Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Rosson

#1
BMW i3 / Priser forsikring Bmw i3
søndag 21. juli 2019, klokken 16:45
Diverse forsikringsselskaper har vert i media for å forsøke å legitimere kraftige (kommende?) økninger i forsikringspremier på elbiler.

Tenkte derfor det kunne vere nyttigt med en ny tråd på emnet, da den gamle stoppet opp i 2015.

Starter med mine tall. Vilkår osv regner jeg med man kan finne på selskapene sine websider..

Tryg Forsikring
Tryg plus rabatt 15%

Merke/modell: BMW I3 2018
Bonus: 75 % mer enn 5 år
Årlig kjørelengde: 10 000 km
Bilen brukes kun av førere over 23 år
Automatisk nødbrems

Dekninger     Egenandel       Pris per år

Ansvar                                 1 783
Kasko           6 000               2 236
Maskinskade                           236
Bil Ekstra                                751
Fører- og passasjerulykke        161
Totalpris                              5 167


#2
Det er en rapport fra Bloomberg New Energy Finance som viser at å kjøre elbil er bedre for klimaet - også der hvor strømmen kommer fra fossile kilder.


https://www.dinside.no/motor/ny-rapport-slar-hull-pa-elbil-myte/70682456#_ga=2.92389525.946865272.1547259331-1152608178.1544132844
#3
BMW i3 / Feilpostet-slett
mandag 21. januar 2019, klokken 23:30
slett
#4
For å slå ihjel litt ventetid på ny i3 94A ;) blar jeg litt i online manualen, og ser at den har separate ladeinstillinger i bilen for mode2 og mode3 lader.
I mode3 kan man kun velge mellom 16A eller 32A, mens i mode2 har man 3 nivåer som varierer etter maks-effekt på laderen.

Mode2:

Mode3:



Til nå har jeg trodd at det som kjennetegner mode2 er støpselet, men det er kanskje andre forskjeller i tillegg ?


Rosson

#5
SitatErfaringen med mobiltelefon-batterier som dør etter to-tre år, har fått mange til å spørre seg hvor mye effekt det er igjen i batteriene i en brukt elbil? Svaret er ar de holder overraskende godt, spesielt i kjølig, norsk klima.

https://www.dinside.no/motor/brukt-elbil-uten-rekkeviddeangst/69904474#_ga=2.124326083.851649698.1528734348-1738709770.1528734348
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA