Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Frodese

#1
'Ny' Tesla Model 3 Performance vurderes solgt. Bilen ble kjøpt som inventory med nybilsgaranti fra 29/3-2021 (førstegangsreg i okt 2020) Bilen er sort/sort, kjørt ca 180 mil og er selvfølgelig strøken. Uten varmepumpe. Kun sommerhjul følger med. Ta kontakt ved interesse. Pris kr 478.000.
#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Ønskes kjøpt - Nissan Leaf
søndag 24. januar 2021, klokken 19:21
Er på utkikk etter Nissan Leaf, fortrinnsvis 30kwh, ta gjerne kontakt om du skal selge en slik til en fornuftig pris:)
#3
Er på utkikk etter en fornuftig priset Nissan Leaf 2011-2017, ta gjerne kontakt:)
#4
Hei, jeg har oversikt over biler på finn, men send meg gjerne en melding om noen har en de vurderer å selge. Kan være intr i forskjellig, men helst ikke hvitt interiør:)
#5
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Tesla Model 3 ønskes kjøpt
søndag 16. februar 2020, klokken 19:30
Er på leting etter en pen Tesla model 3. Har brukbar oversikt over finn.no, men ta gjerne kontakt om noen selger til en fornuftig pris:)
#6
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 85D selges
fredag 18. august 2017, klokken 13:41
85D selges
Juli 2015
Går metallic
Tech med AP
HIFi
Servicepakke 5 år
Panorama
Grått skinn
Luft
Vinterpakke
52.000km
Greit  å komme med bud, men tenker 599.000 ferdig reg.  er fin pris for en så fin bil:)
#7
S85, Autopilot, Tech, serviceplan, pano, HIFI, dobbeltlader, skinn, cyclone.

70.700km
539.000kr

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92895225

Send PM



#8
På utkikk etter en pent brukt 85D, event 75D med AP og relativt lav km, ta kontakt om noen har en pen bil til fornuftig pris for salg.
#9
Kjøreruter i Trøndelag / Trondheim-Frøya
torsdag 18. februar 2016, klokken 22:26
Noen som har erfaring fra Trondheim-Frøya? (Hammarvika)

Tenker å ta turen nå snart, forutsatt at det ikke er skikkelig kaldt eller svært dårlige vær. Forutsetter hurtiglading på Orkanger, så spørsmålet er om Orkanger-Frøya (ca 12 mil) går greit. Litt usikker på om topografien er spesielt krevende.

Tenker turen bør gå greit under normale vinterforhold, men det er jo så godt som ingen lademuligheter på veien, gidder heller ikke kjøre elbil om man må påregne saktelading, så det må i såfall være nødløsning.

Kjører Leaf 30kWh

Noen erfaringer?
#10
Leaf 2010-2017 / Erfaring nye Leaf 30kWh
tirsdag 02. februar 2016, klokken 21:21
Endelig har vi fått Leaf'en. Tenkte vi måtte teste den på langtur med en gang, så vi la inn en Østersundstur, en tur som er ca 25 mil hver veg. Var litt skeptisk da det er vinter og vi må over fjellet for å komme dit, men var meldt varme temperaturer, så tok sjansen.

1. etappe var Trondheim-Storlien, drøye 10 mil med tøffe motbakker fra Meråker, Storlien ligger ca 600 meter over havet, vi hadde da brukt 71% av batteriet, dette syns jeg er meget bra, da jeg tidligere har tatt turen med en 24kWh det det ble en del 'stress'. Stoppet også på Åre for å fylle godt opp før siste 10 mil til Østersund. Her litt stress for å få ladet, trodde hurtiglader var gratis, men her måtte jeg på turistbyrå for å kjøpe Clever-kort, visstnok det siste de hadde igjen, flaks. Fylte ikke til full, men ankom Østersund med god margin, selv om trafikken gikk raskere her, gjerne 90-100 på isen. Forbruk ved ankomst var 1,60, syns dette er bra på vinterkjøring.

På hjemturen fikk vi også kjenne litt på rekkeviddeangst, da jeg ikke hadde kalkulert føret og stigningen godt nok, fylte bare kort på Åre, så ankom Storlien med 11%, det var litt lite, spesielt på fjellet, kunne jo bare ladet noen min ekstra.. Hjemturen var preget av tildels mye snø i veibanen og lavere temperaturer, likevel kom vi hjem med ca 1,67 i snitt. Utrolig fornøyd med bilen, i praksis så er lengre rekkevidde veldig kjekt, men det beste er etter min mening den kortere ladetiden, ofte trenger man ikke lade helt opp med det nye batteriet, der man på det gamle må ha mer, har også inntrykk av at den lader raskere (type 0-80%), men det vet jeg ikke. Virker også som varmepumpen er veldig effektiv, liker å ha det godt og varmt, så sparer ikke på dette, men mulig den store forskjellen i forbruk kommer når temperaturene er under -10. Totalt en kjempetur, med tildels krevende kjøreforhold, brukte vel 1-2 timer ekstra hver vei, men det er mye pga uerfarenhet og noe ventetid ved ladestasjoner.

Gleder meg veldig til disse blir utbygd med forhåpentligvis gode priser. Nå er det bare å planlegge neste tur:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA