Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Haahov

#1
Er ute på langtur fra Sør- til Nord-Norge og er strålende fornøyd med rekkevidde som ligger på ca 500km ved E6 kjøring. Har nå hurtigladet flere ganger på veien oppover, og hver gang har hurtigladeren stoppet etter en tid og feilmeldingen fra hirtigladeren er at bilen ikke er avslått (noe den er). Får startet ladingen igjen etter å ha koblet fra og til igjen. En gang skjedde det flere ganger i løpet av ladingen. Noen andre som har opplevd samme problem?
#3
Ladeplasser og ladekabler / Pøbler eller tyver drar ut ladekabler
lørdag 25. juni 2016, klokken 21:50
Sto i dag til lading på Kongensgate. Når vi kom tilbake til bilen etter dagens strabaser hadde noen dratt ut ladekabelen vår (type 2) fra stolpekontakten. Det samme hadde blitt gjort på flere biler bortover. Heldigvis var kontakten låst i bilen, så de ikke hadde fått med seg ladekabele. Noe jeg tror de var ute etter. Trodde hele poenget med FRID på kommunale stolper var at kabelen ble låst til laderen og kun kunne åpnes av samme kort. 
#4
Skulle starte min EliOn i går morges etter en natt med noen få kuldegrader. Får lett startet bilen med grønt lys og plinget kommer. Skal sette bilen i D og girspaken er ikke til å rikke nedover ... Jeg får fint flyttet den fra side til side, men er låst nedover. I løpet av dagen prøver jeg igjen og har ingen problemer med å få den i gir og kjører lykkelig videre (varmegrader i luften, har det noe å si?). Igjen i dag morges rikker den seg ikke nedover og jeg kommer ikke av flekken. Noen som har opplevd noe lignende eller har noen ideer til problemløsning?
#5
Mekanisk / Dunkelyd ved rygging
mandag 03. mars 2014, klokken 10:29
Når jeg rygger med Leafen kommer det en dunkelyd, samt et svakt nøkk, som høres ut som kommer fra bak på høyre side. Den går i takt med økt fart og kjennes ut som den kommer fra aksling/ hjulrunde. Kommer hver gang jeg rygger, men er borte ved fremdriftskjøring. Har forsøkt å rygge i forskjellig tempo og bremse opp brått i tilfelle det satt noe på bremsene, uten resultat. Mulig at lyden er litt mindre fremtredene ved rygging i stor fart. Forsøkt rygging med fotgjengervarsling avslått, uten at det har noe å si.

Noen ideer hva det kan være?
#6
Carwing / Hvordan endre innstillinger forvarming?
søndag 12. januar 2014, klokken 01:07
Lurer på om det går an å endre innstilling er på forvarming, både med og uten ladekontakten tilkoblet. Har forsøkt å trykke på knapper når forvarming pågår, men alt begynner da kun å blinke for så å gå tilbake til samme innstillinger. Er ikke ute etter å endre temperatur, men f.eks. A/C av ved forvarming via strømnettet. Finner ikke noe i bruksanvisningen om dette. Vet at jeg har klart å endre dette ved forvarming uten tilkoblet ladekabel, men aner ikke hvordan jeg fikk til dette...
#7
Leaf 2010-2017 / Leaf lanseres i Kina...
fredag 29. november 2013, klokken 21:09
...men kommer ikke til å hete Leaf, men  Venucia Morning Wind (fnis) http://m.green.autoblog.com/2013/11/25/nissan-leaf-will-blow-into-china-as-the-venucia-morning-wind/
#8
Humor og kanari / Mobilt solcellepanel
torsdag 08. august 2013, klokken 14:29
Hva med et mobilt solcellepanel for å lade elbilen med?
#9
Lading / Euro-Leaf 6,6 kW lader.
torsdag 04. juli 2013, klokken 11:47
Holder på med bestilling av ny euro-Leaf og lurer på om jeg skal ta med 6,6 kW lader. Hva er argumentene for og imot? F.eks. på langtur. Vil det da kunne bli flere steder med 32 A lademulighet i fremtiden? Har ikke tenkt til å ha mer enn 16 A lademulighet hjemme.
#10
Jeg har fått støt i form av typen man får når man subber med tøfler inne med små gnister fra bilen min hver gang jeg har gått ut av den, den siste uka. Dette skjer når jeg går ut av bilen og tar på metallet når jeg skal lukke døra. Er dette noe å være bekymret for?
#12
Humor og kanari / Parkeringsplass
onsdag 16. mai 2012, klokken 00:13
Med sånne parkeringsplasser ville lading vært en lek!
#13
Humor og kanari / Bat EL-mobil
fredag 09. mars 2012, klokken 00:05
Batman returns... electric
#14
Hei!
Siden Tønsberg kan regnes som omegn til Oslo legger jeg dette i denne tråden.
I Tønsberg og Vestfold er det perfekte forhold for elbil med flatt landskap og korte avstander. Burde vi elbileiere i Tønsberg (Vestfold) samlet oss for å fronte elbilsaken bedre her? Vestfold er jo en av fylkene med dårligst elbil dekning, lite incentiver og få ladeplasser. Hvordan er stemningen for det?

Foreslår ett uformelt møte på Esmeralda i Tønsberg (eller peppes eller andre gode forslag) Onsdag 7. Mars.

Håper på mange positive svar.

Haakon Hovde
#15
Lurte på om noen har noen gode tips når de lader på offentlige ladestasjoner? Det står jo i instruksjonsboka at kontrollboksen ikke skal hvile/henge på kontakten, syntes dette virker vanskelig å få til hvis man låser ladestasjonsluka når kontakten står i.

#16
Meg og min elbil / Har i dag hentet min blå iOn
onsdag 18. januar 2012, klokken 00:48
Har i dag kjøpt en brukt peugeot iOn som har gått 2000 km. Bor i Tønsberg, så første utfordring var hvordan få den hjem fra Høvik?

Da jeg hentet bilen var den fulladet og det var minus 4 grader.  Den hadde da stått uten tilkobling ett par dager. Måtte ta et par korte turer innom bl.a. bililsynet, så da jeg var på vei til planlagt stopp og lading Gulskogen Drammen hadde jeg rekkevidde på ca 70 km. Avstanden dit var 3,5 mil på kartet og måleren viste 34 km igjen når jeg kom fram (var nede i 31 på liertoppen). Brukte ikke varmeapparatet, men vifte av og til (på det laveste) for å få vekk duggen. Dette for å kunne lade kortest mulig i Drammen for å rekke å hente i barnehagen siden de så gjerne ville se den blå bilen. Ned lierbakkene så regenererte jeg 6 km.

Sto og ladet på gulskogen i 2 1/2 time og hadde da 75 km på vei til Tønsberg (oppe i 80 gjennom drammen i køen ;)) på en vei som på kartet var 63 km på kjøreruta. kjørte fortsatt uten varme, med vifte av og til og kjørte "ECO highway" på gamle E18. Klarte å holde meg på grønt eco bortsatt fra i noen oppoverbakker og holdt forsiktig fartsgrensa. Alt gikk vel helt frem til skoppum hvor det viste 15 km igjen på rekkevidden (og 2 streker), og det var 15 km igjen med èn halv-stor bakke opp og en stor bakke ned (ved Åsgårdstrand).

Stoppet på en bensinstasjon og fikk låne en stikkontakt og ladet i 10 minutter, fikk da 19 km på måleren. Skulle starte bilen og 12 volts batteri lampa lyste og jeg  fikk ikke kjørt med bilen selv om lys lyste og alt av display var på. Skjønte ikke bæret... Prøvde å ringe Peugeot Tønsberg, men fikk ikke svar. Hadde heldivis lest emnet 3 uker på ferie - hjem til flatt batteri  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4648.0.html så trodde det kunne være noe lignende.

Ladet noen minutter til, kom over 21 km range, og batterilampa sluttet å lyse og jeg kunne kjøre videre!! Måtte bilen være ladet over 3 prikker for å kunne starte igjen? Måtte stoppe en gang for å skrape ruta, fordi det frøys til med en gang; vifta på en igjen.  Kom meg da hjemover og vel hjemme, hadde jeg 9 km igjen og siste streken var borte. Hadde nok ikke egenlig trengt den siste ladinga, og det blei ingen henting i barnehagen i elbil i dag.

Etter en kjøretur i kveld, får jeg samme problemet at 12v batterilampa lyser og jeg får ikke kjørt, oppdager da hva problemet er... Har jo tatt bilen ut av P før jeg skrur på tenninga! Føler meg litt dum, men gleder meg til å lære bilen å kjenne.  Kjørte en tur i kveld med varmeapparatet på fullt!

Kjempefornøyd med bilen! Veldig god å kjøre, spesielt bykjøring har den bedre egenskaper enn dieselbilen, men litt skummelt å bli forbikjørt av trailere på E18 og kjenner godt at bilen blir presset ut og dratt inn av dragsuget.
#17
Tidlige: Buddy / Kewet / Hertz selger brukte Buddy'er; hva er risikoen?
torsdag 17. november 2011, klokken 20:17
Ser at Hertz selger sine brukte Buddy'er. De er vel kjøpt rett fra fabrikk og selges vel uten 10 års/100000km garantien. Noen som har formening om risikoen ved dette i forhold til pris?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31818782
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA