Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - inthezone

#1
Brukererfaring Ladeutstyr / Den klumpen som ikke skal dingle i lufta
søndag 10. september 2017, klokken 09:57
Så har man hatt Nissan Leaf i 2 uker, og ting går ganske greit. Jeg har ladet bilen 3 ganger, og lading på jobb går bra så lenge jeg kommer tidlig nok på jobb. Har også testet hurtiglading, og det gikk som en lek. En problemstilling jeg bokstavelig talt har latt henge i lufta er denne "klumpen" eller ladekladden som jeg tror er det mer profesjonelle uttrykket. Jeg har tenkt hver gang at "det er vel virkelig ikke meningen den skal henge og dingle sånn". Og sannelig ser det ut til at det heller ikke er meningen. Hvis jeg hadde hatt lader hjemme, ville jeg montert en kurv eller en holder til klumpen. Nå er jeg avhengig av lading "alle andre steder", så da må jeg finne på noe annet. Hvordan er det folket løser denne nøtten? Jeg trodde det var opplagt at det fantes en spesiallagd løsning, men jeg har ikke greid å finne noe via onkel Google. Antar at hyssing ikke er særs stabilt :P
#2
Jeg har kjøpt en flunkende ny Nissan Leaf uten å vite alt på forhånd. Mitt spørsmål er: Hvor lavt kan % strøm på batteriet være før jeg bør/kan lade den? Er det greit/feil å lade batteriet hvis % er f.eks. 50? Og er det smart å "smålade"? Jeg har ikke tilgang til lading hjemme, så min lading i stor grad skje på jobb og andre steder og som regel ikke over natten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA