Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - crappeliten

#1
Må ha nye sommerdekk, og ønsker dekk som passer godt for kjøring på fylkesvei med mye svinger og forholdsvis lav hastighet i forhold til østlandet. Det går veldig mye i 60-80 her og selvsagt ingen motorvei.

Er det noe med dette i tankene eg bør tenke på når eg velger sommerdekkene? Eg ønsker selvsagt at dekkene skal vare lengst mulig og at det er mine kjøreferdigheter som avgjør det meste her, men kanskje finnes det dekk mer egnet til dette kontra å kjøre i 90+ på motorvei hele tiden?
#2
BMW i3 / Brukt i3 fra 2018, er det fallgruver?
mandag 31. mai 2021, klokken 09:23
Hei

Eg har lenge hatt lyst på en i3, og nå var eg så heldig at min gamle diesel fossil ble sulgt på et blunk, at eg endelig kan kjøpe min drømmeelbil. Eg trenger 10mil på vinterdagene (ca -10 her), så tror 94Ah skal være nok. 

Eg tenker spytte ut i underkant av 200 000kr for en brukt, helst ikke mer enn 180 (eg liker ikke fully charged dilldall, og skinnseter har eg aldri likt). Er det noen fallgruver man kan gå i når bilen er så ny, og kun har gått alt i fra 20k til 40k km?
Eg ser svært sjeldent at de tar med hvor fort bilen kan lade om eg skal reise litt lengre, er det standard ladehastighet fra ulike årsmodeller eller er dette ekstrautstyr?

Ellers har eg lest tråden om å kjøpe brukt elbil, var mye poeng i å sjekke ladehistorikk og evt. sjekk av battericeller osv, men usikker på hvor lett dette lar seg gjøre fra private selgere, og om det har så mye å si på en nyere brukt. Er veldig redd å kjøpe en som har stått fulladet lenge.
#3
BMW i3 / forbikjøring med i3'en?
tirsdag 02. mai 2017, klokken 10:13
Hvordan er det å gjøre forbikjøringer med denne bilen? I Norge, eller hvertfall hvor eg bor, så kjører folk helt på trynet. De ligger stødig i 70 uavhengig om det er 60 eller 80 sone. I tillegg så er dette en riksveg, og selv om det er forholdsvis lite trafikk, så føler eg at eg trenger en god trøkk for å kunne gjøre en trygg forbikjøring.

Ofte er det i 80 sonen eg trenger kjøre forbi, og når eg trenger dette, ligger bilen foran i typisk 75, men såklart så gasser han opp i 80 når det markert for forbikjøring.. Hvordan er trøkken i akselerasjonen i dette spennet? Har ikke tenkt å komme i 120, men raskt opp til 105/110 er ønskelig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA