Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - hansnissens

#1
Zoe / Nofuel bøttelader
mandag 27. mai 2019, klokken 17:35
Bøtteladeren min fungerer ikke som den skal. Den lader i 1-2 timer før sikringen slår ut. Det er ikke spesielt varmt i været, så jeg utelukker at det er temperaturrelatert. Noen tipset meg om å ta direkte kontakt med kundeservice hos Nofuel, da det er der den jeg har er kjøpt.

Etter å ha sendt mail med problemstillingen, med et svar ikke lenge etterpå fra Nofuel, der de ønsket mer informasjon om den. Etter å ha svart opp dette har jeg ikke hørt noe mer, til tross for purringer på mail og på telefon.

Begynner derfor å lure på om de fremdeles er i drift, er det noen som vet? Har andre også hatt lignende problem med sin bøttelader?
#2
Zoe / "Check electric system"
onsdag 14. november 2018, klokken 20:38
Denne feilmeldingen irriterer meg grundig. Har hatt en del meldinger om dette, spesielt om vinteren, som kommer og går. Nevner dette til verksted ved bestilling av service, de mener meldingen skyldes at batteriet begynner å bli gåent. Så bytter de batteriet på service, og nå, 500 kjørte kilometer senere får jeg meldingen igjen.

Henvender meg til verksted om dette, de svarer at meldingen kan skyldes lavt eller avvik på startbatteriet. Skyldes typisk mye småkjøring og høyt stromforbruk, mange start og stopp etc. Karen i skranken på verkstedet mente at å la bilen stå å gå i en time for å lade opp batteriet kunne ha reddet meg fra å måtte ut med 3000 for nytt batteri, men ok.

Har hatt denne feilen på langtur også, spesielt irriterende da siden den ser ut til å strupe ladeeffekt og varmeanlegget vil kun blåse kald luft.

Er det flere som sliter med dette?

#3
Stjeler denne tråden fra BMW i3- forumet.

Hva er det du opplever av feil og mangler på din bil? Skal ha min 210 på service snart, tenker da å få utbedret så mye som mulig på reklamasjon. Så langt har jeg opplevd:

- Lader ikke til mer enn 95-96%
- Svake spylerdyser
- Dekk må pares etter hvert dekkskift
- Kald luft blåses ned på bena (?)

Noen flere?
#4
Zoe / Problemer med lading på motorvarmerstolper i borettslag
torsdag 23. februar 2017, klokken 08:30
Jeg har problemer med å få ladet min Zoe Q210 i motorvarmerstolpene i borettslaget jeg bor i. Sikringen slår ut etter at jeg har koblet til laderen, og det hjelper ikke å slå på sikringen og prøve på nytt enten med stikkontakten i eller koblet fra.. Får rød blink nesten uansett hva jeg prøver. Jeg kan også få lading en stund, men sikringen ser ut til å ryke etter noen minutter da også.

Det er en brun sikring, står 400 V på den, og en grønn sikring (230 V) i skapet jeg benytter meg av. Bruker en gul ladebøtte til å lade med. Er ikke 100% sikker på hvilken ampere sikringene er beregnet på, men borettslaget sier at de er beregnet på motorvarmere, og at kupevarmer kan slå ut sikringene. Tipper det er 10 ampere sikring.

Er det noe jeg kan gjøre for å få lada her? Å sette i større sikring er ikke et alternativ sånn umiddelbart, tror jeg.
#5
Kjøpe elbil? / Villedende annonser på Finn.no
onsdag 15. februar 2017, klokken 23:19
Har tenkt en del over dette med annonser, som etter min mening kan anses som villedende, når det kommer til bruktbilannonser på Finn. Gjerne er det bruktbilforhandlere som legger ut annonser med elbiler, uten å angi om det er importmodell, eller i det hele tatt hvilken modell eller utstyrsnivå bilen innehar. Uforstående kjøpere har jo lett for å bli lurt av dette, da det er mye å sette seg inn i, spesielt i Leaf-markedet og til dels Zoe, da det er vanskelig å se forskjeller fra modell til modell på disse. Er det bruktbil som selges av et profesjonelt firma er det i tillegg gjerne ikke oppgitt registreringsnummer eller understellsnummer i annonsen, som gjør det vanskelig å undersøke historikken til bilen en ser på.

Hvilke rettigheter har en "uforstående" kjøper av en elbil ovenfor selger, i det han finner ut at bilen han kjøpte ikke er for eks. en Zoe R240, men en Zoe Q210, eller leafen har ikke har vinterpakke? Kan dette gå under villedende markedsføring?
#6
Kjøpe elbil? / Selger vil ikke oppgi understellsnummer
torsdag 09. februar 2017, klokken 21:11
Hei,

Driver og ser etter brukt elbil (leaf), og det ser ut til å være en del å velge mellom, men ikke alle er like tydelige på om det er USA-leaf eller "Norsk leaf". Av den grunn sender jeg gjerne en melding og etterspør understellsnummer, da spesielt bruktbilfirma ikke oppgir dette i annonsen.

Nå sist fikk jeg til svar at et firma ikke ville oppgi understellsnummeret; har noen vært borti at selger ikke vil oppgi understellsnummer tidligere?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA