Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Pallesnekkern

#1
Elbilen i Samfunnet / Billigste bil med hengerfeste
torsdag 29. april 2021, klokken 13:35
Her er en oversikt over de billigste (maks 450K) bilene på markedet med hengerfeste som har et bruksområde som holder for de fleste.

Jeg setter grensa på hengervekt 750 kg, ettersom det stor sett er nok til å kjøre ved eller hente planker osv.  300kg hengervekt egner seg bare til litt søppelkjøring.

Prisene er grunnpris pluss kostnad for hengerfeste, V.Hjul og registreringskostnader


   
       
       
       
       
       
       
BilKonfigHengervektRealistist minprisUtstyrKommentar
VW ID4City1000kg385.000Est 25K for V.HjulMulig rabatt?
Tesla Model 3SR+1000kg395.000Hvit+V.Hjul-
Skoda EnyaqIV 601200kg421.000Blå + V.HjulMulig rabatt?
PoleStar 2SR1500kg423.000V.Hjul-
Audi Q4 e-tron 351000kg440.000Est 29K V.Hjul-

Satser på å oppdatere liste etterhvert som nye biler kommer. 

Hvem andre burde være med?



edit : Oppdatert ID4 til 1000kg hengervekt på 2wd varianten
#2
Model 3 / Bilen finner ikke Wifi
lørdag 09. mars 2019, klokken 10:28
Hei

Model 3 finner ikke mitt wifi-nett, selv om den står kun få meter fra nærmeste basestasjon (google mesh).  Telefonen min har full dekning når jeg sitter i bilen.

Funker det hos dere?
Trenger bilen wifi for å laste oppdateringer?
#3
Model 3 / Betale til Tesla?
tirsdag 05. mars 2019, klokken 09:59
Hei.

Jeg sliter med å betale til Tesla med IBAN kontoen.  I skandiabanken må man legge inn land man skal betale til. Velger jeg USA så har jeg ikke nok info på fakturaen. Norge kan ikke velges.  Hvordan har dere betalt? 

Spør her fordi jeg ikke orker en time i telefonkø til Tesla i dag igjen.
#4
Model 3 / Vi som har bestilt - Hva gikk du for ?
fredag 07. desember 2018, klokken 21:18
Da er valget tatt.

Full pakke - Rød Performance med autopilot og sort interiør.

Blir langt dyrere enn en mid-range rwd, som jeg kunne klart meg med, men får sette det på kvota for 40-års krise.

Da ryker den siste bensinbilen.

Hva velger folket?
#5
Model 3 / Batteristørrelse avslørt ?
torsdag 03. august 2017, klokken 15:31
Transport evolved påstår at det er lekket informasjon om at model 3 bruker 237Wh/mile.

Det gir litt over 52 kW nettokapasitet for standard batteri basert på 220 miles, og litt over 73 kW for long range versjonen basert på 310 miles.

Lavt forbruk har nok vært helt nødvendig for å få ned prisen, slik at batteriet kan holdes så lite som mulig.

310 miles er imponerende og mange vil nok velge denne, selv om det fleste, inkludert meg selv, vil klare seg med standardbatteriet.
#6
BMW i3 / Maks batterikapasitet i servicemenyen 94Ah
tirsdag 13. juni 2017, klokken 14:13
Hei

Er det flere som har sjekket ut sin max batt cap. i servicemenyens punkt 13.x ?

Jeg tenkte det kunne være interessant i se utvikling av denne over tid.

Jeg har sjekket den 4 ganger siden bilen var ny. Den har nå rullet 10.000km

29,5
29,5
29,6
29,5

#7
BMW i3 / Redusert ytelse i3 94ah
mandag 07. november 2016, klokken 18:03
I dag opplevde jeg redusert ytelse på vei hjem fra jobb.
Jeg tråkket gassen hardt i bånn og det føltes ut som om bilen har mistet 70hk. Var i utgangspunktet i Eco-pro, men skiftet over til comfort uten at det hjalp.

Det var -7 grader, batteriet var på ca 90% og jeg hadde stilt inn avreisetid, slik at batteriet burde være oppvarmet. Jeg er rimelig sikkert på at det ikke var slik når jeg prøvekjørte en 60ah i februar.

Den blå power-baren i displayet går ikke like langt opp til høyre og venstre som jeg er vant til.

Noen som har opplevd noe liknende?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA