Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Odd G.

#1
Jeg var lovet 1500km fri Supecharger lading, dersom en venn benyttet seg av min Referral link, når han bestilte ny Telsa. Den ble benyttet og min Tesla app viste at jeg hadde fått 1.500 fri Supercharger km. På min Tesla konto står det at jeg har henvist en venn 19.5 2019 som hentet ut sin bil 26. august 2019.

På min konto står det ikke at jeg har er tildelt fri km, men tenkte det må være feil. Overraskelsen var stor da jeg fikk faktura for bruk av Superchargere i oktober Kontaktet Tesla gjennom chattefunksjonen.

Tesla opplyste at jeg ikke hadde fått noen premie, ingenting var registrert. Etterhvert ser de at min venn har kjøpt Tesla og har fått referral link fra meg. De forklarer at det må ha skjedd en registrerings feil. Dette kunne ikke Tesla support fikse og ble bedt om må sende en mail til konto support - fikk email adressen. Sender mail og får vite at oppgitt mailadresse bare kan benyttes av Tesla ansatte. Prøver en annen oppgitt mailadresse og får straks en hyggelig "robotmail" som forteller at min sak skal behandles så fort som mulig.
I dag er over en måned siden jeg kontaktet support, har skrevet flere mailer. På fredag fikk jeg ny faktura for bruk av Superchargere.

Det hele er en vits - ikke får jeg registrert premie for utført slagsreklame. Ikke er det mulig å få rettet feil opp feil gjort av Tesla. Kundene må jeg betale faktura for ikke å bli utstengt for bruk av Superchargere.

Har ingen tro på at Tesla refunderer noe som helst og de 1.500km kan jeg se langt etter. Kundersrviece - det er ..... det
#2
Tesla / Eierskifte...er det mulig å forsvare Teslas praksis?
torsdag 18. juli 2019, klokken 00:55
Jeg har publisert et tilsvarende innlegg på Facebook i gruppen for Tesla eiere. Etter mitt syn er Teslas praksis ved eierskifte helt uakseptabel. Dette blir ennå mer aktuelt når Tesla krever at Tesla kontoen er knyttet til et kreditt kort for å sikre betaling for bruk av SC. Lager derfor dette innlegget også her på Elbil forumet fordi dette er en alvorlig mangel i Teslas praksis. I mange av annonsene på Finn.no er tilgang til Tesla appen framhevet som et viktig fortrinn - når den du har tilgang.

Det er nå over 3 uker siden jeg personlig leverete nytt vogn- og førerkort til Tesla sin service avdeling i Stavanger.  De tok kopi og sendte melding til "ServiceHelpEU@tesla.com". Fikk beskjed om at at det kunne ta opp til 2 uker før det gikk i orden. Dette ble ordnet av et team i Nederland. Gjorde tilsvarende øvelse hos Tesla i Stavanger i 2016. Den gangen ble jeg ny eier i løpet av 1 dag.

Det hører ingen steds hjemme at et elektronisk eierskifte skal ta flere uker. Vi snakker om tastetrykk....Til og med Statens veivesen har løst dette eletronisk og smidig.

I samme tidsrom har jeg solgt en Tesla model 3. Ved overlevering nullstilte jeg alle innstilinger. Jeg har naturlig nok ingen kontakt med min solgte Tesla på mobil appen. Min Tesla konto viser at jeg må betale for bruk av SC som ny kjøper har foretatt.

Hvor lenge må jeg betale for ny eieres bruk av SC eller andre forhold knyttet til min konto? Dersom kjøper ikke ber om eierskifte, kan jeg risikere å måtte betale andre strømregninger i lang tid - eller? Flere melder om at det kan ta over 4 uker å få ordnet eierskifte. For biler som må betale for bruk av Teslas SC'er betyr dette ivertfall  masse rot og ekstra administrasjon.

Høyteknologi firmaet Tesla er altså avhengig av arbeidskapasiteten til et team i Nederland. De skal visstnok betjene alle Tesla salg i Europa.

Hvem som faktisk har ansvar for å foreta eierskifte kunne Tesla i dag heller ikke svare på. Dette kan bety at alle som kjøper Tesla uten gratis ladning, kan la være og foreta eierskifte og forrige eier må betale.....hvor lenge??

Og jeg sendt flere mailer til følgende, med alle opplysninger (Navn, adresse, email til Tesla konto, kopi av fører- og vognnkort til: AccountsupportEMEA@tesla.com, ServiceHelpEU@tesla.com, ChangeownershipEU@tesla.com. Foreløpig har jeg mottatt 2 autogenererte mailer, men ingen svar og ingen eierskifte. Jeg eier og betaler for en Tesla bil er solgt for lenge siden og har ikke tilgang til ny bil handlet for en måned siden.
#3
Model 3 / Automatisk dimming av fjernlys "Auto high beam"
lørdag 30. mars 2019, klokken 20:28
Jeg ser i manualen til min LR Premium (Autopilot/FSD) at auto high beam er mulig. Den funksjonen vises ikke i min bil under "lights". Er vant til dette fra min Tesla S og synes det er underlig at det ikke finnes. Har jeg oversett noe eller er det et software glipp/bug?
#4
Model 3 / Chrome delete - foliering av krom detaljer
søndag 24. mars 2019, klokken 10:12
Jeg vil gjerne foliere alle krom delene på min røde LR. Er det noen som har fått dette gjort? Hvor og hva er prisen? Bor i Rogaland

[ You are not allowed to view this attachment ]
#5
Lading av Tesla / SuperCharger Brokelandsheia
tirsdag 11. juli 2017, klokken 09:35
Var innom Brokelandsheia på vei til Stavanger igår den 10.7. Det var konstant 4 til 5 biler i kø midt på dagen. Flere  hadde panikk fordi de skulle rekke danskebåten i Kristiansand eller andre tidsavtaler.

Med 2 ladere ute av drift og flere ladere som bare leverte ca 20/25A eller ca 110km pr time. For å nå neste lader i Lyngdal måtte jeg lade i nesten 2 timer.

Når ladere er ute av drift og svak kapasitet på ladingen, blir kjøreturen lang i ferietiden. Dette er vel bare en uskyldig forsmak på hva som skjer når salget av Modell 3 tar av.
#6
Lading av Tesla / Lyngdal hurtiglader
mandag 26. juni 2017, klokken 13:23
I går, søndag 25.6, var det flere biler i kø og 2 ladere ute av drift. Mener også det var to ute av drift sist jeg også besøkte denne ladestasjonen i fjor.

Etter 30/40 minutters venting kom jeg til en lader, men kapasiteten var bare 65 ampere. Etter en halv time byttet jeg til en ny lader, men den hadde bare 25 ampere. Jeg hadde ca 25% kapasitet go måtte lade for å nå Stavanger.

Det finnes ikke hurtigladere i Stavangerområdet, hvis du ikke vil ta ferge og lade på Aksdal ved Haugesund. Stavanger har utrolig mange Tesla eiere. Skal du fra eller til Stavanger regionen er det beregnet at 8 superladere i Lyngdal er tilstrekkelig. Skal du fra Stavanger til Kristiansands området eller motsatt, er du avhengig av lading Lyngdal. Tesla servicesenter i Stavanger har stengt sine ladere i helgene, visstnok pga av misbruk fra Tesla taxier.

Feil mangler i Lyngdal viser ikke på noen oversikter, og synes ikke å være en prioritert oppgave og vedlikeholde/reparere. Dette er en stemoderlig behandling av en kjempestor flåte av Teslaer.
#7
Bilen har stått nesten fulladet(75%) 14 dager i påsken. Den viser da 2% igjen av ladestrømmen og 19" skjermen er helt sort. Startet med mye trykking på brems og ladet den på vanlig måte til 80%. Må trykke mange ganger på bremsen før den starter opp. Defroster, soltak, alle innstillinger som gjøres med skjerm er dødt. Dashboard virker, men uten lyder og varsler. 3G tilkobling/GPS er død

Har fulgt alle prosedyrer på internett ved å reboote dashborad (også med en fot på bremsen) deretter forsøkt å reboote 19" skjerm ved å holde scroll hjulene nede og brems. Mange forsøk og flere ladninger - displayet er sort.

Har selvsagt forsøkt å lade 12volt batteriet bak nesen fronten. Det måler 12,75 volt, men lader/hurtiglader øker ikke spenningen over 13volt og skjermen er fortsatt sort og start prosedyren virker tilfeldig. Må trykke gang på gang på bremsen

Det virker svært foruroligende at en parkert bil nesten full ladet plutselig kan miste 12 volt strøm og hovedskjerm med alle kontroller går i sort. Det har såvidt vært et par netter med frost
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA