Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - i05L0

#1
AC fleksilading / AC lading Åheim, Fiskå eller Selje
torsdag 07. juni 2018, klokken 22:28
Hei -er på gjennomreise og trenger påfyll i nærheten av Åheim, Fiskå eller Selje. Siden det ikke er hurtigladere nærmere enn Nordfjordeid og Måløy hadde jeg håpet å finne AC-lading Type 2 eller til nød schuko.

Noen som kan tipse om steder? Skoler, arbeidsplasser, kommunehus?
#2
BMW i3 / fra BMW i3 til Tesla Model 3
lørdag 20. mai 2017, klokken 00:24
Som i3-eier ser jeg ikke noe stor overgang til et "enklere" instrumentpanel i Tesla Model 3. Tvert imot - jeg ser frem til det - hvis det er slik som videoene viser: et enkelt, tverrstilt panel med ALL informasjon delt mellom fører og eventuell passasjer.

Kjøpere av dagens Ampera-e, e-Golf og iOnic må føle seg akterutseilt, allerede med disse bilenes tradisjonelle instrumentbord :-)
#3
Elbiler i media / 2017 - det er nå det gjelder!
lørdag 31. desember 2016, klokken 22:13
Det skal sies at jeg er svært fornøyd med vår eneste bil - en 2016 BMW i3. Vi bor i Oslo, der den ene bruker kollektivt til jobb og i3 brukes av den andre. Fantastisk bil. Nyskapende på mange måter. Morsom å kjøre, billig å eie. Den klarer en langtur i ny og ne, helst om sommeren. Vi vil aldri gå tilbake til fossil.

Men vi skulle gjerne hatt noen bedre valg på en langtursbil. Og det snart! Gjerne i 2017. Tesla er det eneste realistiske alternativ, og jeg tar hatten av for Elon Musk! INGEN har plukket opp "hansken han kastet" med Tesla S for opptil flere år siden - det ser ut som flere bilfabrikanter (inklusive BMW, Mercedes og Jaguar) bare ser på dette som en lek - en slags "fad" som snart går over. De trår vannet med spennende skisser over fantastiske modeller som skal kunne konkurrere med Tesla om tre-fire år. 50 mil og mer! yay! I 2020!

I mellomtiden kan vi kjøpe Tesla. Og mange gjør det. Både S og X selger godt, på tross av diverse små og store utfordringer med detaljer som "premium interiør-følelse." Jeg kan gjerne overse at lokket til hanskerommet er noen millimeter ute av posisjon hvis det er slik at jeg kan ta hele familien med på (gratis) biltur Oslo - Ålesund kun med en kort ladestopp på Otta eller Dombås.

Når det er sagt, så leste jeg Motor-bilaget til Finansavisen i dag. Nesten bare fossil-nyheter over hele linjen, med en liten henvisning til en "test" mellom en BMW hybrid og en Tesla. Og - der - i en bisetning kom det frem: BMW er fantastisk på alt, bortsett fra at de er i ferd med å bli forbikjørt på teknologi av Tesla. DET er min subjektive oppsummering av 2016 og en konklusjon av bilindustrien i sin helhet - andre kan ha lest det på en annen måte.

Men hvis BMW ser det samme som jeg ser, så er alle BMW bortsett fra 6- og 7-serie utelukkende i-serie fra og med 2018. Godt nytt år!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA