Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kenny427

#1
Model 3 / Bruke 12v mens parkert på ferie?
torsdag 05. august 2021, klokken 10:15
Hei, er på tur med Model 3 og samboer og vi har en liten kjøleboks som er koblet i sigarett tenneren i bilen. Kan denne stå på hele tiden selv når vi er parkert, eller risikerer jeg å ikke få startet bilen dagen etter da? Hilsen ny M3 camper.
#2
Lading av Tesla / Endrer hastighet automatisk?
torsdag 01. juli 2021, klokken 23:41
Hei, har akkurat satt opp Folkeladeren og den skal lade på 15 amp. Den starter på 15 amp men så justerer den automatisk ned til 11/15 amp av seg selv. Noen som vet hvorfor?
#3
Hei, har fått vin nr men selger har ikke kunne svart meg enda på om det var med nye rekkevidden på 614km, er det tilfeldigvis noen inne her som vet?
#4
Model 3 / Småbulk
fredag 15. mai 2020, klokken 23:26
Oppdaget idag 4 veldig små bulker bak på bilen, ganske sikker på at disse har kommet nå i de siste dagene. Bruker som regel alltid sentry mode forutenom når jeg står parkert hjemme, men har ikke sett noe på de klippene der. Mener jeg har lest før at man kan kontakte Tesla og at de muligens har klipp lagret som ikke jeg finner frem så lett og kanskje de klarer å se noe? Noen som isåfall vet åssen jeg går frem for å få hjelp om det?
#5
Model 3 / Massevis av is på panser
tirsdag 17. desember 2019, klokken 18:50
Nå som det er vinter og kaldt så er alltid panseret på min M3 fullt av is, og gjerne også lyktene. Noe måte jeg får unngått dette på, eller skal jeg bare la det være sånn, gjør vel kanskje ikke noe? Ønsker bare ikke at det skal komme haugevis av riper pga dette.
#6
Jeg har akkurat koblet opp folkelader hjemme for å lade. I denne leiligheten er det lite strøm inn så jeg er nødt til å stoppe ladingen når de mest strømkrevende tingene som å lage middag skjer. Jeg fikk da forespeilet at dette kunne jeg enkelt stoppe og starte på appen uten å måtte gå inn og ut for å nappe ut ledninger hele tiden. Jeg trykket nå "stop charging" for å teste, men den starter hele tiden opp igjen av seg selv. Noen som har noen fix eller tips på det? Eventuelt andre løsninger?
#7
Model 3 / Optimal motorvei hastighet?
søndag 10. november 2019, klokken 00:16
Jeg var ute for å teste min Model 3 nå ikveld på motorvei for å se litt på forbruk. På første etappe satt jeg cruise control på 110km/t og endte opp på forbruk på 210wh/km. På turen tilbake så justerte jeg ned til 100km/t og endte opp på 172wh/km på samme distanse. Mitt spørsmål er egentlig bare om noen her kjører mye motorvei og har funnet en "optimal" hastighet å ligge på som ikke gir alt for høyt forbruk men samtidig ikke er langt under fartsgrenser.
#8
Lading av Tesla / Lading med vanlig stikk kontakt
søndag 03. november 2019, klokken 20:50
Hei, har nettopp fått min Model 3 og prøvde å lade på en kontakt vi har i gårdsplassen med vanlig stikkkontakt. Så da på bilen at den ladet på 13amp. Er det slik at bilen sjekker dette og kontrollerer det selv, eller må jeg justere noe? Har prøvd å leite litt rundt men jeg er ganske clueless på slikt så tar sjansen på at kanskje noen her har ett godt svar til meg :)
#9
Model 3 / Bruktbilene Tesla selger, er det med 2 sett hjul?
søndag 27. oktober 2019, klokken 13:12
Er det noen som vet om det følger med både sommer og vinterhjul på de som de selger på brukt delen på siden sin?
#10
Model 3 / HW3?
onsdag 12. juni 2019, klokken 00:07
Hei, ser mange skriver at de får med HW3 osv. Hva har det egentlig å si? Er det noe jeg bør passe på om jeg kjøper en av Model 3'ene som ligger ute på bruktsalg?
#11
Model 3 / Er det kun utlevering i Lillestrøm?
søndag 19. mai 2019, klokken 16:31
Var noen som sa til meg at jeg ikke vil kunne få utlevering i Drammen, men at jeg må reise til Lillestrøm.
Noen som vet om det stemmer? Bestilt Standard Range Plus.
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / AC vs HEAT?
torsdag 19. april 2018, klokken 13:18
Hei, har lagt merke til at om jeg trykker på "auto" på klima anlegget så velger den alltid å skru på "heat" selvom det nesten er 20 grader ute. Er varmepumpa generelt bedre en AC siden den gjør dette, eller er det noen annen grunn til det?
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / ELM 327 - Leaf Spy WIFI iOS
tirsdag 10. april 2018, klokken 18:24
Noen som har fått dette til å funke? Kjøpt en ELM 327 Wifi dongle fra Kjells og har prøvd alle guides som er men får det ikke til å funke. Noen som har iOS og fått det opp å gå?
#14
Hei,

Er det noen her som kjenner til noen kart utenom standarden til Nissan som kanskje er litt mer nøyaktig på forbruket ved diverse temperaturer og fartsgrenser. Syns standardkartet til Nissan i bilen ofte funker bra, men lurte på om det finnes noen bedre enten i form av app eller nettside.

Takk, og god påske!
#15
Hentet ut min LE igår fra forhandler i Drammen og kjørte en del for å teste bilen generelt. Første tur var på ca 110km hvor 95km av de var på motorvei. Jeg satt cruise controllen på 115km/t og kjørte på. Kom til destinasjon med ca 46% batteri igjen og forbruk på ca 18.5/100km, noe jeg i utgangspunktet syntes var veldig bra til å kjøre såpass fort og i 6 varmegrader.

På turen tilbake stoppet vi og hurtigladet på veien opp til 69%, på siste etappe som er på 86km brukte vi 55% batteri og da kjørte vi tilogmed litt saktere og på samme motorvei bare turen tilbake. Gradene var 2-3 grader kaldere og hadde på samme innstillinger på alt bare litt lavere fart ca halvveis. Så at forbruket var på noe av det samme, tilogmed litt lavere.

Spørsmålet mitt er - trenger batteriet litt lading og tid før det funker optimalt? Er det ikke litt snodig at vi brukte såpass mye mer % på turen tilbake etter vi hadde hurtigladet når forholdene var så og si like samt en litt lavere fart?

Utover det er jeg veldig fornøyd med bilen og klager ikke på noe som helst måte på rekkevidden, syns bare det var litt snodig og kan hende jeg er kjempe ignorant og at det er en helt åpenbar grunn bak dette, så setter pris på tilbakemeldinger.
#16
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Prisoppgang på Tekna?
onsdag 28. februar 2018, klokken 11:10
Snakket med en selger i Drammen idag og han hevdet at Tekna versjonen kommer til å øke med ca. 20.000 kr i pris fra neste uke. Jeg vet ikke om det er 100% bekreftet eller noe, bare noe jeg plukket opp fra en selger her. Så om noen er på tankeboksen rundt å bestille så ville jeg kontaktet forhandler å hørt om dette faktisk er sant eller ei.
#17
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Styre temperatur fra APP, erfaringer?
torsdag 22. februar 2018, klokken 10:41
Tenkte litt igår kveld angående temperaturstyring fra APP iom at vi har bikkje. Er det noen som har erfaring fra tidligere Leaf eventuelt vet noe om hvor mye batteri dette drar? Gjelder både da på vinter at den skal varmes og på sommer at den skal være kald. Det kan hende jeg er helt på jordet og at det ikke er noe lurt eller forsvarlig i det hele tatt, men fikk en morsom tanke på det når jeg bladde litt rundt det.
#18
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Prøvekjørte nye leaf igår
fredag 02. februar 2018, klokken 11:56
Dere har masse å glede dere til. Musikkanlegget (ikke bose) var overraskende bra og jeg ble positivt overrasket over hvor "sportslig" bilen føltes å kjøre iforhold til den andre Leafen.
#19
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Godt tilbud, men verdt å vente?
torsdag 28. september 2017, klokken 13:44
Har fått tilbud på 279.000 på launch edition med vinterhjul og alt annet med i prisen. I utgangspunktet er dette en god pris, men er det bedre å vente til etter launch edition kampanjen er ferdig å heller bestille en Tekna modell? Noen som vet hva fjorårets Tekna pris på Leaf lå på og hva som var inkludert?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA