Vurderer å kjøpe en e-UP som bil nr 2. Fleksibelt når jeg kan lade denne også fra min Tesla vegglader.
Men trenger et minimum av rekkevidde slik at jeg kan kjøre til hytta med den...
REKKEVIDDE
Ser enkelte sier at 80km er realistisk rekkevidde på vinter med denne bilen. Dette er i knappeste laget, og jeg lurer derfor på hvor realistisk dette tallet er. Er det et maksimum i praksis på vinteren - eller kan dette lett strekkes til feks 100 km ved rolig kjøring, begrenset klimakjøring etc?
DEGENERERING
Tenker også på at disse bilene har lav rekkevidde i utgangspunktet, og at man derfor lett blir fristet til å lade til 100% til daglig. Dette er jo som kjent ikke bra for noe batteri. Å kjøpe en bil med "unødvendig" degenerert batteri virker som en dårlig deal.
Kan degenerering av batteriet lett måles av uavhengig verksted (f.eks NAF, Mekonomen...)?
Er dette et så stort problem at dere vil anbefale å kjøe brukt e-UP fra forhandler?
Noen som har erfaring/ tanker omkring dette?
Sent fra min SM-T825 via Tapatalk
Men trenger et minimum av rekkevidde slik at jeg kan kjøre til hytta med den...
REKKEVIDDE
Ser enkelte sier at 80km er realistisk rekkevidde på vinter med denne bilen. Dette er i knappeste laget, og jeg lurer derfor på hvor realistisk dette tallet er. Er det et maksimum i praksis på vinteren - eller kan dette lett strekkes til feks 100 km ved rolig kjøring, begrenset klimakjøring etc?
DEGENERERING
Tenker også på at disse bilene har lav rekkevidde i utgangspunktet, og at man derfor lett blir fristet til å lade til 100% til daglig. Dette er jo som kjent ikke bra for noe batteri. Å kjøpe en bil med "unødvendig" degenerert batteri virker som en dårlig deal.
Kan degenerering av batteriet lett måles av uavhengig verksted (f.eks NAF, Mekonomen...)?
Er dette et så stort problem at dere vil anbefale å kjøe brukt e-UP fra forhandler?
Noen som har erfaring/ tanker omkring dette?
Sent fra min SM-T825 via Tapatalk