Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - chrgod

#1
Model Y / Lys i fotbrønn går på med auto-nærlys
torsdag 07. juli 2022, klokken 21:00
Jeg har hatt min Y i halvannen uke og er godt fornøyd.

Lurer bare på hvorfor interiørlyset under dashbordet, i fotbrønnen, slår seg på i tunneller? Regner med at det går på som del av lysautomatikken. Finner ingen innstilling for dette, men kanskje jeg ikke har lett godt nok?
#3
Etter at det ble lov med selvgående elektriske "kjøretøy", som kan gå i opp til 20 km/t, har jeg vurdert en elektrisk sparkesykkel til jobbpendling.  :)

Ser for meg å kunne suse greit til jobb i 20 km/t og sparke litt innimellom. Har ca 14km relativt flat vei, så må lade på jobb.

Begynner å komme noen tester, og alle synes å være positive.
https://elbil.no/elektriske-sparkesykler-varens-store-kick/



https://www.tek.no/artikler/samletest-elsparkesykler/434810


(Har prøvd vanlig elsykkel, Kalkhoff. Det holdt en måned og svarte ikke helt til forventningene. Greit nok, men ble for rart... Savnet responsen i en vanlig sykkel, samtidig som den ikke trakk uten at jeg tråkket. Utvekslingen gjorde at en måtte tråkke temmelig fort for ikke å miste flyten).

Er det noen her som har erfaringer? Vurderer spesielt Ninebot ES2, som med ekstra batteri har lenger rekkevidde.

Lurer på lading.. Ninebot ES2 har et innebygget batteri og et eksternt "Range extender". Har nok problemer med å få med en sparkesykkel inn på kontoret, men å lade et eksternt batteri på jobb skal gå bra. Er det eventuelt noen problemer hvis det innebygde batteriet er nesten flatt, mens det eksterne batteriet er fulladet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA