Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Orla Pedersen

#1
Er der interesse for at overtage et dansk Th!nk project? Jeg har tidligere her på forum beskrevet hvordan zebra batteriet døde, og om planer for et alternativt batteri. Men virkeligheden er at jeg ikke kommer videre med projektet. Bilen har kørt ca. 20.000 km. den kan bruges til reservedele, eller til  genopbygning. Bilen har været dansk indregistreret, papirer er formodentlig forlagt, men sidste registreringsnummer er kendt.
Bilen er komplet minus zebra batteriet, der er bortskaffet, (dvs. der følger ingen "kemibombe" med).  :)
Nogen interesse?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
#2
BMW i3 / Selvopretning styretøj
onsdag 22. desember 2021, klokken 10:07
Vi købte brugt i3 (2017, 21000 km.) af forhandler denne sommer. Vi fornemmer at vi skal styre hele tiden når rattet er omkring midt-position, og det giver lidt urolig kørsel. Bilen selvopretter godt nok fra store styreudslag, men kommer aldrig helt til ligeud kørsel. Forhandlerens værksted har brugt tid på at undersøge sagen, og har søgt hjælp fra BMW værksted. Begge er i tvivl om hvorvidt at der er fejl i styretøjets mekanik, eller om der er tale om en lidt uheldig egenskab ved bilens design. Oplevelsen er den samme med sommerdæk henholdsvis vinterdæk. Bilen kører i Danmark.
Jeg vil gerne høre om andres erfaringer .
#3
Jeg er blevet ejer af en af de ganske få Think med Zebra batteri som findes i danmark. Den har en historie hos en energidistributør, og har angiveligt kørt ganske lidt. Jeg har endnu ikke diagnosticeret på bilen, men den kan angiveligt ikke "starte", men dog varme batteriet op, og måske lade.

For ikke at skade bilen og især batteriet vil jeg gerne have nogle tips til at komme igang med fejlsøgningen på mest skånsomme måde. Og gerne nogle forslag til at finde diagnose software. Jeg har fået opfattelsen at ihvertfald noget af diagnosesoftwaren er givet fri, men hvor finder jeg det? Har søgt på internet uden held.

Jeg har en baggrund i elektronik, mekanik, elektronmikroskoper, og brændselsceller. Jeg vil helst selv fejlfinde og reparere.

På forhånd mange tak, dette forum virker til at have stor viden  :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA