Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - magenuss

#1
Model 3 / 446,8 hp/453 hk etter siste oppdatering AWD
tirsdag 03. desember 2019, klokken 08:43
Etter siste oppdatering fikk Tesla Model 3 Long Range AWD 332,2 kW, dvs:

446.828560253 hp(I) (mechanical horsepower)
453.025922886 hp(M), PS (metric horsepower)
446.648793566 hp(E) (electrical horsepower)

Sjekk link:
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/dv7r5i/model_3_awd_tested_from_0160_kmh_peak_power_up_75/
https://imgur.com/a/D7FoKC0#KQjmE28

Skrevet av "Wugz":
"I sampled hi-res data from the CAN bus while flooring my Model 3 AWD from 0 km/h to 160 km/h on 2019.32.12.2 and 2019.36.2.1. Conditions were kept as similar as possible:
Climate was turned off, and similar outside temperature (-6°C +/- 1)
Battery was >95% and pack temperature was >30°C (charged to 100%, used on-route battery warmup until preconditioning complete, then recharged to 100% before driving to the test spot)
Same road, same tires, same tire pressure
Slip start On (delays traction control from reducing power if slippage detected)
Kept 3 runs of each firmware showing nearly identical results
Now for the details you came here for (taken from the best of each of the 3 runs of each firmware):

Peak power increased from 309.4 kW to 333.2 kW (+7.7%) above 81 km/h
Front motor peak torque increased from 182 Nm to 185.5 Nm (+1.9%) below 33 km/h, unchanged above
Rear motor peak torque remains unchanged at 318.5 Nm (+0%)
Combined peak torque increased from 496.5 Nm to 501.75 Nm (+1.1%)
0-60 mph decreased from 4.264s to 4.159s (-0.105s)
0-100 km/h decreased from 4.462s to 4.368s (-0.094s)
0-160 km/h decreased from 9.608s to 9.024s (-0.584s)
The axis zero for all runs was aligned to the moment that battery power first increased.
All speed runs were measured from the moment speed was detected, around the time of peak torque, typically 0.21-0.24s after power was first applied."


Mens Model 3 performance har nærmere 595 hk ifølge teslabjørns videoer.
#2
PLUTSELIG kom disse feilene:

-lyset i taket inne i bilen, både bak og foran, skrur seg av og på hvert 3 sekund (når døra er åpen, eller om jeg trykker på taklyset når døra er lukket). Utrolig irriterende!
-bilen trigger alarmen av seg selv etter 3-5 min, etter jeg har gått fra den, uten at noe vind/menneske trigger den
-kartet glemmer sin forrige tilstand, om det er satelittkart eller den andre, dette skjer av og til

Noen som har opplevd dette?
Har prøvd hard og soft reset - ingen hjelp!


Tesla fant ut av det.

Isolasjonen på lederen til antennen bak, som skal detektere at mobilen er i nærheten, hadde blitt ødelagt. Dette medførte at kretsen ble brutt. Denne lederen gikk til en alarm unit, derfor trigget alarmen og lysene. Tesla fikset dette på garanti og gav meg lånebil i mellomtiden. Super service fra tesla.
#3
Lading av Tesla / Lynlading i Oslo!
lørdag 17. august 2019, klokken 10:43
Så! Jeg var på vei til Oslo i går. Hørte rykter om at det var en hurtiglader ved Lier. Lurte fælt på hvorfor den ikke dukket opp som vanlig superchargerikon i hurtiglader-oversiktsbilde i min model 3. Men jeg dro dit likevel. Der fant jeg ut til min store forskrekkelse at det var kun for model S og X.

Ny plan: finne ionity lynlader i Oslo. Jeg googlet og googlet. Lastet ned apper og alt. HVORDAN I HULESTE FINNER MAN IONITY LYNLADER OVERSIKT??? Prøvde og prøvde. Fant ikke.

Da måtte jeg isteden kjøre til Hokksund for å finne meg en Tesla hurtiglader.

Tips til Elon: I Oslo bor det mange mennesker. Tenkt på å plassere en Tesla hurtiglader i Oslo? Ikke bare alle områder utenfor Oslo?


Spørsmål: Hvordan finne ionity lynladerne???
#4
Model 3 / Blindspot detection limited vises 80% av kjøreturen
søndag 16. juni 2019, klokken 11:11
Blindspot detection limited
Camera visibility reduced

Vises nesten hele tiden når jeg kjører.
Vanlig??
Noe galt med sidekamera?
#5
Fikk bilen i går. Kjørte 7 mil men bare 10% progress på kalibreringen av autopiloten. Det virker som den er stuck og ikke vil gå videre.

Jeg leser at flere har slitt med det samme, de mener at de har hardware 3.0 og da sliter de med kalibreringen med deres opprinnelige software versjon  V9.0 2019.7.102.

Jeg har også V9.0 2019.7.102, og har koblet til mobilen for å forsøke at den skal oppdatere (dog bare i 5 minutter) men ingen hell.

Hvordan i huleste får man oppdatert software??
Og har noen opplevd det samme?
hvor lenge måtte dere kjøre for at kalibreringen skulle bli ferdig?
#6
Ville dele noen gledelige nyheter.

Oppdateringen på Long Range AWD gjorde at ytelsen økte fra 380 hk (82% batt, 367hk på hjulene) til 412 (397 på hjulene) hk (ved 85% batteri).
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b68mc5/fw_201983_actually_increased_model_3_awd_peak/


8% økning i effekt.
0-96,56 km/t på 4.0 sek. (ifølge https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/tesla-model-3-vs-bmw-330i-vs-genesis-g70-comparison-test/)

De hadde den på en dyno video, da hadde den 367 hk ved 82%. Det gir 3,54% tap fra 380 hk.
Regner vi samme tap fra 412 hk blir det 398 hk. Hvis bilen er fulladet så blir det vel rett under 400 hk på hjulene.

:laugh:
#7
Hei

Min elskverdige lille 2012 leaf har begynt å oppføre seg forferdelig.

Problem 1:
Dersom jeg holder helt rett og har jevn gass, går bilen rett fram. Med samme ratt-posisjon, og fullt gasspådrag, går bilen kraftig til venstre, ut for å møte møtende trafikk. Jeg må svinge til høyre akkurat i det øyeblikket jeg gasser, og ta rattet tilbake igjen da aksellerasjonen er over og gassposisjonen går tilbake til jevn gass - for at bilen skal holde seg helt rett. Slipper jeg gassen brått går den til høyre.

Jeg kan mao. svinge til venstre med gassen, og slipper jeg gassen går den til høyre. Samme lufttrykk i dekk, har ingen forskjell.

Jeg prater ikke om situasjoner hvor det er dype spor i veien. Dette skjer selv om det er perfekt flat asfalt.



Problem 2:
Ved kraftige aksellerasjoner (og NEI, dette er ikke når hjulene spinner pga for mye moment) rett fram eller i det hele tatt, så plutselig kikker ABS'n inn og det kommer ABS bråk fra høyre fremre hjul og lampen for antiskrens/abs lyser, og motoren bremses. Dette skjer også ofte.

Kan dette være at tachometeret er slitt og leser feil rotasjon? Og dette kødder til abs'n?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA