Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Elified

#1
Lading av Tesla / Mod. 3 UMC og TWC max effekt
mandag 26. august 2019, klokken 17:00
Har forstått gammel UMC støtter 32A.
Kan Mod.3 motta dette over alle 3 faser?
Hva med TWC, den antar jeg støtter 3/32A?
Ladet min gamle S med blå plugg og 1-fas 32A, men har forstått rød plugg og tilkobling av L1,L2 og N vil fungere. Beklager hvis dette er besvart x antall ganger før 🤣
#2
Lading av Tesla / Brukt TWC, revisjoner.
lørdag 08. desember 2018, klokken 16:05
Er det noen ulemper å kjøpe brukt TWC via Finn eksempelvis?
Blir garanti videreført på ny eier f.eks?
Hvor lang garanti har de?
Finnes de i nyere utgaver som er forbedret ifht. eldre utgaver?
Til sist, noen som vet hva er pris på kort kabel TWC hos Tesla nå?
#3
Kjøp og salg av deler og utstyr / TWC med kort kabel kjøpes.
lørdag 08. desember 2018, klokken 16:02
Brukt ingen hindring.
Krever kvittering for videreføring av garanti.
Ikke over 3800kr er ønskelig.
#4
Tesla / Pris på CHAdeMO adapter
onsdag 09. august 2017, klokken 07:36
Hva er Tesla sin pris på adapter for CHAdeMO?
Jeg vet TOCN har annen avtale
#5
Tesla / Pris på oppgradert lader (software)
søndag 21. mai 2017, klokken 10:18
Hva er pris på ettermontering av større lader, eller gi full effekt på den som er der nye biler som leveres nå.
Jeg spør for jeg vet ikke spesifikasjonene på laderen som sitter i bilene som leveres per dato.
Det er jo kun 100 og P100 i både S og X som kan leveres med dette originalt.
Tilbyr de oppgradering på de andre modellene?

Jeg har i dag en S85 med dobbeltlader og får 22kW.
Hvis jeg nå skal gå for en X som sluker strøm og nøye meg med 11kW så blir det litt dumt. Alle type2 ladestasjoner rundt om er ofte 22kW. Både destinasjonsladere og alternativ hvis Chademo laderne er opptatt.
#6
Noen som har tatt levering av TMX i mai og kan si noe om det er rettet en del av problemene med b.l.a FW dørene?
Har det skjedd andre forbedringer? Skal ta i mot en bil som ble produsert i midten av april og er litt usikker på om jeg bør ta i mot den før de har fått alle delene de trenger til FW dørene. Orker ikke å hente den ut for så å levere den inn 2 uker senere til fiks.
Hva ellers er typiske feil ved som oppstår etter levering?
#7
Tesla / Bestilling av ny bil og Superlading "Er det gratis nå"?
lørdag 20. mai 2017, klokken 16:50
Alle som hittil har kjøpt eller bestilt en S eller X får gratis superlading.
Det har tilbakevirkende kraft for alle som har reservert og lagt inn bestilling.

Men, de som nå kjøper S og X, og ikke eier Tesla fra før, må benytte seg av en henvisningskode. Da vil de få gratis superlading frem til de velger å selge sin bil.
Det vil si at det lønner seg å kjøpe en Inventory nå for da får du også gratis superlading ved et salg senere.

Refferal link slettet. Bruker utestengt i 14. dager.
Se også: Utestengt grunnet annonsering av refferal annonser. Se også:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23358.0.html

Refferal linker godtas kun i annonsedelen av forumet.

Lars
Forum admin
#8
Model X 2014 - 2022 / Verditap og pris per km/mnd.
søndag 14. mai 2017, klokken 15:06
Noen som har formening om verditap per km og/eller per år for en X75D med kun
det nødvendigste (krok, svart metallic)? Tenker da ved evt.salg om 3 år/60 000km.
#9
Model X 2014 - 2022 / X75D DC Ladefart og Dekkoppsett
søndag 14. mai 2017, klokken 09:26
Noen som har logget en SC økt med X75D. F.eks statistikk fra Teslalog eller lignende?
Har i dag en aug 14, S85 og lurer på forskjellen. De skal vel ha tilsvarende nesten lik tilgjengelig kWh, hvis det trekkes fra det lille tapet på S85 pakken frem til i dag.
X fører vel også med seg større varmetap og derfor ikke får utnyttet like mange kWh til fremdrift som S`en.
Regner med jeg kan forvente et snittforbruk på 250 ut fra andres erfaringer.
Med 22" blir selv dette kanskje noe positivt på vår og høst.

Lurer da på hvor smalt i dekkbredde er anbefalt på 22". Tenker da et ikke staggered oppsett, da jeg ser det rapporteres om mer understyring!? med bredere bakdekk.
Mulig det blir stygt å se til uten staggered?
Felgbredde og innpress er også interessant å vite deres erfaringer.
Ønsker innpress som gir felger nesten ut i kant med skjermbue, for å unngå for mye sandblåsing langs sidene.
21" originalt på S får for høy ET og ser grusomt ut dersom det skal senkes ut over low på luft.
Sist, har noen en svart metallic X med fint felgoppsett så del gjerne  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA