Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - elbilkjører

#1
Hei,

Er det noen andre som har hatt lignende problemer, som kan hjelpe meg med å finne ut av problemer med krypstrøm?
Gul bil med utropstegn kommer og utlåser skilpade modus, ved lit lading eller flere start forsøk går-n igjen.
Ser ut som det er være med mindre strøm på batteriet.

Det er mer rust i understellet på denne som er 2014modell, enn på de to andre jeg har hatt før.
#2
Hei,

Jeg fikk frastjålet ladekabel til min C-Zero i går. Er det noen som har en kabel med kladd til overs og vil selge til en god pris? Kontakt meg gjerne på PM. Bor i Bærum.
#3
Har problem med hard bremsepedal med rød varsellampe og summelyd, men selve vakumpumpa fungerer helt fint. Når jeg slår teningen på går den noen sekunder, deretter slår den seg ikke på, den røde lampa lyser og summeren piper.

Når jeg kobler pumpen direkte på 12V batteri går den og lager fint vakum, bremsepedalen er helt fin, men lampa og summingen er fortsatt på. Antar at vakumtrykk-føleren er problemet.
Er det noen av dere som vet mer enn meg og kan gi meg noen tips? På forhånd takk.
#4
Tidlige elbiler: PSA / Ladeproblemer med Peugeot 106
fredag 09. mars 2018, klokken 22:01
Har svake batterier, klarer bare ca. 20 km pr. lading.
Inntil i går ladet den i hvert fall greit fra ca. 65 % hvor den gule lampa tennes og til 100 %, men i går stoppet den på 85 %.

I dag sjekket jeg litt og når jeg kobler til laderen starter alt som normalt og går i ca. 1 minutt, da høres en TRRR... lyd fra den svarte boksen med en sikring i, som er plassert mellom kjølevann-beholderen og "ladren". Ladingen stopper like etter med et klikk i denne boksen. Jeg har også prøvd en annen boks med samme resultat.

Kan nevne at vannpumpa starter og går inntil ladingen stopper. Det kommer ikke opp noen feil lamper i dasbordet.

Har pøvd å måle med 2 stk OBD II, en er min egen, som jeg har brukt tidigere, og en lånt fra vår venn "ELMO" men oppnår ikke kontakt med noen av dem.

Forslag?
#5
Hei, Jeg har en iMiev 2012 mod som har kjørt 11.0000 km, men som ikke tar imot lading, verken vanlig eller hutig.

Det kan se ut som den begynner, og til og med lader en kort stund, før den stopper. Bilen kan da kjøre et par km med skilpaden på før den stopper. 

Var hos Mitsubishi, de sjekket bilen og sier at det er batteri som er deffekt, trolig bare en celle. Jeg tviler litt. Jeg har skaffet 3 stk. OBD II og lastet ned EV BatMon og Canion, men har problemer med å få dem til å funke.

Fikk opp en skjerm med 34,6 ah 72,8PMC 1,5 bat. SOC 360V 4,5 SOC real 4,1 max v cell 3,47 min v cell  3,75 bat max in  30,75 bat maxaut

Gode komentarer eller forslag på hva jeg bør gjøre mottas med takk. Bor i Bærum.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA