Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Svein_H

#1
ID.3 / Vurderer Cupra Born, noe spes jeg bør være obs på?
mandag 18. mars 2024, klokken 08:16
Dette gjelder som sagt Cupra Born og ikke ID.3, men siden bilene stort sett er identiske ble jeg anbefalt å poste i dette rommmet også.

Cupra har i disse dager kampanje på Born Urban, fra 349.900,-, men det vil jo alltid balle på seg med diverse ekstrautstyr og andre kostnader, så jeg kikket innom FINN i dag og fant disse 3 annonsene veldig interessante:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344221704
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=343881269
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=334789979

Alle bilene er jo i prinsippet nye, men de ble førstegangsregistrert en tid tilbake, så garantitiden har allerede begynt å løpe. Er dette egentlig noe problem?

Det er to 77 kWh e-boost mot én 58 kWh, alle til omtrent samme pris, men sistnevnte har de kule 20"-felgene, BEATS audio og Dynamic-understell. Alle tre bilene oppfyller i og for seg rekkeviddekravet mitt, men er lyden og understellet såpass mye bedre at det veier opp for kortere rekkevidde og mindre effekt? Jeg jobbpendler 25-30' km årlig, og vil ha en bil hvor jeg trives bak rattet. Musikksmaken min spenner fra klassisk til Slayer, og det er ikke alt som lyder like bra når jeg vrir opp volumknappen på et "billig"-anlegg.

Andre ting jeg bør være obs på?

Takknemlig for alle tilbakemeldinger og innspill!

Edit: Har laget en samletråd her, fint hvis videre diskusjon kan skje der.
#2
Kjøpe elbil? / E-208 vs Born vs Leaf?
søndag 17. mars 2024, klokken 17:46
Føler at jeg spammer ned forumet litt nå, men velger å lage en samletråd under dette emnet, da det tross alt handler om elbilkjøp.

Zoe'en min tok kvelden nylig, og jeg trenger en ny elbil til jobbpendling. Opprinnelig tråd her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=66393

Har fått låne en E-208 GT i helga, og opprettet en ny tråd under Renault her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=66425

Cupra Born virker også veldig interessant, og da ble det selvfølgelig en ny tråd under SEAT/CUPRA:
https://elbilforum.no/index.php?topic=66426

Edit: Og ID.3:
https://elbilforum.no/index.php?topic=66431

Broren min har Leaf og er veldig fornøyd med den. Må innrømme at den ikke akkurat er førstevalget for meg, men kan en Leaf e+ hevde seg mot de to andre? Bør jeg bestille prøvekjøring og sjekke den ut?
#3
Born / Vurderer Cupra Born, noe spes jeg bør være obs på?
søndag 17. mars 2024, klokken 17:27
Cupra har i disse dager kampanje på Born Urban, fra 349.900,-, men det vil jo alltid balle på seg med diverse ekstrautstyr og andre kostnader, så jeg kikket innom FINN i dag og fant disse 3 annonsene veldig interessante:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344221704
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=343881269
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=334789979

Alle bilene er jo i prinsippet nye, men de ble førstegangsregistrert en tid tilbake, så garantitiden har allerede begynt å løpe. Er dette egentlig noe problem?

Det er to 77 kWh e-boost mot én 58 kWh, alle til omtrent samme pris, men sistnevnte har de kule 20"-felgene, BEATS audio og Dynamic-understell. Alle tre bilene oppfyller i og for seg rekkeviddekravet mitt, men er lyden og understellet såpass mye bedre at det veier opp for kortere rekkevidde og mindre effekt? Jeg jobbpendler 25-30' km årlig, og vil ha en bil hvor jeg trives bak rattet. Musikksmaken min spenner fra klassisk til Slayer, og det er ikke alt som lyder like bra når jeg vrir opp volumknappen på et "billig"-anlegg.

Andre ting jeg bør være obs på?

Takknemlig for alle tilbakemeldinger og innspill!

Edit: Har laget en samletråd her, fint hvis videre diskusjon kan skje der.
#4
e-208 / Prøvekjørt E-208 GT
søndag 17. mars 2024, klokken 15:13
Har hatt nye E-208 GT på lån i helga for prøvekjøring, akkurat levert den tilbake. Var jo maks uheldig med drittværet på østlandet i går, så jeg fikk aldri prøvd den skikkelig, men kjøreegenskapene på elendig slapseføre overrasket positivt.

Et par spørsmål til dere som har bilen:

ACC funker bare når den selv vil, som regel vil den ikke. Får bare opp meldingen "Aktivering ikke mulig, uegnede forhold" eller noe slikt. Selv i dag på vei for å levere den tilbake, med strålende sol, tørr asfalt og minimalt med trafikk, var det gjentatte ganger den nektet å slå seg på. Men plutselig funket det, i en kort stund, før den slo seg av igjen og "Overta styringen!" dukket opp i rød skrift. Eksen hadde samme problemet med sin 208 bensinversjon, og dette er noe av det mest elendige jeg noen gang har opplevd. Skal det virkelig være slik?

Jeg lette rundt i menyene og veiledningene i infotainmentsystemet for å finne litt info om lading og programmering av dette. Det eneste jeg fant var noe om utsatt/forsinket lading, ingenting om en ladekalender hvor man kan plotte inn ønskede ladetider for hele uka. Finnes det ikke noe slikt, eller er man avhengig av Google- eller Appletelefon for å styre det via en app?

Edit: Har laget en samletråd her, fint hvis alle kan svare i den:
https://elbilforum.no/index.php?topic=66427
#5
Zoe / Berging for første gang, men ikke siste..?
onsdag 06. mars 2024, klokken 19:15
I ettermiddag kom bergingsbilen og hentet bilen min for levering på verksted. Fikk rød feilmelding i dashbordet på vei hjem fra jobb: "STOP! Electric engine failure", og mistet all motorkraft 5 km hjemmefra. Fikk trillet inn rett utenfor et lokalt verksted jeg har brukt flere ganger tidligere, men de har ikke den nødvendige kompetansen og anbefalte annet og egnet verksted for elbiler, så berging ble bestilt via forsikringsselskapet.

Da vi skulle dytte bilen ut av veien og klargjøre for henting oppdaget jeg at den startet opp og virket til å fungere normalt igjen. Dette har også skjedd tidligere, så jeg tok sjansen på å kjøre de siste kilometrene hjem og bestille berging derfra.

Det gikk fint ca 4-500 meter før bilen igjen døde på samme måte, og jeg fikk trillet inn på en busslomme. Oppdaget da at hvis jeg slo av og låste bilen og ventet en 5-10 minutter før jeg startet opp igjen kunne jeg igjen kjøre en kort strekke før den på nytt døde. Etter gjentatte slike "pit stop" kom jeg meg omsider helt hjem.

Det er første gangen jeg har måttet bestille berging, men med tanke på alt som har skjedd siden garantien gikk ut begynner jeg å lure. Nye Renault 5 virker brått ikke så interessant lenger...
#6
Mach-e / Fornøyd med din Mach-E?
mandag 04. desember 2023, klokken 15:44
Veldig lite aktivitet på denne delen av forumet, mulig den skjer andre steder, men jeg prøver likevel å stille spørsmålet her og håper på svar. :)

Jeg vurderer å bytte ut Zoe'en og Focusen i en ny elbil som vil dekke mine behov for både daglig jobbpendling/småkjøring og langturer/hengerkjøring (forholdet her er vel ca 80/20 i favør jobbpendling/småkjøring), og Mustang Mach-E Premium LR RWD er en mulig kandidat her.

Siden jeg ønsker å ha bilen noen år når jeg først kjøper den, ønsker jeg også å høre fra dere som har hatt bilen en stund, fremfor å lese tester av ulike slag på nett. De er gjerne subjektive øyeblikksbilder og førsteinntrykk fra en kort test av en ny bil, og meningsløse for meg da jeg vil vite hvordan bilen er å ha over lang tid. Så derfor spør jeg:

  • Hva er det dere er fornøyd med, ev. også mest fornøyd med, og hvorfor?
  • Hva er dere absolutt minst fornøyd med, og hvorfor?
  • Har dere opplevd noen "småbagateller" som dere ignorerte ved kjøp, men som senere har vist seg å irritere vettet av dere?
  • Hva med serviceintervall og -kostnader, hvordan er de?
  • Generell kvalitetsfølelse og driftssikkerhet?
  • Andre ting jeg bør/må ha i bakhodet når jeg vurderer denne bilen?

Jeg har hatt mange Forder opp gjennom årene, og har generelt vært veldig fornøyd med kvaliteten, men det gjelder da bensinbiler. Aner ikke hvordan de er på elbil, el-Focusen deres var et tragisk eksempel på et halvhjertet forsøk som kunne blitt så mye bedre.

Takker på forhånd for alle svar! :)
#7
Kjøpe elbil? / Gå hel-elektrisk?
tirsdag 21. november 2023, klokken 18:53
Jeg har i dag, i tillegg til bobilen, 2 biler som til sammen dekker mitt bilbruk perfekt: En bensin Ford Focus stv med hengerfeste, og en Zoe. Basert på kjørelengden (35-40' totalt) dekker Zoe'en ca 80% (jobbpendling og småkjøring), mens Focusen tar de siste 20% (langturer og kjøring med henger). Det jeg lurer på er om det er mulig å få byttet inn disse to i en elbil som dekker behovene mine fullt ut, og hvilken modell vil det i så fall være?

Den må kunne trekke henger på 1500kg (edit: har BE og C1) og ha en rekkevidde på minst 500km for å i det hele tatt kunne sammenlignes med Focusen, og samtidig er jeg ikke interessert i daglig jobbpendling med et 2,5 tonn digert dråg.

Begge bilene er nedbetalt, og koster meg relativt lite i forsikring og drift, så prisen på en ny elbil bør stå i forhold til dette. Er det i det hele tatt noen vits i å vurdere å gå hel-elektrisk, eller finnes det interessante alternativer der ute?

Tesla og Kinabiler er uaktuelt. Jeg bor på landsbygda, så bildeling eller leiebil fungerer dårlig.
#8
Zoe / Varmeapparat sluttet å virke
tirsdag 23. mai 2023, klokken 10:50
Fikk omsider byttet den defekte kjølevifta som er montert på toppen av motoren. Kjøpte ei brukt vifte hos Kaldheims Bildeler, og fikk Motorforum til å ta byttejobben samtidig med at de tok service på bilen sist fredag.

Nå viser det seg at varmeapparatet ikke lenger fungerer, og spørsmålet er da om det kan være vifta jeg kjøpte som er defekt? Motorforum kan feilsøke og hente ut feilmeldinger for å spore problemet, men det kan ta tid å få time, og bruktgarantien på vifta er i ferd med å gå ut. Viftehastighet på varmeapparatet, samt andre justeringer fungerer helt fint, det er kun temperaturen som ikke kan justeres. Verken kaldt eller varmt funker, kun vanlig temperert uteluft som kommer gjennom dysene. Forvarming fungerer heller ikke, det merket jeg i går morges da jeg skulle ta bilen innover på jobb og det var ganske kjølig. Hadde satt på forvarming til 0600, men da jeg kom ut i garasjen var det helt stille, ingen vifte som vanligvis går, selv om det sto "Pre-soak in progress" i dashbordet.

Noen som har tips til ev. feilsøking jeg kan prøve selv?
#9
Zoe / Kraftig viftelyd ved avslått bil
lørdag 21. januar 2023, klokken 14:54
Den siste tiden har jeg gjentatte ganger opplevd en kraftig viftelyd fra bilen når den har vært avslått, omtrent som om varmeapparatet går for fullt.

F.eks i dag skulle jeg en liten tur på butikken, det var ca -10, bilen sto med ca 28-29% SOC fra da jeg kom hjem fra jobb i går ettermiddag og var verken forvarmet eller koblet til lader. Med en gang jeg låste opp bilen begynte vifta å gå for fullt, den roet seg litt da jeg startet bilen, men fortsatte å gå da jeg låste bilen ved butikken etter ca 1 km kjøring (ja, jeg vet jeg er lat!) og gikk fortsatt da jeg kom ut igjen etter ca 5 minutter. Kjørte videre til neste butikk litt lenger unna, var der i ca 10 minutter (tenkte ikke over om vifta gikk mens jeg var der), og kjørte så hjem igjen, totalt ca 3 km kjøring.

Da jeg parkerte bilen i garasjen gikk vifta for fullt, SOC 26-27%. Plugget i laderen, låste bilen og gikk inn, og regnet med at det ville gi seg etter hvert. Imidlertid gikk vifta fortsatt for fullt en time senere, det hørtes tydelig utenfor garasjen selv med porten igjen, og da begynte jeg å stusse.

Det er ikke programmert noen forvarming, og ladingen er programmert til å begynne 2215 hver kveld, så hvorfor insisterer vifta på å holde på slik midt på dagen, og hva slags vifte er det snakk om? Noen som kjenner til dette og vet hva det handler om?

Vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg kan også nevne at her om ettermiddagen da jeg kom hjem fra jobb og parkerte bilen hørtes lyden ut omtrent som ei vifte som prøver å starte men ikke helt klarer å det til. Vanskelig å forklare, men det var den vanlige elektriske "brumminga" samt en slags litt gnagende lyd som økte i frekvens med jevne mellomrom.

Var ut en tur nå nettopp mens jeg skriver dette, og vifta går fortsatt for fullt, over 2 timer etter at jeg parkerte bilen. SOC har også gått ned til 24% selv om bilen er låst og tilkoblet lader. Bilen har straks gått 110', kan det være noe som er i ferd med å ryke, og i så fall hva?

Edit: Sjekket på nytt etter enda 2 timer til, og da var bilen stille. Låste opp bilen, og umiddelbart begynte vifta å gå for fullt igjen. SOC fortsatt på 24%.
#10
Zoe / Varmeaapparat/varmepumpe har kutta ut
mandag 05. desember 2022, klokken 09:30
I dag tidlig da jeg dro innover på jobb oppdaget jeg at varmeapparatet ikke funket. Uansett hva jeg prøvde (av/på med AC, ECO og defroster, og til slutt av/på med hele varmeapparatet samt restart av bilen) blåste det bare kaldt, så jeg ble til slutt nødt til å skru ned vifta. Typisk at dette skulle skje akkurat den morgenen det er som kaldest!

Heldigvis hadde jeg setevarme, men det ble å varme en og en hånd vekselvis mellom lår og sete underveis, og det kom godt med frostrøyk ut av munnen før jeg var framme på jobb.

Jeg satte på forvarming i går kveld, men den var ikke aktiv i dag. Likevel merket jeg godt at det var en lunk i bilen da jeg kom ut i garasjen, så forvarmingen hadde nok kuttet ut like før. La også merke til at tempmåleren i bilen hadde tatt kvelden og bare viste --, så jeg mistenker at det kan være en sammenheng her. Kan det rett og slett være en sikring, ev. en liten sensor som er gåen? Noen andre som har opplevd dette og har en enkel fiks? Har nettopp lagt ut snaut 9000,- for ny vannpumpe, så jeg vil helst ikke bruke opp brorparten av julebudsjettet på enda et kostbart verkstedbesøk...
#11
Zoe / Ladeplanlegger forvirret av sommer-/vintertid
torsdag 03. november 2022, klokken 06:46
Etter at vi gikk over til vintertid sist søndag har kalenderen i ladeplanleggeren plutselig begynt å rote med tiden, og starter konsekvent en time for tidlig. Hvis jeg velger det andre alternativet (Start lading klokka XX:XX) begynner ladingen til riktig tid, men når jeg velger kalenderen igjen går den tilbake til å starte en time tidligere.

Jeg har sjekket at klokka i bilen går riktig, er det andre ting jeg kan sjekke eller prøve ut for å få rettet opp dette? Det blir veldig tungvint om jeg må omprogrammere kalenderen hver vår og høst, og jeg kan heller ikke huske å ha opplevd dette tidligere.
#12
Zoe / STOP! Electric motor failure
tirsdag 27. september 2022, klokken 11:45
Fikk plutselig denne meldinga i dashbordet da jeg kom ut fra butikken i stad. Bilen nekta plent å starte, så etter et par nytteløse forsøk med å skru av, låse bilen og låse opp igjen måtte jeg krype til korset og ringe etter veihjelp. Jeg satt inni bilen med den avslått og låst mens jeg hadde dem på tlf, og underveis i praten prøvde jeg å starte bilen en tredje gang, og da var plutselig alt OK igjen!

Franske damer er sære, ingen tvil om det! ;) Jeg har opplevd flere ganger tidligere at softwarefeil ofte retter seg hvis man lar bilen stå avslått og låst en liten stund, men aldri med slike dramatiske feilmeldinger som dette. Andre som har vært borti dette, eller noen som vet hva problemet kan være, i tilfelle jeg opplever det igjen?
#13
Elbilen i Samfunnet / Elbobil
fredag 16. september 2022, klokken 18:27
Litt rart at denne virker til å ha gått totalt under radaren her inne, kan ikke finne et eneste innlegg om den:
https://www.caravanbransjen.no/caravanmessen/burstner-lineo-electric-elbobilen-kommer
#14
Lade hjemme / Hvilken strømpulsmåler bør jeg velge?
tirsdag 23. august 2022, klokken 11:04
Beklager om dette har vært diskutert i andre tråder, jeg søkte litt rundt og fant flere innlegg men ville ikke "kapre" noen tråd.

Jeg vurderer å få åpnet HAN-porten på strømmåleren og anskaffe meg en strømpulsmåler, men leser at det er flere ulike typer på markedet, og lurer på om det er noen som har anbefalinger til den ene eller den andre? Jeg kan ikke ha en som betinger abonnement, og vil helst unngå månedlige leiekostnader. Skylagring er heller ikke noe krav for min del, men kjekt om den kan lagre på f.eks NAS i hjemmenettet. Kompatibilitet med smarthus-teknologi er heller ikke dumt, i tilfelle jeg ønsker å utvide på et senere tidspunkt, men her er det vel ulike standarder igjen, og hva bør jeg i så fall gå for (muligens et eget emne som ikke behøver å tas i denne tråden)?

Takker for tips og anbefalinger, og gjerne også linker til interessante artiklerjeg kan lese  :)
#15
Elbilen i Samfunnet / Slutt på CSV-eksport fra Nordpool?
mandag 28. februar 2022, klokken 16:11
Jeg har i lengre tid manuelt eksportert spotprisene på Nordpool til CSV-filer som blir importert i Excel, og sammen med timesforbruket eksportert fra min strømleverandør gir det meg et godt bilde av både forbruk, spotpris/time og totalpris sammenlignet med min fastprisavtale, men nå kan det virke som om eksport til CSV har forsvunnet fra Nordpool sine sider: https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/NO/Hourly/?dd=Oslo&view=table

Flere som har opplevd dette, ev. om de vet om en annen måte å eksportere dataene på? Jeg kan fortsatt kopiere tallene fra websiden, kopiere og lime inn på gamlemåten, men det blir en veldig krøkkete måte å jobbe på når man skal hente ned mye data.

Edit: Glem det, det gikk overraskende greit å bare kopiere/lime inn.
#16
Andre Elbiler / Taycan Cross Turismo / e-tron GT Avant?
fredag 31. desember 2021, klokken 16:43
Visste ikke om jeg skulle legge dette innlegget under Porsche eller Audi, så jeg legger det her. Moderator må gjerne flytte tråden.

Jeg har aldri klart å like Taycan-fronten, og må innrømme at den for meg ser ut som en frosk. Der har jeg mer sans for e-tron GT. Bakenden på Taycan Cross Turismo er derimot rålekker, og hvis jeg kan få en Cross Turismo med GT-front og hengerfeste inntil 1500kg (eller Audi lager en tilsvarende Avant-versjon av sin e-tron GT med samme hengerfeste) vil jeg seriøst vurdere å bli gjeldsslave i mange år!

Er det bare meg?
#17
Zoe / Knirkelyder fra understellet
mandag 16. august 2021, klokken 18:28
De siste par månedene har jeg begynt å høre knirkelyder fra understellet, spesielt ved sakte kjøring når det ikke er andre lyder som overdøver, og lurer på om det kan være slitte foringer som er årsaken? Har lest at foringer og hjuloppheng er en svakhet på Zoe, men jeg hadde firehjulskontroll i fjor vår pga skjevslitasje på fordekkene, og da var det null slitasje fikk jeg beskjed om. Ved siste service i april i år ble det heller ikke nevnt noe om slitte foringer, så kanskje det er noe annet? Det er ikke snakk om klunkelyder og slag i rattet slik det normalt er ved utslitte forstillingsdeler, kun enkelte knirk, noen som har noen formening om hva det kan være? Bilen har gått snaut 80' km, og under 7' km siden service i vår, så dette har dukket opp ganske nylig.

Da jeg skulle hente nye vinterhjul til en annen bil i dag kommenterte de knirkelydene da jeg ankom dekkverkstedet, så det er godt mulig at det høres enda verre ut utenfra, og da ble jeg litt usikker på hvor kritisk det er...
#18
Zoe / Bytte 3 år gammel Zoe inn i ny?
lørdag 15. mai 2021, klokken 16:32
Vurderer å bytte inn min 2018 Zoe Intens i en ny ZE50 R135 nå som det er kampanje på lagerbiler, og har mottatt et tilbud. De har ikke taksert bilen min ennå, men i tilbudet estimerer de en innbyttepris på 118.500. Det tilsvarer et verditap på nesten 60 prosent over 3 år, og det var overraskende mye.

Jeg forstår godt at forhandler skal ha litt avanse for å selge gamlebilen min videre, men gjennomsnittlig verditap over 3 år ligger på rundt 40% etter hva jeg har googlet meg fram til, så dette var litt i overkant syns jeg. Hva tenker dere?

Jeg har ikke prøvekjørt nye Zoe ennå, men har avtalt lån av bil til uka. Får ha den i et døgn slik at jeg får testet den ut litt, er det noen markante forskjeller fra min bil som jeg bør være ekstra obs på?

Er også usikker på hjemmeladingen, og om det vil fungere godt med ny Zoe. Har i dag IT-nett med CEE-rundstikk på egen 16A kurs i garasjen, og Zaptec-lader med adapter for både 10A Schuko (brukt et par ganger) og 16A rundstikk (fast bruk). Denne løsningen har fungert utmerket for meg.

Har fått beskjed om at Zaptec vil fungere på ny bil, så hvis jeg kan beholde denne er det kjekt. Samtidig står det at bilen leveres med Ucase ladesett, hva betyr dette? Vil denne være en god erstatning for min Zaptec slik at jeg kan bytte inn den sammen med bilen, eller bør jeg beholde min nåværende løsning og prøve å fjerne Ucase-ladesettet fra tilbudet? Jeg trenger vel ikke begge deler?

Jeg lader kun hjemme, har aldri brukt bortelading, og vil nok fortsette med det. Kunne beholdt Zoe'en min i mange flere år, men innrømmer at nesten 100 km økt rekkevidde er fristende.

Takknemlig for alle tips og anbefalinger i denne saken! :-)
#19
Kjøpe elbil? / Bytte fra Zoe til Ioniq?
onsdag 17. februar 2021, klokken 14:46
Ser at Hyundai har kampanje på Ioniq nå, og at den også kommer med et større batteri og rekkevidde på 311km WLTP. Ioniq nådde dessverre ikke helt opp pga rekkevidden da jeg valgte Zoe som min første elbil for snart 3 år siden, men med et større batteri og en gunstig kampanjepris er den straks mer interessant.

Noen her inne som har erfaring med begge, og dermed et godt grunnlag for sammenligning? Bør jeg bytte inn Zoe'en og gå for en Ioniq? Fordeler/ulemper med bilen, eller noe jeg bør være obs på? Vurderer sterkt å bestille tid for prøvekjøring nå!
#20
Zoe / Korrupt SD-kort, og får heller ikke logget inn i R-Link Store
fredag 06. november 2020, klokken 17:40
Prøvde å logge inn på R-Link Store (https://no.rlinkstore.com) nå nettopp, uten å lykkes. Får ikke tilsendt mail for tilbakestilling av passord når jeg prøver "Glemt passord", og får heller ikke registrert meg på nytt da websiden hopper tilbake til forsiden umiddelbart når jeg kommer til passordfeltet og fyller ut det.

Satte også SD-kortet fra bilen inn i PCen for første gang på lenge, og fikk beskjed om at kortet var korrupt. Hadde en backup fra desember i fjor som jeg kjørte restore av (vet ikke hvor smart det var), og når jeg så klikker på R-Link Store i R-Link Toolbox på PCen prøver den å gå til http://portal.renault.com hvor nettsiden bare returnerer feilmelding 403:

403 ERROR
The request could not be satisfied.
Bad request. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.
Generated by cloudfront (CloudFront)
Request ID: p0_BHMJyPGsNnrFi-DktHFywGmb0GQR0O8RtTXxOchn-EAqayu8Olg==

Er det flere som har problemer, ev. noen som kan sjekke om de kommer inn?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA