NRK: Lovfester rett til å sette opp elbil-lader hjemme
Dette er tilsynelatende et lovforslag som gjør at hvis en person ønsker å etablere lading, så må boligselskapet uansett betale oppgradering av anlegget selv om de andre beboerne ikke ønsker det. Altså selv om alle unntatt en person for eksempel stemmer imot forslag om å etablere lading.
Har lovforslaget vært omtalt her tidligere?
SitatI dag fremmer regjeringen et lovforslag som gjør at styrer i borettslag ikke kan hindre folk å sette opp et eget ladepunkt for elbil i felles garasje.
SitatHver enkelt beboer må selv betale for ladeboksen og strømmen de bruker – men de nye reglene åpner for at beboere med fossilbiler eller som ikke har bil må dele på regningen for oppgradering av strømnett og øvrig infrastruktur.
Dette er tilsynelatende et lovforslag som gjør at hvis en person ønsker å etablere lading, så må boligselskapet uansett betale oppgradering av anlegget selv om de andre beboerne ikke ønsker det. Altså selv om alle unntatt en person for eksempel stemmer imot forslag om å etablere lading.
Har lovforslaget vært omtalt her tidligere?
