Hei, kanskje en tråd med erfaringer for de som har hadde eldre Model S (og ferske eiere forsåvidt) er kjekt.
Hentet LR selv og må si at jeg var heldig som fikk før jul, med gammel pris og stor skjerm bak, hengerfeste osv. Og den er virkelig skrudd bra sammen. Alt er flere hakk opp.. Ingen knirk og materialer er totalt sett bedre enn nye BMWer, Audier etc jeg har sittet i.
Yoken, litt skeptisk i starten, men etter tilvennlig tror jeg at jeg ville valgt den om den var tilvalg! Liker knappene på rattet. Ja blinking ut av 3/4 rundkjøring er tricky, men finner stadig nye triks. Og prediktiv giring funker bra, så får det heller være at en må sveipe litt de få gangene man skal rygge inn og justere fram og tilbake litt..
Liker veldig godt at den er mye stillere og har bedre demping, føles som halve lydnivået, men blir kanskje lurt av visse frekvensområder. Men var et lite ankepunkt før. 582KM på GOM ved 90% er rått!
Småpirk:
Jeg liker å ha manuell vifte på klima (altså ikke Auto); ville svært gjerne kunne endre viftestyrke med høyre hjul (når AP ikke er aktivt hvertfall). Selv LOW på Auto lager litt lyd vil jeg si.
Når jeg har på 3-4 manuelt, er det ok, men jeg synes at viften går litt uregelmessig, altså svinger litt i lyd og styrke. Det er nesten mer irriterende enn en litt høyere konstant lyd....
Andre med den erfaringen, eller er det kun min? kan legge lyd/video senere...
Savner litt detaljert info om energibruk akkurat nå/siste 5km, kun en tynn stripe nå. Men samtidig er rekkevidde så god at det er mindre viktig og kanskje bare forvirrende for hvermann. Men blir jo litt gamification å få lave tall. Sang som spilles på Spotify er og kun på storskjerm. Litt tilvenning.
Venstre bakdør hadde små trykkmerker / buler på et par plasser på "skinnet", prøvd å massere ut men ser ikke helt ut som går ut, blir å reklamere på det.
Hentet LR selv og må si at jeg var heldig som fikk før jul, med gammel pris og stor skjerm bak, hengerfeste osv. Og den er virkelig skrudd bra sammen. Alt er flere hakk opp.. Ingen knirk og materialer er totalt sett bedre enn nye BMWer, Audier etc jeg har sittet i.
Yoken, litt skeptisk i starten, men etter tilvennlig tror jeg at jeg ville valgt den om den var tilvalg! Liker knappene på rattet. Ja blinking ut av 3/4 rundkjøring er tricky, men finner stadig nye triks. Og prediktiv giring funker bra, så får det heller være at en må sveipe litt de få gangene man skal rygge inn og justere fram og tilbake litt..
Liker veldig godt at den er mye stillere og har bedre demping, føles som halve lydnivået, men blir kanskje lurt av visse frekvensområder. Men var et lite ankepunkt før. 582KM på GOM ved 90% er rått!
Småpirk:
Jeg liker å ha manuell vifte på klima (altså ikke Auto); ville svært gjerne kunne endre viftestyrke med høyre hjul (når AP ikke er aktivt hvertfall). Selv LOW på Auto lager litt lyd vil jeg si.
Når jeg har på 3-4 manuelt, er det ok, men jeg synes at viften går litt uregelmessig, altså svinger litt i lyd og styrke. Det er nesten mer irriterende enn en litt høyere konstant lyd....

Savner litt detaljert info om energibruk akkurat nå/siste 5km, kun en tynn stripe nå. Men samtidig er rekkevidde så god at det er mindre viktig og kanskje bare forvirrende for hvermann. Men blir jo litt gamification å få lave tall. Sang som spilles på Spotify er og kun på storskjerm. Litt tilvenning.
Venstre bakdør hadde små trykkmerker / buler på et par plasser på "skinnet", prøvd å massere ut men ser ikke helt ut som går ut, blir å reklamere på det.