Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - ApeX

#1
Mottok melding fra Delivery for litt siden hvor det står:

"Hei ApeX, vennligst fyll inn hvilket forsikringsselskap du kommer til å bruke for å forsikre din Model 3. Det kan du gjøre gjennom din MyTesla-side. Med vennlig hilsen, Tesla delivery team".

De andre gangene jeg har kjøpt Tesla mener jeg at det lå felter på MyTesla-siden hvor du kunne legge inn forsikringsinformasjon. Det finner jeg ikke denne gangen. Sendte melding tilbake til Delivery ang. dette, men har ikke fått noe svar. Noen her som vet hvordan man får lagt inn forsikringsinformasjon på MyTesla? Er det bare jeg som er evneveik?

På MyTesla ser det sånn ut:
#2
Model S 2013 - 2022 / Førstegangsskjøper - 75D vs 90D
mandag 15. mai 2017, klokken 19:16
Det ligger veldig an til at det blir Teslakjøp ila uken, føler det er greit å benytte seg både av prisnedgangen og den gunstige renten som er for tiden. Problemet er bare at vi sliter litt med valg av bil..

Foreløpig er det tre ulike alternativer, 2 x 75D og 1 x 90D.

Alt. 1) 90D m/skinn, premium oppgradering, soltak, luft, vinterpakke for ca 820'
Alt. 2) 75D m/skinn, premium oppgradering, soltak, oppgradert AP, UHF, vinterpakke, for ca 780'
Alt. 3) 75D m/skinn, premium oppgradering, soltak, luft, oppgradert AP, UHF, vinterpakke for 799'

90D frister definitivt. Ekstra rekkevidde og ytelse skader ikke. Det store minuset er at den er uten aktivert AP og uten UHF. Vi kan nok overleve uten AP, men litt av sjarmen med Tesla er jo nettopp AP.. prisen for å aktivere i etterkant er også stiv. Dessverre vil den nok gå overbudsjett om det aktiveres av Tesla før kjøp. Manglende UHF er også litt kjipt, men kan bøtes på noe i ettertid ved å bytte ut standardhøyttalerne med høyttalere fra Light Harmonic.

75D med luft er jo fristende, mtp at det ikke produseres lenger. Minuset her er at bilen er sort (obsidian), noe jeg i utgangspunktet er skeptisk til. Jeg er også usikker på hvorvidt luft er noen stor fordel. Det er nok praktisk og kjekt så lenge det fungerer og man er innenfor garantiperioden. Skulle man være så uheldig å få problemer etter 5 år/100' km, så sitter man igjen med en stor utgift.  Neste 75D på listen er rimeligere, men uten luft.. da er man tilbake til hvorvidt luft vil være et pluss ved salg av bilen, eller noe som potensielt vil skremme bort en eventuell kjøper.

Hva tenker dere ville vært det lureste kjøpet/hva ville dere valgt selv?

Off topic:
Dagens største nedsig var da jeg snakket med Tesla på tlf. og skulle legge inn bestilling på en hvit inventory 75D med tilsvarende utstyr som den til 799', men som var 50' rimeligere. Hadde oppgitt alle kort-detaljer og skulle legge inn reservasjonen da det viste seg at bilen hadde blitt reservert 10 minutter tidligere av noen andre  :'(  #firstworldproblems
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA