Hei,
Vi hadde en liten utforkjøring som skaded front fender og annet småteri fremme på bilen. Bilen var kjørbar og lite å merke bortsatt i fra noen sensor feilmeldinger.
Dette ble tatt på forsikring og ordnet på et karoseriverksted og bilen hentet på fredag.
Bilen lager nå knirkelyder når vi kjører, og veldig merkbar knirkelyd ved høyre hjul fremme når den løfter og senker stilling. Denne lyden var ikke der før utforkjøring, eller i mellom utforkjøring og verkstedbesøk. Høyre bakre stilling er også 3cm lavere en venstre bakre hjul i alle stillinger (fra very low til very high). Den var ikke sånn før utforkjøringen, men kan ikke være sikker i mellom utførkjøring og verksted besøk.
Det er ingen arbeid gjort på bilen som burde ha vært i nærheten av luftfjæringsystemet. Men kan det ha blitt skadet hvis bilen ble løftet uten å ha vært i service mode?
Hva burde jeg gjøre nå på mandag? Kontakte verksted direkte? Snakke med forsikringselskap direkte? Snakke med Tesla?
Vi hadde en liten utforkjøring som skaded front fender og annet småteri fremme på bilen. Bilen var kjørbar og lite å merke bortsatt i fra noen sensor feilmeldinger.
Dette ble tatt på forsikring og ordnet på et karoseriverksted og bilen hentet på fredag.
Bilen lager nå knirkelyder når vi kjører, og veldig merkbar knirkelyd ved høyre hjul fremme når den løfter og senker stilling. Denne lyden var ikke der før utforkjøring, eller i mellom utforkjøring og verkstedbesøk. Høyre bakre stilling er også 3cm lavere en venstre bakre hjul i alle stillinger (fra very low til very high). Den var ikke sånn før utforkjøringen, men kan ikke være sikker i mellom utførkjøring og verksted besøk.
Det er ingen arbeid gjort på bilen som burde ha vært i nærheten av luftfjæringsystemet. Men kan det ha blitt skadet hvis bilen ble løftet uten å ha vært i service mode?
Hva burde jeg gjøre nå på mandag? Kontakte verksted direkte? Snakke med forsikringselskap direkte? Snakke med Tesla?