Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - NorBil

#1
LR AWD kjørt CA 3500 km
Ladet for første gang til 100%. TWC hjemme over natten. Bilen viste 100%, men rekkeviddeestimatet var kun 462 km. Forventet å se over 500. Er det Boe form for kalibrering som må til?
#2
Har lett rundt på nettet etter baksetetrekk til model 3 uten stor suksess. Er det noen som har tips? Bør passe under barnesete med isofix og dekke hele setet. Evt to separate trekk, men helst ett heldekkende som også fanger matsmuler (ja det er forbudt å spise, men håndheving av den regel har vist seg å være utfordrende)
#3
Lading av Tesla / Twc eller salto til model 3?
onsdag 20. februar 2019, klokken 17:22
Plan for hjemmelading er installere trefase 25 eller 32 a (tror 32 kan bli for heftig for anlegget). Forstår det sånn at det kun er tesla som nyttiggjør seg av slik trefase på et vanlig 230v gammeldagsnett (it?). Har ingen umiddelbare planer om flere elbiler, men mtp å tenke fremover er spørsmålet om det er ulemper ved å kjøpe en TWC fremfor en saltoboks? (Hvis ikke d blir en model y som neste da) Det må vel i alle tilfeller kobles om i boksen hvis man skal lade en annen elbil på dette anlegget hvis det er satt opp som trefase. . Er forøvrig klar over at twc krever en jordfeilbryter.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA