Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - jakure

#1
BMW i3 / Wokebys Trunk Extension og Frunk Sealing
søndag 30. august 2020, klokken 17:39
Hei

Er det noen her som har kjøpt og har erfaring med Wokeby produktene Trunk Extension og/eller Frunk Sealing? Hadde vært interessant å se noen erfaringer. Har sett flere som har snakket om tilsvarende produkter, både til frunken og til trunken, men ingen andre enn Wokeby synes å klare og få til noe reelt.

Trunk Extension: https://wokeby.de/en/product/bmw-i3-trunk-extension/

Frunk Sealing: https://wokeby.de/en/product/bmw-i3-frunk-sealing/
#2
e-up! / Justeringsmulighet ved type 2 hjemmelading
torsdag 22. november 2018, klokken 17:27
Hei

Hvis man setter e-Up til lading på en hjemmelader som er forberedt på 16A landstrøm, kan man i en e-Up skru ned ladestrømmen inne i bilen på enkelt vis, hvis man skulle ønske det? Mange elbiler kan sette ønsket ladestrøm internt i bilen. Har man slike innstillingsmuligheter i en e-Up?
#3
Har lagd meg en "ladeboks" med mulighet for å utnytte meg av begge ladetrinnene i originalkabelen. I tillegg har jeg knyttet utakket til en type-b jordfeilbryter for å få et lovlig lådeuttak. "Lovlig" er det dog bare så lenge jeg holder ladestrømmen under 10A.

Har også koblet til et digitalt instrument som måler spenning, ladestrøm, effekt og energiforbruk. Ladeuttaket er tilknyttet en dedikert kurs og henger sånn sett ikke sammen med nabouttaket som forøvrig et tilknyttet samme krets som de andre forbruksuttak i garasjen. Ladetrinnene velges på "magnetmåten" ved å snu støpselet 180grader.



#4
Har sett her i forumet noen innlegg vedrørende bytte av originalpærer til LED-pærer. Uten å ha veldig god grunn for det, samt til tross for enkelte frarådinger å lese her i forumet, har jeg likevel vært litt nysgjerrig på muligheten for å bytte ut flere av lysene til LED. Og jeg kan orienter om at jeg for noen uker siden byttet ut kjørelysene, skiltlysene og de høytplasserte bremselysene oppe på bakluken til LED - og det helt uten noe som helst problem - så langt. Vil samtidig nevne at jeg passet på å få CanBus på alle LED-pærene, ...og alle er kjøpt på eBay.

Det eneste som man skal være obs på er at de fleste LED-pærene vil passe dårlig inn i åpningen i kjørelysarmaturet. Her måtte jeg gjøre to innkjøpsforsøk, i tillegg til litt tilpassing og sliping for å få LED-pærene inn. Resultatet er jeg veldig fornøyd med. Kjørelysene er hvitere og virker sprekere og mer moderne. Samme med skiltbelysningen som også nå er veldig bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA