Alt tyder nå på at Jaguar har bløffet når det gjelder rekkevidde. Bjørn Nyland rapporterer om 80,7 kwt tilgjengelig batterikapasitet, ikke 84,7 som vi tidligere har fått opplyst. De påståtte 470 km WLTP krever dermed et forbruk ned mot 170 wh/km. Selv med forsiktig kjøring under perfekte forhold har ingen vært i nærheten av et slikt forbruk. Den ene dårlige rekkeviddetesten avløser den andre uten at Jaguar bryter tausheten og forsvarer seg. Lenge var det snakk om uferdig SW, men ny SW er nå på plass, tilsynelatende uten virkning på rekkevidden.
Jeg mener at den informasjonen som nå foreligger vil være grunnlag for å heve kontrakten. Jeg trenger 30 mil uten lading om vinteren og ble forespeilet av forhandler at det ikke ville være noe problem med 100 pst batteri og litt forsiktighet. Av det jeg nå leser ser det ikke ut til bare å være et problem, det vil rett og slett være umulig. Jeg liker nesten alt annet ved denne bilen, men det oppveier dessverre ikke bløffen om rekkevidden.
Jeg mener at den informasjonen som nå foreligger vil være grunnlag for å heve kontrakten. Jeg trenger 30 mil uten lading om vinteren og ble forespeilet av forhandler at det ikke ville være noe problem med 100 pst batteri og litt forsiktighet. Av det jeg nå leser ser det ikke ut til bare å være et problem, det vil rett og slett være umulig. Jeg liker nesten alt annet ved denne bilen, men det oppveier dessverre ikke bløffen om rekkevidden.