarkedet til en 17 mod 75d  (44k km 490k kr) som ligger på tesla sine sider.

Kjørte bortom tesla i Bergen å prøvesatt en ny S, jeg opplevde det som en fet bil men veldig trang førerplass (jeg er en stor mann) og enda trangere baksete . Det med bakseteplass er viktig da mini sitter i barnesete og trenger påpass/selskap. Fordelen slik jeg såg det var at TMS hadde eit bagasjerom som er stort nok til at jeg slipper å demontere barnevogn til molekyler for å få med alt pikkpakket. Niro har knallbra bakseteplass. Hvordan opplever dere med flere småbarn model S?

Med tesla sin bruktbilgaranti på 4 år/80k km så er der litt å gå på fortsatt, men eniro har fremdeles 7 år igjen.  Driftssikkerhet har høy prioritet hos oss, da bil nr 2 er en berlingo/arbeidsbil og ikke egnet til annet enn det. Jeg har registrert at tesla har fått endel pes oppigjennom.

Hvordan er rekkevidden og laddefart på 75d etter at den drar på åra ? Behovet vårt mtp langtur er at den går Minst 30mil uten ladding(hjem til mor)

Det niroen er blottet for er «fet bil»faktor, men funker veldig bra til en liten familie, savner dog 4wd og app.  Jeg prøver å få litt synspunkter fra alle «leirer» og setter pris på tilbakemeldinger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA