Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Livsforvalteren

#1
Hei!

Har søkt meg lei etter hvilke muligheter en bruker i et Zapcharger Pro-system har, og håper noen kan hjelpe meg. Mye  teknisk informasjon, men lite om mulighetene for sluttbrukeren. Bakgrunnen er at borettslaget nå tilbyr ZC Pro til 20K (inkl. inst.), og jeg hadde sett for meg noe billigere stasjoner med mange muligheter. Nå lurer jeg på hvor frustrert jeg skal være :)

Mest spesifikt ønsker jeg meg mulighet for forsinket start av lading så jeg kan starte med varmt batteri om morgenen, samt at man kan stille ladestopp på f.eks. 70% SOC. Går det an med denne ladestasjonen? Er det noe annet moro jeg kan se frem til om jeg bestiller? Veldig irriterende at så godt som all informasjon jeg har funnet er rettet mot systemoperatører, ikke brukere :)
#2
Ser en annen tråd med liknende problematikk, men starter egen også.

Bakgrunn:

2011 i-miev

Ladet med chademo for et par dager siden, ikke hatt balanseringslading etterpå.

Ladet med no.fuel kladdløs justerbar (6/10/16A) på 16A, ladingen ble avbrutt rett før siste prikk (blått lys sluttet å blinke). Ready, batteri og bil med utropstegn-lampene lyste. Ellers funket bilen fint.

Leste litt på nett og fant at flere tilsynelatende hadde fått dette i orden ved neste lading, så jeg skulle kjøre til to prikker og ta en balanselading. Gjorde noen ærend og var nesten hjemme med tre prikker på batteriet, og plutselig begynte flere varsellamper å tennes, bl.a. abs, rød sirkel med utrop (var vel den som kom først, ca en km før de andre) m.m. Og plutselig stopper bilen, ingen skilpadde eller noe.

Fikk bilen kjørt hjem for å sette i gang lading. Tok ikke. Prøvde et triks jeg leste i liknende tråd, å ta av minus på 12Ven i 10 min. Intet resultat. Og nå er 12Ven så godt som dødt. Når jeg har hatt tenningen på har hovedbatteriet hatt 3 prikker, for det meste. Ved to tilfeller vistes ingen :/

Noen som har vært ute for liknende eller har annet som kan prøves før verkstedet må blandes inn? Har billig CAN-leser og EVbatmon, men må vel ha annen app for å få ut noe om dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA