Hei.
Prøvde meg på samme posten i ladekabler/ladeplasser emnet, men uten ett eneste svar. Legger ut samme her med håp om større respons :
På jobben har jeg en Ratio Electric 32A/230V AC 7,4 kW ladestasjon. Når det er regn/gråvær/fukt i luften, nekter den å lade e-golfen på 32A. Nå, i dag, nekter den også å lade på 10A og 16A (dette har tidligere fungert når 32A ikke har fungert).
Hjemme har jeg en Zaptec pro 32A, og der har jeg hittil ikke opplevd problemer med.
Jeg vet at vi på jobben har jordfeilproblemer, og har regnet med at det er årsaken til problemene (problemene forsvant i kuldeperioden som nettopp var) MEN greia er at andre biler fint lader på denne boksen. Både Passat GTE, Mercedes EQC og Tesla Model X lader fint fra samme boks, og på samme tid som jeg har problemer med e-golfen.
Har hørt at e-golf er mer sensitiv enn andre, og at dette er årsaken, men hvorfor lader da Passat GTE knirkefritt med noe som jeg antar er samme system som e-golfen?
Noen som vet hva problemet skyldes, og om det er noe man bare må leve med, eller kan det være feil på bilen?
(kanskje @elektrolux, som jeg kjøpte stasjonen av, har hørt om lignende?)
e-golfen er forøvrig en -17 FL300.
På forhånd takk for alle svar
Prøvde meg på samme posten i ladekabler/ladeplasser emnet, men uten ett eneste svar. Legger ut samme her med håp om større respons :
På jobben har jeg en Ratio Electric 32A/230V AC 7,4 kW ladestasjon. Når det er regn/gråvær/fukt i luften, nekter den å lade e-golfen på 32A. Nå, i dag, nekter den også å lade på 10A og 16A (dette har tidligere fungert når 32A ikke har fungert).
Hjemme har jeg en Zaptec pro 32A, og der har jeg hittil ikke opplevd problemer med.
Jeg vet at vi på jobben har jordfeilproblemer, og har regnet med at det er årsaken til problemene (problemene forsvant i kuldeperioden som nettopp var) MEN greia er at andre biler fint lader på denne boksen. Både Passat GTE, Mercedes EQC og Tesla Model X lader fint fra samme boks, og på samme tid som jeg har problemer med e-golfen.
Har hørt at e-golf er mer sensitiv enn andre, og at dette er årsaken, men hvorfor lader da Passat GTE knirkefritt med noe som jeg antar er samme system som e-golfen?
Noen som vet hva problemet skyldes, og om det er noe man bare må leve med, eller kan det være feil på bilen?
(kanskje @elektrolux, som jeg kjøpte stasjonen av, har hørt om lignende?)
e-golfen er forøvrig en -17 FL300.
På forhånd takk for alle svar