3
« på: Torsdag 25. Oktober 2018, klokken 12:05 »
Opplevde igår en litt skummel opplevelse.
Jeg kjørte igår kveld og opplevde at rattet satt fast i en sving. Jeg trodde først dette var is på veien siden bilen bare fortsatte og at det ikke var noe galt med bilen, så jeg kjørte ut på motorveien.
Når jeg svinger av så skjer det samme igjen. Rattet blir tungt og hjulene går ikke tilbake når jeg slipper det. Nå ble rattet hardt selv om servoen fortsatt fungerer(?) og all kjøring blir "manuel", der jeg må bevege frem og tilbake i svinger for å kompensere.
Veldig glad at jeg kjørte bilen. Kunne fort blitt en ulykke.
Jeg ble litt sjokkert da han på telefonen sa at dette var et vanlig problem på alle biler, ihvertfall Tesla. Han sa det mest sannsynelig var en slitedel som fremprovoserte dette men at jeg måtte ta bilen inn for å sjekke det ut. Tidligst får jeg bilen tilbake i Januar. Altså 60+ dager (Brumunddal Tesla).
Kjøpte bilen brukt mens jeg venter på å prøvekjøre E-tron før jeg bestemmer meg om det blir den eller x. Om det er vanlig at Teslaer plutselig "låser" rattet så tror jeg valget blir rimelig lett. Glad jeg alltid har hendene på rattet.
Tror om autopiloten hadde vært på så hadde bilen bare fortsatt svingen og kræsjet om hendene var av rattet.
Ser nå at et lignende problem skjedde med bilen på 98 000 kilometer, da ble rattstamme modul og et ledd i rattstammen byttet.
Har noen andre opplevd noe lignende? Om jeg tørr så skal jeg filme problemet.