Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lynvingen

#1
Porsche / Reservasjonsnummer?
tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:12
Betalte inn depositum for noen måneder siden, fikk da en form for e-post kvittering tilbake umiddelbart, men siden har det vært stille. Får man ingen melding/brev med et reservasjonsnummer?

Skjønner at noen helt sikkert trekker seg og at man da rykker fremover i køen, men en indikasjon på hvordan man ligger ann hadde vært bra. Har noen av dere andre fått dette?
#2
Kjøpe elbil? / 2016 modell - Golf eller Leaf?
torsdag 15. februar 2018, klokken 01:31
Jeg kjører i dag en 2012 C-Zero, men ønsker nå å oppgradere den til en bil med lengre rekkevidde og komfort.

Har landet på at en 2016-modell er passende ift at jeg ønsker en relativt ny bil med begrenset km og slitasje.

Hva teller for/mot med 2016-versjonene av Leaf vs Golf?

Må vel ut med noen ti-tusen ekstra for en Golf.
Leaf har etter som jeg skjønner 30kw pakke mot Golf sin 19kw?
Hvor stor forskjell er det på disse i reell kjørelengde?

Hva ville du valgt?

#3
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / DAB i C-Zero
tirsdag 27. juni 2017, klokken 11:54
Det næmer seg dommedag for FM og siste åndedrag for radioen som sitter standard i min 2012 modell C-Zero.

Hvor komplisert er det å vippe ut den som sitter der og erstatte med en DAB/CD man får kjøpt på f.eks Elkjøp? I min ungdom byttet jeg endel cd-spillere, da var det spesialnøkkel på hver side av spilleren for å vippe av klippsene slik at den løsnet. Deretter kun å plugge i antenne, lyd, strøm og monetere på ny..rimelig greit. På den som sitter standard i Citroen ser det ut som det er fire små hull i hvert hjørne, må den skrus ut? finnes det noen manual for dette?

Alternativt, er det noen som kjenner prisen på å få oppgradert til DAB hos citroen-forhandler?
#4
Alt det andre / Hydrogenbil
tirsdag 23. februar 2016, klokken 15:40
Ingen på finn.no, ingen til salgs hos kommersielle aktører per. feb 2016.
I salgsstatistikken står det at 8 stykk er solgt i 2015 (importerte?).

Spm. 1: hvem skal bruke pumpene Reitan setter opp?
Spm. 2: hvem må man ligge med for å få kjøpt en Hydrogenbil?

#5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Tåfis i C-zero
mandag 07. desember 2015, klokken 14:46
Jeg hadde min Citroen C-zero på 3-års service i slutten av november.
Helt siden jeg fikk den tilbake har det luktet god, gammeldags pedalsyre i bilen.
Det er jo forunderlig, ettersom det vel byttes filter i forbindelse med servicen?

Har mekanikeren parkert sandalene sine i motorrommet?
Er det evnt egen syre som siver opp gjennom buksebenet?
Kjør debatt.
#6
Kollektivfelt O&A / Mosseveien - Ulvøya
torsdag 18. juni 2015, klokken 09:39
Hva skjer med fosilister når de nærmer seg flettingen utenfor Ulvøya? Må nesten daglig krangle meg inn, hadde trodd det var etablert forståelse for annenhver-bil og normal fletting nå? Opplever daglig at det ofres både bil og helse for å dobble opp med en annen fossilist. Humørløst!
#7
Ved en tilfeldighet kikket jeg inn på skivene foran på min C-Zero og de var veldig rustne!
Er dette et problem? man bruker jo ikke bremsene mest på disse bilene....men er jo kjedelig om de funker dårlig når man først trenger dem!

Hva gjør man med dette?

#8
GPSen gir meg til stadighet beskjed om at den er keen på på oppdatering av kartpakken. Hvordan gjøre dette? kan det gjøres trådløst? Tror ikke jeg fikk med noen kabel når jeg kjøpte bilen.
#9
På min bil fikk meg med en kabel med to lamper for henholdsvis 8A og 14A.
8A er standard ladehastighet om man bare plugger i (og ikke bruker magnettrikset som er mye omtalt her inne).
I det siste har jeg sett biler med kabler med kun ett alternativ, og på dette står det 10A!

