Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Krok

#1
BMW i3 / Vurderer å kjøpe i3
lørdag 05. oktober 2019, klokken 13:09
Vi er en familie på 4 som har en ioniq som bil 1. Må bytte diselbilen og ønsker å skaffe elbil nr 2. Ioniqen fungerer bra til det meste, men jeg er ikke komfortabel med den når jeg kjører på usaltet, isete vintervei + over Røldalsfjellet vinterstid. Turen over fjellet tar jeg 1-3 ganger i uken så bilen må takle snø og is godt for å være aktuell 😊 Er i3 en bil dere kan anbefale til dette bruket?
#2
Kjøpe elbil? / På jakt etter elbil som fungerer på vinterføre
onsdag 18. september 2019, klokken 11:01
Diselbilen med awd og krok skal byttes ut. Har derfor kontrakt på e-tron 50, men å betale dobbelt så mye for en bil som er nesten dobbel så dyr i drift som Ioniqen plager meg. Det blir ikke en Ioniq nr 2 på oss pga fremkommeligheten på slapsete dager/ubrøyta veier som en ofte kan oppleve på Vestlandet. Eg har egentlig satt krav om at vi skal ha en bil med awd, men viss dere har tips om elbiler uten awd som kommer seg opp bratte og svingete bakker kan jeg vurdere å fire på kravet... vær så snill å vær ærlig. Vi ser på nye biler som kan leveres før mars.
#3
Audi e-tron / Klimaanlegg
onsdag 11. september 2019, klokken 08:24
Vi har bestilt en e-tron 50, men er usikker på om vi bør gå for 2 eller 4 soners klimaanlegg? Hvilke erfaringer har dere som kjører e-tron 55 med dette? Hva anbefaler dere? Vi bor "der ingen skulle tru..." type plass og det blir fort mange kilometer i slengen, så det er viktig at barna har det bra i bilen spesielt på de varmeste dagene.
#4
Kjøretips / E134 til Oslo
torsdag 24. mai 2018, klokken 12:58
Me skal til Oslo med Ioniqen vår. Første ladestopp pleier vi å legge til Grønnkontakt sin ladar ved Haukeligrend. Kor er det lurt å lada etterpå? Hadde vore greit å unngå ladekø og trøblete laderar så sant det er mulig
#5
Rogaland elbilforening / Lading i ytre Ryfylke
tirsdag 04. april 2017, klokken 20:21
Er det noen sjangse for at det blir bygget hurtigladere på Hjelmeland/Nesvik kai? Er jo ingenting mellom bylandet og Sand, og Sand blir ofte litt klønete når en skal over den nye broa eller retning Gullingen og Røldal.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA