Kjørte til 2% SOC i dag, og ladet til 100% på Ionity. Det tok 41 minutter, og jeg fikk 82,6 kW.
Hensikten var å få et brukbart estimat på hva jeg har igjen av kapasitet på batteriet. Så blir spørsmålet: hvor mye av dette kan jeg estimere som ladetap?
Bilen er en 2019 e-tron som straks runder 100.000 Km.
Indikerer dette at jeg har fått redusert kapasiteten med mellom 5 og 10%? Hva er normalt? Er det noe som "kan gjøres", som å balansere celler, resette kontroller, oppdatere software osv.? Jeg skal ha en garantiutløpstest, er dette tapet noe å fare med mot forhandler, og er det noe de kan gjøre?
Takknemlig for alle innspill!
Hensikten var å få et brukbart estimat på hva jeg har igjen av kapasitet på batteriet. Så blir spørsmålet: hvor mye av dette kan jeg estimere som ladetap?
Bilen er en 2019 e-tron som straks runder 100.000 Km.
Indikerer dette at jeg har fått redusert kapasiteten med mellom 5 og 10%? Hva er normalt? Er det noe som "kan gjøres", som å balansere celler, resette kontroller, oppdatere software osv.? Jeg skal ha en garantiutløpstest, er dette tapet noe å fare med mot forhandler, og er det noe de kan gjøre?
Takknemlig for alle innspill!