Hva skyldes denne forskjellen? Er dette å anse som noe midt i mellom ladehastighetene jeg har på min?
#10
Har vet et par anledninger opplevd det som tilsynelatende virker som om regenereringen skrurer seg fullstendig av med fullt slipp fremover uten motstand, etterfulgt av noe som ligger på en hakkete eller skrapete bremsing....før bilen normaliserer seg i løpet av 1-2 sekunder.

Noen som har peiling på hva dette kan være?
#11
Noen som har erfaringer å dele her?

En selvsagt ulempe med Defa er tilgang på 230V hvor Eberspracheren kan fyres opp hvor som helst.
Men hva er kostnadsforskjellene ferdig installert? og hvordan ser det ut rent estetisk? hvor gjør man f.eks av bensintanken tilEberspracheren? kan begge styres med app til iphone? andre forskjeller?

Synspunkt tas i mot med takk!
#12
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Service og garanti
fredag 24. oktober 2014, klokken 09:54
Har nylig kjøpt en C-Zero 2012 med komplett servicehefte (service i 2012 og 2013), i kontakt med Citroen merkeforhandler sier de at serviceprogrammet tilsier årlig service (noe som i seg selv er spekulativt) så jeg ba dem sette opp en time. Serviceskjemaet jeg har mottatt er jo en vits! fylle på spylerveske?? sjekke kabler og ettersyn? snakk om å koke suppe på en spiker! Og det til den nette sum av 4200,-

Spørsmål: må jeg ranes på åpenlys dag for at garantien fortsatt skal være gyldig? 
#13
Har akkurat vært på jomfruturen i min nye C-Zero, det fungerte omtrent som forventet. Kommer rett fra Leaf og dette var noe "stuttere" og litt mindre komfort, men responsiv og kompakt. Helt ideelt til mitt bruk til og fra jobb.

Spørsmål: når jeg plugger inn laderen står det en lampe med 8A og en med 14A, bestemmer bilen selv hva som er tilgjengelig på aktuelle strømkurs? Eller kan dette stilles om? I min garasje slo den automatisk inn på 8A.
#14
Finnes det en enkel måte enten i form av reg.nr, understellsnummer eller andre kjennetegn så jeg selv kan finne ut om en c-zero er importert av merkeforhandler eller parallellimportert?
#15
Kjøpe elbil? / Think City Lithium eller Peugeot I-on
onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:05
Valgets kval!

For å være helt konkret:

Think City Lithium (4 seter)
Mod.2011, km25 000, defekt varmekolbe
Pris: 85 000,-

Peugeot I-on
Mod. 2012, Km15 000m, strøken
Pris: 98 000,-

Begge bilene er strøkne i utseende og interiør.

Hva er det beste kjøpet?


#16
Finnes det noen form for register hvor man kan slå opp understellsnummer?
Eller kan man evnt lese noe ut av koden? YYCAD2MC3BU900633

#17
Kan noen forklare meg hvorfor det er så få trillinger til salgs om dagen? Om man ser til modellene 2011/2012 så er de neste fraværende, og prisene har faktisk gått opp de siste månedene. De var i ferd med å bikke 100' på forsommeren, men nå finner man de neste ikke under 110'-120....noe som forøvrig er et ekstremt lite verditap på en 3 år gammel bil som koster 150' ny! Dette stikk i strid med forhåndsprognosene på verditap når det gjelder elbil......

Ikke lett å bli klok på, slik det er i dag er det dumskap å ikke legge i de ekstra 10-tusenene for en ny bil.
#18
Leaf 2010-2017 / 2014 vs. tidligere...
torsdag 19. juni 2014, klokken 09:29
Er i markedet for en Leaf og vurderer litt frem og tilbake, er det slik at 2014 modellen har lengre rekkevidde enn tidligere modeller? Hvilke andre ting bør jeg være bevisst?
#19
Tidlige elbiler: PSA / Robometer
torsdag 05. juni 2014, klokken 23:59
Selger mitt robometer, gi lyd om noen trenger et slikt!

Selges kr 2000,- (nypris 4500,- ifølge Elbilhjelpen).


Ta også kontakt ved interesse for komplett og velfungerende batteripakke eller webasto.
#20
Et ypperlig verktøy for å kontinuerlig overvåke batterienes tilstand, og et must for alle eiere av PSA.

Ca. 1,5 år gammelt.

Selges kr 2000,- (nypris 4500,- ifølge Elbilhjelpen).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA