Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - kaiat

#1
Nissan e-NV200 / e-NV200 og ABRP
tirsdag 05. mai 2020, klokken 08:00
Funderer litt på å bytte ut diesel-SUV'en med e-NV200 40kWh og har i den forbindelse lagt inn de mest vanlige langturene vi har på abetterrouteplanner.com for å sjekke hvordan vi kommer ut med ladestopp og rekkevidde. Når jeg har gjort denne øvelsen med vår 2014-modell Leaf 24kWh, stemmer forbruket som ABRP oppgir ganske bra med det faktiske forbruket på bilen.

Men ABRP oppgir et lavere forbruk på e-NV200 (både 24kWh og 40kWh) enn på Leaf'en. Det får jeg ikke helt til å stemme. Greitt nok at Leaf ikke er noen forbruksvinner, men e-NV200 med sin kassebil-form må da komme noe dårligere ut? Drivverk og batteri er jo det samme. Det er riktignok noe mindre og smalere hjul på e-NV200 enn Leaf, så det er kanskje noe å hente der, men likevel...

Noen e-NV200-eiere som har noe erfaring med ABRP? Stemmer utregningene med det virkelige liv, eller er det "way off"?
#2
MG ZS EV / Bare to nakkestøtter i baksetet på MG?
torsdag 02. april 2020, klokken 21:36
Har ikke fått kommet meg til forhandler for å kikke på denne bilen "live", men ut fra bilder på nett ser det ut til at den bare har to nakkestøtter i baksetet? Det er jo litt dumt for de av oss som har f.eks. tre barn som skal sitte baki der. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
#3
e-up! / Kjøre e-up fra østlandet til Bergen
søndag 12. mai 2019, klokken 14:20
Det blir muligens handel av e-up nå snart, men de mest interessante eksemplarene står i østlandsområdet og selv holder jeg til i Bergen. Jeg vet at det har vært oppe før, men har ikke sett noen nylige tråder om dette.

Hvordan er mulighetene for å kjøre en e-up fra østlandet til Bergen nå til dags? Ville vel normalt lagt kursen om Hardangervidda, men det kan kanskje bli litt i lengste laget mellom hurtigladeren på Geilo og den i Eidfjord? Mye nedover på slutten der da...

Muligens bedre å kjøre Hemsedal?
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Godt salg av nye Leaf i Japan
tirsdag 07. november 2017, klokken 21:21
I Japan begynte leveringene av nye Leaf allerede nå i oktober og nå er tallene klare. Nissan har levert 3600 biler den første måneden. I hele 2016 ble det totalt solgt nesten 15000 Leafer på det japanske markedet, så 3600 på en måned er jo ganske bra. Merk at dette er leverte biler, ikke reservasjoner altså.

https://insideevs.com/nissan-leaf-sales-japan-october-2017/
#5
Nissan e-NV200 / Mulig med hengerfeste på e-NV200 nå?
onsdag 03. mai 2017, klokken 09:29
Fant denne tråden på goingelectric.de: http://www.goingelectric.de/forum/nissan-e-nv200/ab-sofort-anhaengekupplung-fuer-den-env200-t23421.html

Med mine ringe kunnskaper i tysk, har jeg tolket det dithen at det er noen som har fått montert orginalt hengerfeste fra Nissan og fått tillatt hengervekt på opp mot 460 kg. Noen som faktisk kan tysk og som kan verifisere at jeg har forstått det riktig? Det kunne i så fall vært interessant å få tak i delenummeret på dette hengerfestet og sjekket det opp mot Nissan Norge.

Jeg har tidligere sett rykter på speakev.com om at Nissan har åpnet for tilhenger på e-NV200 for å sikre seg flåtekontrakter hos noen større bedriftskunder i UK som har krevd tilhengerfeste.
#6
Noe av det som skiller i-Miev fra sine franske søsken er fjernbetjening av varmeapparatet og forvarming. Nå ser det ut til at dette har blitt tilgjengelig på 2017-modellene av iOn og C-Zero også, om enn i det stille. I siste versjon av instruksjonsbøkene for disse to er fjernbetjeningen og forvarmingsvalgene utførlig forklart.

http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/modeles/ion/ion_ion/ed01-16/no_no/contenu/AP-ION_01_2016_NO.pdf
http://service.citroen.com/ddb/modeles/c0/czero_czero/ed01-16/no_no/contenu/AC-C-ZERO_01_2016_NO.pdf

LED hovedlys og 16 kWh batteri ser derimot fremdeles ut til å være forbeholdt i-Miev.
#7
Kangoo / Kangoo med 50% økning i rekkevidde
fredag 09. desember 2016, klokken 16:21
Jeg ser at Renault har annonsert at Kangoo Z.E. nå får 50% økning i rekkevidde. Lite info utover dette, men mer loves i januar. Muligens 40kWh-batteriet fra Zoe? Det loves NEDC-rekkevidde på 270 km, som virker litt lite for 40 kWh, men Kangoo er jo noe større og tyngre enn Zoe også.

http://media.renault.com/global/en-gb/renault/Media/PressRelease.aspx?mediaid=85409&nodeid=-1
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / 40kWh batteri i 2017 Leaf?
lørdag 16. juli 2016, klokken 23:35
Jeg har sett at det ryktes på mynissanleaf-forumet at 2017 Leaf får 40kWh batteri. Nå ser jeg at det ligger ute en artikkel på det samme på pushevs.com: http://pushevs.com/2016/07/15/nissan-leaf-will-get-a-40-kwh-battery-this-year/
#9
Leaf 2010-2017 / 2016 Leaf lansert
torsdag 10. september 2015, klokken 13:17
Da er 2016-modellen av Leaf lansert i USA. http://insideevs.com/2016-nissan-leaf-107-miles/

30kWh batteri på SV og SL, noen nye farger og det ser ut til at dagens Carwings-system er byttet ut(?).
#10
Det er kanskje noen som kan finne denne videoen interessant,det er noen karer nede i Østerrike som skifter en enslig battericelle i batteripakken på en C-Zero:
https://www.youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA

Her står det litt mer om saken: http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=2720
#11
Har ikke sett den amerikanske versjonen av iMiev i Norge før, men her er det en ihvertfall: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59553425

Denne hadde ryggekamera og rattbetjening av stereo, og det har jeg ikke sett på europeiske iMiev'er.

Samme firma har en sølv bil uten dette også: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59553409
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA