Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Hans Magne Johansen

#1
e-Golf / Android auto
søndag 31. mars 2019, klokken 14:50
Jeg prøver å koble opp Android auto i min e-golf 18 modell, men det feiler får ikke koplet opp. Har prøvd med 2 telefoner, får samme feilmelding. Er det noen som har klart det? Har også prøvd å installere Android auto, men får beskjed at den ikke er tilgjengelig i Norge.
Det er jo ikke slik at jeg blir å bruke det mye, men det har jo vært artig å få det til.

Sent fra min H8324 via Tapatalk

#2
Lading i Sverige og Danmark / Ladestasjon i Sverige
søndag 17. februar 2019, klokken 10:15
Hvordan fungerer det i Sverige? Samme som i Norge. Sitter å spekulere om jeg skal kjøre Sverige fra Oslo oppover til Fauske. Er det noen som har gjort det? Muligens kjøp av e-golf 300km.

Sent fra min Nokia 7 plus via Tapatalk

#3
Ladeplasser og ladekabler / Hurtiglading eller Fleksilading
søndag 04. mars 2018, klokken 09:17
Hurtiglading eller Fleksilading?
Jeg trenger litt hjelp med å forstå dette.
Jeg har bestandig brukt hurtiglading på e-golfen , for meg så er ordet hurtiglading at det går fort å lade bilen med.
Flekslading? for meg så tror jeg at den bruker lengere tid å lade? eller hva?
Prisen er jo betydeligere lavere på denne type lading.
#4
Nordland elbilforening / ladestasjoner fra Trondheim og nordover
søndag 04. februar 2018, klokken 09:46
Hei på dere alle elbil eiere.
Da var det min tur å prøve en elbil, Volkswagen e-golf 2016 gått 29000 km.
Det var spesielt å sette seg inni bil å trykke start å ikke noe lyd av motor, det var veldig godt å ikke høre noe motor som går på tomgang.
Da jeg begynte å kjøre nordover så første stoppen er på Værnes for påfylling av strøm. Fikk full ladet etter en time å ti minutter, satt i bil med varmeapparatet på.
På turen nordover så satte jeg bilen på ECO å den funksjonen brukte jeg helle turen hjem.
Turen var på ca 640 km, og kaldt hele tur veldig kaldt.
Kom til Steinkjer 11km igjen på batteriet, da møtte jeg på første problem med ladestasjonen fikk ikke kontakt med den.
Kjørte til neste da var kontakten som man kopler til knust , rygget til neste alt ok.
Oppladet klart til nye mil på veien , kom til Snåsa rygget til den ene ladestolpen fikk melding at det var feil på den ene.
Men den andre var iorden.
Neste stopp var Trones 14 km igjen på batteriet å -21 koplet til alt ok.
Namskogan neste å lade alt ok.
Å kom til Trofors kopler til å alt ok.
Neste stopp er Korgen, fikk ikke kontakt med den på bensinstasjonen.
Å neste jeg kjørte til er den ved en butikken kopler til å fikk melding at det var feil på den, rygget til neste å den er iorden.
Neste stopp er Mo i Rana alt ok der, + mat inntak.
God å mett så kjørte jeg videre , jeg planla at jeg skulle kjøre til Krokstrand å lade.
Men jeg tok en mellom landing på Storforshei å ladet opp, å kjørte til Krokstrand for ny påfylling.
Og der var det feil på begge ladestoplene, å nå tenkte jeg nå blir det farlig.
Ser på telleren i bil at jeg har strøm til 55 km, sitter å tenker om jeg tør å kjøre over eller ikke.
Jeg tar sjansen, på tur oppover går det greit når jeg er nesten er oppe så har jeg mot vind og snøfokk i veien.
Ser på telleren 30 km igjen til tom, da bestemmer jeg for å slå av alt av forbrukere å går over i ECO+.
Sette bil på cruisekontroll i 80 kilometer halveis over er det nede i 15 km på telleren, jeg kan love det at det ble kaldt i bil ute var det -15.
Og endeilg ser jeg Sørelva på nordsia av saltfjellet da var det værste over.
11 km igjen på telleren, å her ifra å ned til Storjord så er det bare nedover bakke.
Slo på varmeapparate å fikk opp varmen igjen, å bilen ladet seg opp igjen til jeg kom frem.
Å dette var siste hurdiglading før jeg er hjemme.
Dette er min historie om dette med elbil kjøp på vinteren, og jeg planla godt hvor de ladestasjonene lå på veien før jeg satte meg på flyet sørover.
At det var så mye feil på ladestasjonene det hadde jeg ikke trudd.
Men nå er jo denne golfen med 190 km rekkevidde, på vinteren ca 80-100km fant jeg ut da jeg kjørt nordover.
Men eller så er jo bilen perfekt til små kjøring.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA