Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lindberg

#1
Har fått opp varsel i dashbordet om "Limited cooling for battery and A/C. Contact Tesla Service."

Etter å ha ringt servicetelefonen, (super kjapp respons der nå btw  :)) fikk jeg til svar at det er lavt nivå på kjølevæsken. Det var ikke noe problem å kjøre videre med dette på vinterstid, men jeg må innom SC for å få fylt på.

Imorgen skal jeg på langtur, og er avhengig av SuC underveis. Har et møte jeg må rekke, så jeg vil nødig stå fast på SuC, fordi bilen plutselig lader mye saktere enn forventet ifm den manglende kjølevæsken.

Bør jeg være bekymret, (les: legge inn mer buffer til saktere lading...) ?
#2
Tesla / "Bilkrigen" - reportasje på Dagsrevyen lør 10.nov
søndag 11. november 2018, klokken 12:59
Noen som fikk med seg denne? Kommentarer/reaksjoner..?

Personlig syns jeg representanten for elbil, i dette tilfellet en modell X, stiller oss Tesla-eiere i et litt dårlig lys. Han prater hvertfall ikke på vegne av meg.

Heldigvis er Tesla-eiere flere typer enn de med helfoliert grønn X, personlig bilskilt, og opptatt av å vise frem at bilen kan blinke med lysene og åpne og lukke falkevingdørene på avstand, samt easteregg med reinsdyr og julenisse.

Gikk som sagt på Dagsrevyen igår, begynner ca 15 min inn i sendingen, sjekk ut på nett-TV  :+1:
#3
Model S 2013 - 2022 / Range mode året rundt?
lørdag 21. april 2018, klokken 09:16
Prøvde å søke om jeg fant noen andre tråder om dette emnet, men ga opp...

Bruker dere range mode året rundt? Nå begynner det jo å bli varmere i været, så bilen bruker mindre energi på oppvarming av kupeen. Jeg bruker sjeldent AC egentlig, syns det er greit med setevarme når det er kaldt, og åpent tak når det er varmt. Sånn sett er ikke begrensningene som range mode setter til klima i bilen viktig for meg, (om jeg har forstått konseptet range mode rett...)

Mener å ha lest her et sted at man ikke bør kjøre med for høyt "regen-nivå" over tid, hvorfor ikke? Sliter det på dekk? Bremser..? Jeg har S75, ikke D

Jeg har litt uregelmessig ladetilgang, så jeg er opptatt av å få mest mulig kilometer ut av batteriet.

Og et annet dumt spørsmål; jeg ser flere har nevnt hvordan de "følger med på" regen. "Kjøre så og så langt før bilen oppnår full regen" etc. Hvordan da? Er det noe dere ser i instrumentpanelet?
#4
Noen som vet om en hurtiglader eller fleksilader (type 2) med gangavstand til skiløyper i Oslomarka et sted?

Hadde vært digg og tatt en skitur en kveld i all denne nysnøen og samtidig fått litt juice på bilen  :D
#5
Bestilling og levering / Venter fortsatt på vinterhjul
fredag 20. oktober 2017, klokken 14:50

Er det flere enn meg som fikk utlevert bil i kaoset ved siste kvartalsslutt, altså de siste dagene i september, og fortsatt venter på vinterhjul?

Jeg fikk min S75 utlevert 27.9, med beskjed om at Pirelli piggfrie 19tommere ikke var kommet til Norge ennå, men at jeg ville bli kontaktet og få de utlevert på mitt nærmeste servicesenter med en gang de var på plass.

Snart en måned, og to purringer på mail og telefon senere, står jeg fortsatt her uten vintersko... Og dere kjenner jo responstiden hos Tesla  >:(

What to do? Jeg har tenkt meg over fjellet mellom øst og vest i slutten av neste uke, og man vet jo aldri når snøen plutselig begynner å lave ned her på det sentrale Østlandet heller.

Når de omsider kommer har jeg lyst til å kreve at Tesla legger om for meg, som "plaster på såret". Innafor det eller?
#6
Elbilen i Samfunnet / Utvikling i bruktbilpriser på fossilt
mandag 25. september 2017, klokken 21:07
Jeg sitter nå og gleder meg som en guttunge på tidlig julaften, før jeg skal hente min første elbil på onsdag (til latterlig lav billånsrente, så jeg trenger ikke nevne hva slags bil jeg venter på...)

Kan likevel ikke unngå å ha littegrann vondt i magen, for jeg har store problemer med å bli kvitt den fossile familiebilen! Den skal vekk uansett, da vi bare har en parkeringsplass og ett førerkort i husstanden foreløpig.

Jeg har ingen konkret statistikk eller noe å vise til, men jeg kan ikke huske å ha mottatt så lite respons på biler jeg har solgt på finn tidligere.

Jeg tenker det er flere aspekter ved dette:

- Det kommer masse spennende elektriske nyheter fra flere hold de neste årene, (selv om det ryktes at ikke alle fabrikanter er helt "on track")
- Tesla har kjørt den nevnte kampanjerenten sin i hele sommer og høst, og sikkert mettet en god del av det norske markedet som har vurdert ny bil, (og kanskje ikke først og fremst elektrisk) i det siste.
- Veimyndighetene i Norge skrur opp bomtakster over en lav sko. Siste nå er miljødifferensiering og rushtidsavgift i Oslo fra 1. oktober.

Hva tenker dere? Vil flere som meg sitte igjen med en slikk og ingenting, og i verste fall restgjeld, etter at pant i forrige bil er fristilt?

Hadde vært artig og sett noe statistikk på dette  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA