Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - BearThor

#1
ID.4 / ID4 Bakhjulstrekk på fjellet
lørdag 18. desember 2021, klokken 08:22
Hei. Skal ta vår ID4 med bakhjulstrekk fra Vestlandet til Geilo nå i julen.
Lurer litt på hvordan bilen er på vinterføre på høyfjellet.

Regner med det ikke blir noen nevneverdige problemer å komme seg frem, men vil gjerne høre andres erfaringer.
Vi skal da ikke kjøre opp noen "hyttebakker" eller lignende.

(Har selv aldri kjørt bakhjulstrekk på fjellet, har vært bortskjemt med firehjulstrekk som kom seg frem stort sett alle glatte, bratte bakker)
#2
Hyundai Ioniq 5 / Prøvekjørt Ioniq 5 i dag
torsdag 17. juni 2021, klokken 14:03
Var selv blant en av de heldige som ble valg til å forhåndskjøpe Ioniq 5, men valgte å avvente da jeg ville prøve bilen først.

Har nå prøvekjørt den.

Var behagelig å kjøre, veldig myk. Men slo noe voldsomt hvis du kjører over asfaltkanter, dette overrasket meg da både Tesla Model S/X, E-Golf og ID 4 alle «slår» mindre over de samme asfaltkantene. Noe å tenke på dersom du kjører mye på dårlig vei. Kjør litt forsiktig.

Ellers var jeg skuffa over at samtlige Ioniq 5 som selges i Norge må ha ledning koblet til mobilen for at Apple carplay skal fungere. Dette fungerer Trådløst på ID.4. Selger sa at dersom man hadde valgt en mindre utstyrt modell (som ikke man får tak i Norge) så fungerer Apple Carplay trådløst.

Veldig gode seter med ekstremt gode justeringsmuligheter. Kan sitte veeeldig høyt hvis du liker det. I tillegg kunne man justere på Heads-up displayet til ønsket posisjon i ruta.

Kjøreegenskapene var veldig bra. Akselerasjonen helt super.
Stusser litt over bagasjeromsplassen, da jeg forventet litt større. Det blir litt knapt for de i baksetet når man flytter disse frem for å få større plass bak. Mine 182 cm stanger i forsetet dersom man vil utnytte plassen i bagasjerommet maksimalt.

Jeg har lenge vurdert å bytte inn TMS for denne, men etter prøveturen har jeg ombestemt meg. Venter heller litt for å høre erfaringer fra eiere.

Tror dere som venter på bilen blir fornøyd! God bil for pengene.
#3
ID.4 / Treg hurtiglading?
onsdag 12. mai 2021, klokken 11:02
Hei.

Kjørte Oslo - Bergen og har prøvd å lade på 3x hurtigladere. Ingen ga meg mer enn 70kWh.


  • Første var en ionity lader utenfor Oslo. Stod alene på ladestasjonen så ingen andre biler der som "stjal" strøm. Hadde allerede kjørt 2 timer så regner med batteriet hadde grei temperatur.


  • Andre laderen var en BKK lader på 150kWh. Den ga også bare 70kWh. Stod alene her også.


  • Tredje var Ionity lader på Aurland. Den ga også bare 60-70kWh. Stod alene her også.

Forventet ihvertfall 100kWh+ når jeg står alene på en hurtiglader som skal gi 150-350kWh.
Nå var det jo slik at jeg ikke trengte å lade på 3 ladere på vei til Bergen. Men ville teste ladingen mens jeg alikevel stakk innom for å kjøpe kaffe osv.
Laderen på Aurland var forhåndsbestemt av bilen. Alikevel fikk jeg ikke de 100kWh+ jeg forventet.

Kan noen opplyse meg litt? Er det noe jeg kan gjøre, eller er det bare dårlige ladere rundt omkring?
#4
To av mine er ødelagt. Hvor kan jeg kjøpe nye som er like originalen uten at det koster skjorta?

Er det muligens billigere å finne noen uoriginale nye til alle?
#5
Model S 2013 - 2022 / Små hull i baklyktene på ny Tesla model S
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 09:26
Hei.

Jeg har en helt ny model S. Ser nå ved nærmere inspeksjon små inngraverte sirkler på baklyktene. Er dette normalt?

[ You are not allowed to view this attachment ]  [ You are not allowed to view this attachment ]
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA