Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - langtnavn

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / .
mandag 30. desember 2019, klokken 10:43
Får ikke slettet innlegget.
#2
Har hatt litt ulyd fra bremsene på min iOn (2017) så tenkte jeg skulle smøre opp og evt. bytte klosser i dag. Men i det jeg forsøke å løsne den første caliperen så brakk bolten som holder den på plass. I og med at skaden var skjedd og jeg nesten måtte ha løs caliperen for å forsøke å fikse problemet forsøke jeg å løsne den andre bolten, som brakk tvert. Forstår ikke helt hvorfor de brekker så lett. Jeg er ikke akkurat Hulken og har bare brukt den kraften jeg selv klarer å få til med en stutt liten pipenøkkel.

Er litt i villrede, tenkte få løs selve holderen til klossene og om mulig borre ut de boltene som er knekt. Men må få løs to bolter for å få den av, og de sitter dønn, med tanke på hvor lett de første boltene knakk har jeg blitt litt skeptisk til å gyve løs på de to neste. Er det noen som har vært borti noe slikt på disse bilene?

Sikkert et longshot, men kan det her på en eller annen måte komme inn under garanti? Jeg regner med at skiver og klosser normalt er slitedeler, men boltene her skal vel ikke knekke for et godt ord? Og lurer litt på baksiden på skivene, er en god blanding av dype riller og rust der, burde de ikke ha holdt bedre? Bilen er 2,5 år og har gått 39000 km. Eller er det jeg som burde skiftet klosser tidligere?

[ You are not allowed to view this attachment ]
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA