Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - 400VDC

#1
Ser ut for at MYP kun kan leveres med piggfrie vinterhjul.. Noen som har gjort noe undersøkelser rundt dette? Altså om man bor slik til at man faktisk bør ha pigg, men helst vil bestille P og ikke LR - hva da?
#2
Model 3 / Styring av rattvarme i ny app
tirsdag 30. november 2021, klokken 09:52
Oppdatert app til ver 4.3.0-766 (Android). Etter dette er det ikke lengre mulig å slå på varme i ratt fra appen. Bilen er 2021LR. Noen andre som har testet dette?
#3
Model 3 / Endret lukking av bakluke - Model 3 2021
søndag 29. august 2021, klokken 11:36
Hei folkens! Jeg har har hatt M3 2021 LR i et par måneder nå. I starten lukket bakluka seg med et dempet smell etterfulgt av en summing fra en elektrisk motor. Hørtes omtrent likt ut som på min tidligere Model S. Nå har dette endret seg og det virker som luka smeller hardere igjen og det er ingen summelyd fra motor som strammer til.

Hva opplever dere andre som har ny Model 3 med motorisert trunk?
#4
Model 3 / Problem med takstativ på M3 2021 LR
onsdag 21. juli 2021, klokken 15:32
Hei! Har akkurat montert et originalt Tesla takstativ på min TM3 2021 LR. Har vært veldig nøye med å gjøre monteringen korrekt da jeg har sett at mange har hatt utfordringer med bl.a. glass som sprekker. Strammet til 3Nm moment.

Så langt ingen sprekker, men på høyre side av bilen (både foran og bak) hever taket seg når ving mutterne skrus fast. Ingen slik bevegelse på venstre side av bilen. Det er lett å observere forskjell på høyre og venstre side da det oppstår en tydelig høydeforskjell mellom det midtre glasstaket og frontruta/bakrute.

Forsøker å legge ved bilde av overgangen mellom glasstak og frontrute/bakrute på høyre side. På venstre side flukter de.

Noen som har opplevd noe lignende? Hjelp...

#5
Model 3 / Sykkelstativ på hengerfeste og bruk av autopilot
søndag 20. juni 2021, klokken 10:35
Er det noen som har erfart hvordan bruk av sykkelstativ på hengerfestet eventuelt påvirker kjøring med autopilot?

Mer spesifikt:
Dersom "Tilhengermodus" er aktivt er da Autopilot deaktivert eller bare "modifisert" på noe vis?
Er det mulig å slå av "Tilhengermodus" når en elektrisk tilkopling på hengerfestet er aktiv?
#6
Hyundai Ioniq / Oppdatering av kart i navigasjon
fredag 10. februar 2017, klokken 21:43
Er det noen som har fått oppdatert kartene i navigasjonssystemet? Jeg opplever at veier som ble bygget for 6-7 år siden rett og slett ikke finnes..
#7
Hyundai Ioniq / Problemer med hurtigladning
torsdag 19. januar 2017, klokken 21:59
Har noen av dere opplevd problemer med hurtigladning? Jeg opplever et par problemer som går igjen på bestemte ladestasjoner. Det ene problemet arter seg slik at like etter at ladning har startet sier bilen "Feil på hurtiglader" og på selve hurtigladeren står det "Charging error. The car asked for too much power". Ved å kople fra og starte på nytt går det som regel bra å fullføre ladingen opp til 94% (som er normalt). På en annen hurtiglader starter tilsynelatende lading, men det leveres ikke noe strøm til bilen. Ingen feilmelding, men heller ingen lading. Feil på bilen eller ladestasjonene eller en kombinasjon..?
#8
Hyundai Ioniq / Feil på Ioniq
søndag 08. januar 2017, klokken 23:01
Fikk en merkelig feil nå i kveld. Beskjed om at bilen ikke lar seg kjøre pga lav lading på høyspentbatteriet. Dette til tross for at ladenivået er 44% og resterende rekkevidde sier 64 km. Ingen andre feilsymptom enn selve feilmeldingen, se bildet. Noen andre som har opplevd noe lignende?
#9
Hyundai Ioniq / Småplukk
tirsdag 03. januar 2017, klokken 15:13
Jeg opplever at det tidvis er prell i de padlene på rattet for å styre graden av regenerering. Særlig den til høyre. Ved noen tilfeller må jeg trykke både 2 og 3 ganger for å få reaksjon. Er det bare min bil, eller har noen av dere erfart det samme?
#10
Hyundai Ioniq / Svært lav motoreffekt på Ioniq Electric
tirsdag 29. november 2016, klokken 22:51
Noen som har lagt merke til motoreffekten angitt på vognkortet til mange (alle?) Ioniq? 25.30 KW (34 HK)
Får håpe det er en trykkfeil..  :o
#11
TEST TEST TEST / Støy test
søndag 27. november 2016, klokken 08:24
Innhold 27.11.16
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA