Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - najtrox

#1
Hei folkens!
Tok levering av en Model 3 idag, hvor jeg har fått tak i vinterdekk utenom. Den ble da levert med sommerdekkene(pilot sport 4). Slik været er idag var det uproblematisk (tørt, sol, 4-5 plussgrader).

Har noen erfaring med å kjøre på disse i temperaturer slik været i Oslo er meldt fremover? Alt fra 3-6 + grader på dagtid til -1 om natten(da kjører jeg heller ikke). Leser bl.a at piggfrie vinterdekk er dårligere egnet enn sommerdekk på tørt føre, men også at sommerdekk naturlig nok er dårlig når det blir kaldt og potensielt underkjølt. Tryggest å legge om til piggfritt(Nokian R3) i en mnds tid eller la sommerdekkene stå på?
#3
BMW i3 / Kjøp av brukt i3. 2017 vs 2018. 94ah vs 120ah?
onsdag 08. april 2020, klokken 10:04
Heisann folkens.
Kjører idag en Model 3, men bruker den ikke i nærheten nok til å forsvare verken pris eller størrelse.
Etter å ha undersøkt litt diverse(blant annet ny corsa-e, e-208 ++) vurderer jeg nå en brukt i3.

Bor i Oslo, har ikke barn og bruker bilen stort sett til småkjøring i nærområdet. Det blir jo en og annen lengre tur, men er forberedt på at det da vil ta litt lenger tid mtp lading etc.
Har funnet følgende alternativer på bruktmarkedet: Tatt med noen 120ah samt hva den koster ny også:

2017 94ah Fully Charged til rundt 200k hos forhandler
2018 94ah Charged med navipro/carplay ++ - 220k hos forhandler
2018 94ah Fully Charged - sett noen rundt 230k på finn.no - 250 hos forhandler.
2019 120ah Charged - 260k hos forhandler (basically ny)
2020 120ah Fully Charged NY til 310k

Hvem av disse alternativene virker som det beste kjøpet - også mtp bruksmønster?
Synes det er et stort hopp fra 2017 - 2018 facelift - verdt det?
Prioriterer folket utstyr eller batteri(ref 120ah charged).
#4
Model 3 / Next steps for delivery
torsdag 17. januar 2019, klokken 09:42
Fikk en mail på morgenkvisten idag med steg jeg må ta videre, blant annet å bekrefte utleveringssted, laste opp førerkort etc.. Problemet er at når jeg trykker på disse lenkene havner jeg bare på min side på tesla, ingenting jeg kan gjøre der.

Noen andre som har fått denne?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA