Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - daktari

Sider: [1] 2 3
1
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Fortum øker prisene?
« på: Lørdag 10. August 2019, klokken 21:04 »
Ser noen la ut bilde av 2,75,-/min på 50 kW men 5,- /min på 150 kW.
Noen med innsideinfo, beregninger av totalpris på forskjellige biler eller andre betraktninger?

2
EQ / EQS - rykter, spionbilder og mer
« på: Torsdag 25. Juli 2019, klokken 23:13 »
Første bilder jeg har sett. Liker dette, likner Model S.
Ser litt ut som SLC med lav taklinje? Ingen frunk her heller? Men heldigvis kombi-luke.
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/mercedes-eqs-2020-infos-elektrische-oberklasse/

(Bør vel etterhvert åpne egne underforum for andre EQ-modeller).

3
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Nye lynladere i Norge
« på: Onsdag 22. Mai 2019, klokken 11:26 »
Kanskje greit å samle en tråd med rykter og status.

Interessant nyhet fra TU er at "Fortum har kjøpt inn 100 lynladere fra Hypercharger/Alpitronic, som alle skal leveres i 2019" https://www.tu.no/artikler/elbilene-far-storre-batterier-na-skal-det-bli-enklere-a-lade-dem-raskt/465682

"Norge i dag finnes 1829 hurtigladere med minst 50 kW, mens det bare er 58 lynladere med mer enn 150 kW"
Av disse 58 er vel flesteparten Ionity, mens Circle K har Fjellhamar og Økern, Fortum har i Ski og Skøyen i Oslo/Akershus.

"Grønn Kontakt skal innen sommeren etablere en rekke større ladestasjoner med 150 kW-ladere. De har et mål om å få på plass 80 slike bare i 2019."
"Tyske Alpitronic skal i løpet av 2019 levere 100 av sine Hypercharger-ladere til Fortum, hver med en effekt på 150 til 300 kW. Noen kan bli brukt til helt nye ladestasjoner, men Fortum vurderer også å oppgradere en rekke av sine eksisterende ladestasjoner til lynlading."

Hvilke andre lynladere finnes og hvilke er på vei?

4
Elbilen i Samfunnet / Bråbrems i det norske elbilsalget mot slutten av året?
« på: Torsdag 11. April 2019, klokken 12:52 »
http://www.bilnytt.no/subscriber/showarticle.aspx?articleid=7193

Det er selvfølgelig EU-bøtene for utslipp over 95 gram CO2 det handler om, og at leverandørene vil lagre opp 0-utslippsbiler til de faktisk tjener mest på å selge dem.



5
Audi e-tron / e-tron felger og dekk - dimensjoner etc
« på: Torsdag 31. Januar 2019, klokken 21:56 »
Hvilke muligheter har man egentlig? Uorginale pakker?
Hva er Boltsirkel, ET og Lastindeks?

6
EQ / Tester og medieomtaler av EQC
« på: ſøndag 30. Desember 2018, klokken 23:04 »
MotorTrend har tyvlånt og gir sine inntrykk av en prototype.
Komfortabel men tung?

https://www.motortrend.com/cars/mercedes-benz/eqc-class/2020/2020-mercedes-benz-eqc-400-prototype-review-ev-suv/

7
Jaguar i-Pace / Svarte skjermer - alvorlig feil
« på: Tirsdag 18. Desember 2018, klokken 11:29 »
Det har jo vært rapportert om svarte skjermer hos en del uheldige på FB en drøy ukes tid. Nå kom det e-post fra Insignia om saken. Det har også kommen en oppdatering til infotainment, fra S18C_18.37.1-222737 (oktober) til S18D_18.47.5-269316 (12.des). Det er litt uklart for meg om sistnevnte er den med feilen, eller om dette dukket opp tidligere?
Det kan dog hende de har oppdatert andre moduler OTA, uten at vi vet om det. Det er bare 3 SW-versjoner man kan se i bilen; Infotainment, Navi og Telematics (som er "14.2" for øyeblikket), men det finnes flere SW-moduler enn dette.

"Som et resultat av at mange I-PACE-kunder de siste dagene har opplevet at en eller begge skjermer i midtkonsollen ikke aktiveres ved oppstart, ønsker vi å informere nærmere om dette. Årsaken til denne feilen antas å ligge i bilens software, og/eller en kommunikasjonsfeil i bilens over-the-air funksjoner. Fabrikken jobber på spreng for å løse dette problemet, og vil så snart som mulig informere oss om en løsning. Foreløpig er det usikkert om en eventuell software-løsning vil sendes over-the-air, eller om bilen må inn til verksted for å få lastet ned ny programvare. Av denne grunn har vi valgt å ikke utføre flere utestående software-kampanjer på de bilene som til nå ikke har fått dette, inntil vi har fått nærmere avklaring.

For de som har opplevet problemet med sorte skjermer, vil alle innstillinger forbli som de var før dette skjedde - og det er ikke mulig å gjøre endringer. Radio vil f.eks bli stående på med samme volum som før - selv etter at tenning er slått av og bilen låst. Noen opplever at skjermene kommer tilbake etter noe tids kjøring, og opplever ikke ytterligere problem.

Dersom du skulle oppleve ovennevnte problem, vil vi anbefale deg å forsøke følgende:

- Ta ut eventuelt data-simkort dersom dette er satt inn.
- Parker bilen og koble til lader.
- Lås bilen og vent en time.

Dersom dette problemet skulle vedvare og bilen ikke kan benyttes, ber vi deg kontakte Jaguar Assistanse. De er tilgjengelige på telefon 800 31 055, og kan tilby assistanse og lånebil.

Insignia beklager de problemer dette måtte medføre, og vil holde deg oppdatert på hvordan du bør forholde deg til dette videre."

8
Jaguar i-Pace / Hengerfestet og bagasje
« på: Tirsdag 11. Desember 2018, klokken 22:07 »
Hvor mye kunne man laste på kula? Når Audi har priset seg ut på viddene vurderer jeg en bagasjbag fra Thule for å kompensere på lengre ferieturer. Kommer til å se ut som en danske, men pytt pytt.

9
Model X / X100D WLTP vs konkurrentene
« på: Fredag 07. Desember 2018, klokken 15:20 »
Da har e-tron kommet med WLTP på opptil 417 km, avh av utstyrsnivå - så det går vel bare nedover derfra.
Model 3 LR AWD fikk 544 km. I-pace har jo wltp 415-470 km avh av utstyr og hjul.
Hva forventer vi av en X100D?

10
Jaguar i-Pace / Takstativ og skibokser
« på: Fredag 30. November 2018, klokken 09:19 »
Da har Thule kommet med takstativer for I-pace. Ikke billig, ikke vakkert.
Slikt sett var kjøp av de originale kanskje ikke så galt, de var enkle å montere og ganske greie.
Jeg har hatt "inni døra"-type før, og det gnagde hull på pakningen. Blir spennende å se hvordan det holder på Jaguaren.

11
Kia Niro EV / Niro EV vs Leaf 60
« på: ſøndag 04. November 2018, klokken 10:29 »
Hos Leaf-gjengen rapporteres rykte om lansering desember og levering fra sommeren 2019. Passer bra med opplysninger fra USA også.

Men hvordan blir de to størrelsesmessig? Hvem er den beste hyttebilen? Andre tekniske features som vil være fordelaktig?

12
Jaguar i-Pace / Vinterføre
« på: Lørdag 03. November 2018, klokken 11:49 »
Første test på snø is unna. En interessant erfaring sammenlignet med S90D.

Fremkommelighet veldig bra. Tillater mer hjulspinn. Drar mer i rattet også.
Veldig Lett å legge ut en sladd. Burde hatt ett nivå til noob-nivå på DSC som ikke tillater sladding. Har ikke testet uten enda.

Ikke lett å kjenne på rattet at det ble glatt. Kjente dette lettere på gamle bilen, og det gir trygghet. Får se hvordan dette blir over tid.

13
Jaguar i-Pace / OTA softwareoppdatering
« på: ſøndag 21. Oktober 2018, klokken 09:47 »
Jeg har fått koblet opp bilen med Wi-Fi (5 GHz faktisk!) og 4G-kort.
Bilen melder 3 forskjellige versjoner, 1 for infotainment, 1 for Telematics og 1 for batteristyring. Mistenker også at navigasjonen har en fjerde.

Jeg har nå infotainment v S18C_18.33.2-207683
Battery v 13.2
Telematics oppgir ikke versjon.

Når kommer neste versjon, noen med nyere bil med andre versjoner?

14
Jaguar i-Pace / Navigasjonssystemet
« på: Tirsdag 16. Oktober 2018, klokken 20:04 »
Nja, så man må altså logge på en gang til med Jaguar-kontoen, eller lage en ny på jaguar.here.com. Når så denne er i boks må man inn i bilen igjen, og logge inn på nytt med den nye kontoen. Hva skjer så? Fikk ingen trafikkvarsler i dag, men mulig data-simkortet ikke funker helt...

15
Jaguar i-Pace / Jaguar Remote app
« på: Mandag 15. Oktober 2018, klokken 23:28 »
Appen er ikke så gal om enn litt kjedelig i grafikken.

Men, jeg får ikke til å sette en avreisetid, får bare feilmelding hvert 2. sekund. Noen som har knekt koden?

Sider: [1] 2 3