Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - tuono

#1
Hyundai KONA / Ettermarkedsfelger vs forbruk
tirsdag 23. oktober 2018, klokken 19:08
Leste et eller annet sted at en hadde erfart at 17" Turbine-felger medførte markant økt forbruk sett i forhold til originalfelger. Han var ikke mer spesifikk enn det.
En forhandler prøvde fossilkonafelger på Electric og meldte om det samme.

Hvordan er erfaringene her inne på nerdenivået?  :)

Har forlengst skjønt at min appell hos det motsatte kjønn overhodet ikke kan justeres vha bil og felger, så jeg er beredt til å resignere fullstendig om jeg kan tjene noen kilometer på å gå for originale felger (standardleveranse for vinterhjul hos min forhandler).
#2
Hyundai KONA / Premiere på messe
søndag 14. januar 2018, klokken 14:57
Siden tråden Nytt om Kona stort sett inneholder klaging over en eller annen rabatt samt spekulasjoner og ingenting nytt: Kona EV vises første gang under bilmessen i Geneve 8-18 mars
https://news.autojournal.fr/news/1523639/Hyundai-Kona-%C3%A9lectrique-SUV-Gen%C3%A8ve-2018

Edit: Har blitt informert om at pressevisning vil skje 6-7 mars.
#3
Hyundai Ioniq / Tester i media
tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:23
Ser at Dagbladet har kjørt "duell" Ioniq Vs i3
http://www.dagbladet.no/tema/elektrisk-folke-duell-vi-testet-hyundai-ionic-og-bmw-i3/66585602
Har ikke tilgang, men ser at de triller 5 og 6 på terningen.
#4
Hyundai Ioniq / Vinterbil
tirsdag 06. desember 2016, klokken 18:31
Nå har det vært skrevet opp og ned om rekkevidde på denne bilen. Bilen er en kjip f**n når det gjelder forbruk.

Tenkte mer å evaluere vinteregenskapene. Og da snakker jeg om skikkelig forjævligvinter. Som vi har hatt i Tromsøområdet i dag. Sånn som gir hold dere hjemme-oppslag i Dagsrevy, TV2 nyheter og melding om kolonnekjøring ellers i landet.
Vi snakker et avsindig snøvær, tilnærma null sikt, 1 minusgrad og sterk kuling. I tillegg kjørte jeg 4 mil på elendig fylkesvei av krøtterstandard der kvikkasfirmaet som har fått brøyteanbudet tydeligvis ikke hadde fått med seg ett døgns forvarsel på herligheta. Veiene nesten igjenføket, og der det var le og vindstille var det 35 cm tung snø imellom sporene (en som hadde gått i grøfta sto og målte imens han brølte i telefonen til Veisentralen).

Uansett: Bilen funker gull. Var redd for at snø og is skulle pakke seg i felgene (original 16"). Ikke antydning.
Hjulbuene/kassene har ikke vegg til veggteppe som mange andre biler, så ikke problem med pakking av snø der.
Stabil og stødig i sterk sidevind både over Sandnessundbrua og over vindutsatte sletter.
Radaren foran takket til slutt for seg på grunn av tettpakket snø. Det gjorde den støtt på Volvoen jeg hadde.
Han/hun som har konstruert utformingen av bagasjeromslåsen skal bare passe seg!! Makan til snøfelle....

Men alt i alt: Bilen gir trygg, stillferdig og god følelse, selv for en som er vant til europeisk 4x4 panser med dieselbrenner. Og den er bemerkelsesverdig lite affisert av dyp snø og sterk vind forbruksmessig. 70 km med 16,4 i snitt med sterkt variable hastigheter (0-80 km/t). Under det jeg vil kalle tilnærma verst tenkelige kjøreforhold.
#5
Hva har dere fått påført i kontrakten?
I tilbudet jeg har fått er det oppført 18500,-
Synes det virker noe i overkant selv om jeg bor nordpå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA