Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Omen

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Tesla Model S75 til salgs
søndag 08. september 2019, klokken 14:21
Heisann

Jeg selger i disse dager min Model S 75, og har den ute til salgs på finn.no

Pen og velholdt bil som selges med tungt hjerte grunnet andre prioriteringer

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=157069408

Ta kontakt ved interesse

Mvh
Tommy
#2
Model S 2013 - 2022 / Stroppe fast hundebur (og annen last) i trunk
tirsdag 19. februar 2019, klokken 21:40
Hei

Ser at det finnes flere ulike løsninger for fastmontert hundebur i en S. Nå er det engang sånn at jeg har kjøpt et bur fra Variocage, som jeg gjerne skulle sikret. Noen med erfaring med å stroppe fast bur i bagasjerommet som kunne fortalt hva de gjorde? Det er jo ingen festekroker noe sted bak der, og det er jo ikke direkte heldig.

Gleder meg til å høre folka tips og råd :)
#3
Model S 2013 - 2022 / Lys i dører og bagasjerom. Ekstrautstyr?
tirsdag 19. desember 2017, klokken 20:38
Heisann

Jeg har en model s 75, produsert i august 17. I den har jeg ikke lys under «armlenet» i døra, som jeg ser veldig mange har. Den har heller ikke noe lys i bagasjerommet. Har hatt en loaner med dette, samtidig som at en kollega av meg hentet sin nye bil i dag, som var likt utstyrt som min, og han har disse lysene.

Er min bil feilprodusert, eller er det et tilvalg man må gjøre for å få lys?

Om det er relevant, kom min uten luftfjæring
#4
Model S 2013 - 2022 / Dunkelyd fra hjulbuen ved fullt rattutslag
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:06
Hei

I dag når jeg skulle kjøre fra jobben (kald bil) så rygget jeg ut fra p-plassen ved å gi fullt rattutslag i lav hastighet. Da kom det plutselig en «THUMP»!lyd fra akslingen foran. Hørtes ut som at høyre forhjul slo i hjulbuen eller noe. Men lyden var ikke konstant. Rullet noen få sekunder i lav hastighet og så kom det igjen osv. Dette fortsatte selv om jeg slapp opp rattet litt, men var fortsatt i kraftig svingmodus

Når jeg kom hjem testet jeg på ny, og da var lyden borte

Hva kan dette være, og har noen opplevd noe lignende?
#5
Heisann

Var her om dagen innom kontoret til styret i borettslaget mitt, for å høre om det var planer om å modernisere ladeanlegget vi har - og vipps så hadde jeg ansvar for å være med å finne ut av hvilke muligheter som finnes

Så det jeg da lurer på, er om det er noen kyndige her som kan svare meg.

Situasjonen hos oss i dag, er at vi har et felt som er tilrettelagt elbiler. Der er det satt opp dedikerte stolper med stikk, hvor to biler deler en stolpe. I disse, som jeg ble fortalt var installert i 2013, er det Schuko-kontakter. Med andre ord en litt utdatert løsning som går tregt. Vi ser fort på 30+ timer fra tom til full på min Tesla Model S med 10A ladeeffekt.

Leser også at Schuko ikke er noen trygg lading på permanent basis.

Men hos oss er det iallafall bygget ut elbilplasser! Og jeg tenker at å konvertere disse stolpene til å evt bruke Saltoboks for type2 eller lignende, burde være en relativt kurant sak for en elektriker. Eller er det mer som må tenkes på i denne forbindelsen? Eller burde man heller installere industrielt stikk?

På årets generalforsamling ble det også diskurtert hvorvidt det var mulig å utøke lading til alle andre p-plasser også (de som ikke har lading i dag, men en gammeldags løsning for motorvarmer)

Jeg har dessverre ikke mer info å gå på rent teknisk, men ta utgangspunkt i at hver stolpe har 32A tilgjengelig. Om det jeg beskriver er helt på bærtur og at dere må ha mer spesifikk info, så gi meg gjerne et pip om det også :)

Ser frem til å høre innspill fra menigheten
#6
Heisann

Ser at det dukket opp en tråd i en FB-gruppe her om dagen om at nye bakseter i S ble introdusert 22 juli i år. Min bil er produsert 10 august og burde da være levert med dette, men er ikke det (jeg har altså fått den gamle benkeraden). I bildet jeg fikk printet ut som vedlegg til kontrakt er det avbildet nye bakseter. Skal inn til Skøyen på torsdag for å vise frem andre skader som bilen hadde ved overtagelse og tenkte da å trekke frem dette. Hva kan forvente i dette tilfellet? Og hva burde jeg kreve?

Til info har jeg også kun fått stålfjæring, selv om luft ble standard ca da min var produsert.
#7
Model S 2013 - 2022 / Skraper under frontfanger
fredag 29. september 2017, klokken 11:47
Heisann

Hentet ut min nye model S forrige helg, og kunne i dag til min store forskrekkelse se at det var kommet ekstremt mye skraper under frontfangeren på bilen (på plasten under frunken)

Jeg har kjørt veldig forsiktig der jeg vet at det er dumper og høye kanter, men det har likevel skjedd. Dritkjipt, men sånn er det. Men det jeg da lurer på, er om det finnes noe under der nede som overhodet ikke burde utsettes for den type skade - eller er det bare plastikk? (altså rent kosmetisk)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA