Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - z4rd

Sider: [1]
1
Tesla SW og AP / Oppdateringer ila 2019
« på: Tirsdag 24. Desember 2019, klokken 16:27 »
Riktig god jul! [ You are not allowed to view attachments ]

2
Lading av Tesla / Lading via TWC - Forskjell på Model X vs. Model 3?
« på: Lørdag 21. Desember 2019, klokken 12:46 »
Hei! Beklager hvis tema har vært diskutert før, men jeg har ikke funnet konkret svar på mitt spørsmål...

Jeg har et 230V-anlegg som er satt opp med «3-fas» på 25A med en Tesla Wall Connector. Med Model X lader den på ca 28km/t. (25A)

Da jeg koblet til en Model 3 på samme laderen gikk den automatisk på 14A i bilen, og jeg kunne ikke endre A oppover. Den ladet da på ca 35km/t.

Kan jeg endre noe på laderen for å kunne lade enda raskere med Model 3? Eller er dette det raskeste jeg vil få?

3
Andre Elbiler / Tesla Bimmer - Konvertering av E30 med rear-motor fra P90D
« på: ſøndag 05. Mai 2019, klokken 11:24 »


En kar i USA (@tesla_bimmer) med egen YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCa5kGfLlOUNlxuVF2RRTDig

Beskrivelse av kanalen hans:

Sitat
Follow along as I convert an E30 MTech cabrio to Tesla power.
Trigger warning: I have no idea what I’m doing.
IG: tesla_bimmer

Model S drive unit with open source controller from www.evbmw.com

2 Chevy Volt battery packs for 32kwh total capacity (approx 100 mile estimated range)

All mounting and brackets in laser cut 304ss from www.sendcutsend.com

M Rain on alcantara interior by www.ninestitch.com

4
Elbilen i Samfunnet / Elbiler til salgs på FINN vs Total antall registrert
« på: ſøndag 05. Mai 2019, klokken 09:21 »
Hadde lite å gjøre akkurat nå og så det var diskutert i en annen tråd hvor mange biler som lå på FINN vs antall registrerte. Lagde en kjapp Topp 10 liste av de mest solgte bilene. Tok også med i-Pace og e-tron da disse er forholdsvis nye og populære.

Så kort oppsummert, kjørt en formel som drar antall biler registrert på FINN.no med drivlinje elektrisitet og korrekt modell-benevnelse + sortert tallene fra elbilstatistikk.no iht hvilke som er mest solgt (det totale antallet).

Prosenten er da regnet ut fra FINN.no / Elbilstatistikk.no x 100. Blir jo ikke helt vanntett mht importerte biler osv, men gir et greit pekepinn på hvor lett tilgjengelig en modell er iht antallet som er solgt i markedet.


Flest registrert #BilTotalt registrertTil salgs på FINN%
1Nissan Leaf5345616853,15
2Volkswagen Golf3596312323,43
3Bmw I3225089444,19
4Tesla Motors Model S197224532,30
5Kia Soul165233702,24
6Tesla Motors Model X119121681,41
7Renault Zoe105432552,42
8Volkswagen Up!90462302,54
9Hyundai Ioniq73413144,28
10Tesla Model 36872330,48
16Jaguar I-pace24101004,15
21Audi E-tron1221534,34


5
Tesla / Nåværende S/X-eiere får tilbud om gratis Ludicrous ved nytt kjøp
« på: Onsdag 24. April 2019, klokken 09:45 »
Sitat
As a thank you to our Tesla owners, all existing Model S and Model X owners who wish to purchase a new Model S or Model X Performance car will get the Ludicrous Mode upgrade, a $20,000 value, at no additional charge

Kilde: Offisiell Twitter-konto Tesla

6
Tesla / Oppdatert smart-luftfjæring for S/X
« på: Onsdag 24. April 2019, klokken 09:42 »
Sitat
We’ve also upgraded our air suspension system for Model S and Model X with fully-adaptive damping, giving it an ultra-cushioned feel when cruising on the highway or using Autopilot, and a responsive, exhilarating confidence during dynamic driving. Unlike other manufacturers, our suspension software is developed completely in-house, using a predictive model to anticipate how the damping will need to be adjusted based on the road, speed, and other vehicle and driver inputs. The system constantly adapts by sensing the road and adjusting for driver behavior, automatically softening for more pronounced road inputs and firming for aggressive driving. We’ve also improved the leveling of the system while cruising, keeping the car low to optimize aerodynamic drag. As with all of Tesla’s in-house software, the adaptive suspension can receive over-the-air updates, allowing us to enable all Model S and Model X customers to have the most advanced suspension technology at all times.



Kilde: Offisiell Twitter-konto til Tesla

7
Elbil og økonomi / Sammenligning mellom Audi og Tesla med hensyn til bruktpriser
« på: Mandag 08. April 2019, klokken 18:00 »
Det er veldig bra at Moderator rydder opp og er synlig.

På oppfordring har jeg justert mitt opprinnelige innlegg, som i utgangspunktet bare var en påminnelse om å holde oss til tema. Håper jeg ikke bommer helt:

Det er rett og slett åpnet opp for å diskutere og sammenligne alle økonomiske aspekter vedrørende Audi og Tesla i denne tråden. Foreslår derfor at alle som har noe relevant å bidra med som omhandler dette, gjør det.

Personlig hadde jeg satt stor pris på (no pun intended) om det ble stort sett referert til fakta, objektive tall og at ingen graver seg inn i forsvarsposisjoner for å rettferdiggjøre egne valg, men heller bidrar til å belyse ulike aspekter rundt dette med økonomi og verdifall.

8
Tesla SW og AP / 2018.36.2
« på: Lørdag 22. ſeptember 2018, klokken 00:02 »
Bilen min fikk akkurat installert 36.2 nå. Ikke fått testet eller sett på release notes selv. Noen andre som har sjekket?

Sider: [1]