meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - AndersT2

#1
Jeg testet dette rett etter oppvarmingen kom, og da funket det fint.
Hadde "endelig" behov for hurtig lading for ikke så lenge siden når det var skikkelig kaldt, og fikk det da ikke til å fungere. Jeg mistenker at det har skjedd noe ved forrige service hvor de byttet kjøleveske på batteriet (60 tusen km servicen).

Min bil viser ikke indikasjon for dette i dashbordet, men så at varmingen kom igang i Carskanner appen.

Noen som har en detaljert instruksjon for å få den til å starte forvarming? (Det er skrudd på i innstillingene).

Slik jeg gjorde det var å navigere til ett sted, så legge til hurtiglading på veien. Jeg prøvde også å navigere direkte til en hurtigladestasjon. Ingenting skjedde. Fikk maks 60kW ved lading, og den gikk ned mot 50, dette på en 150kW lader. Batteriet ble ikke noe særlig varmere, selv etter 30 min med lading.
#2
Skoda ENYAQ / Redusere strømmne ved Type 2 lading?
mandag 25. november 2024, klokken 07:38
Noen som vet hva bilen setter ladegrensen til når man aktiverer "Ladestyrke" - "Reduser strømmen" i appen?

Er det 2kW den lader på da?
Dette er på ladestasjon med mulighet for 7,3kW, som nå ikke lader mer enn 2kW.
(Ikke min bil, så får ikke testet med å skru av og på selv)

#3
ë-C4 / Lader maks 1,9kW (8,6A)
lørdag 05. august 2023, klokken 12:10
Naboen har denne bilen, men bilen nekter å lade med mer enn 1,9kW/8,6A.

Det er på en Zaptec Go lader som er satt opp via mitt firma. Satt normalt til 12A, testet midlertidig på 15A (er 16A sikring). Det er 1fas anlegg.

Finnes det en innstilling i bilen som gjør dette?

Finner ingen manual på nettet
#4
Hyundai Ioniq 5 / Pris nye bremseskiver med jobb
torsdag 15. juni 2023, klokken 10:23
Oppdaget at det er kommet litt vibrering ved nedbremsning. Merker ikke noe når jeg bruker regenerering som her 98% av tiden. Merkes ikke ved har nedbremsning, og merkes mest fra 70 og ned til 50 km/t.

Var inne og fikk det sjekket hos forhandler, og det er skivene som er litt ujevne. Det går ikke på reklamasjon.
Fikk tilbud på å bytte, og det kommer på litt over 11 000,- for de 2 foran.
Siden de nevnte at det ikke er farlig å bruke de slik de er nå i følge dem, så får jeg heller vente til de må byttes hvis de får for mye rust. De har sett mye bedre på det området enn min tidligere eGolf.

Dette kunne komme når det blir hurtig temperaturending på skivene. Ved aktiv kjøring og varme skiver, og man treffer en vannpytt så kan det være alt som skal til. Eventuelt hard nedbremsning på vinteren.
#5
ID.3 / Ladeproblemer på AC?
fredag 06. januar 2023, klokken 07:10
Noen som kjenner til ladeproblemer på AC lading?

Har en kunde hvor vi nettopp har montert 3 Zaptec Pro ladere. Kun den enes ID3 som har problemer med lading, og det er testet på alle 3 laderene.

Den stopper ladingen etter kort tid, og den ene sesjonen så gikk det veldig opp og ned på ladingen. Det er mulig med 7,3kW lading, og det har ikke samtidig vært ladet nok til at lastbalanseringen skal slå inn.

Han melder at han lader helt fint andre steder.
Det er 4 andre bilder som ikke har noen ladeproblemer, så alt tyder på at det er bilen eller kommunikasjonen med bilen som er problemet.

Det er kun 1fas lading på disse, ikke koblet opp 3fas til laderene, da det ble byttet ut gamle ladere på annet merke på eksisterende kabling med nye.







#6
Hyundai Ioniq 5 / Info rundt lading på 3fas IT nett for Ioniq 5
torsdag 28. juli 2022, klokken 12:45
I tilfelle noen skulle lure.

Hyundai Ioniq 5 lader maks 7,3kW når den er tilkoblet 3fas IT nett lader. Testet via Easee Charge lader på min egen I5. Tesla Model 3 ladet fint 11kW på den samme.

Noen andre biler, type "fat" e-Tron, Tesla Model S og X lader 8,6kW. Mens Toyota Proace eller hva varebilen heter nekter å lade hvis de plugges i slik lader.

Det er kun Tesla og Polestar som sier ok til slik lading, så det er positivt at Hyundai lader som normalt, og ikke overlader, eller nekter å lade når den kobles til en slik lader. Da skal det ikke være noe problem med garanti osv. når man plugger seg i ukjente ladere.




#7
e-Golf / VW eGolf (24kWt) 2015 - Forvarming uten tilkoblet strøm
mandag 27. januar 2020, klokken 08:46
Noen som vet hvor man får stilt på dette i bilen, og ikke Appen?

Jeg har hatt bilen i rett over 4 år nå, og har testet den funksjonen i appen flere ganger uten at det har funket.

Bestemte meg nå for å droppe appen, gidder ikke lenger betale 1000,- for en relativt dårlig app, og heller teste uten en stund.

Men plutselig i dag så kjøre forvarmingen uten at jeg hadde i ladekabelen, men finner ikke hvor det kan stilles i bilen.

Har forvarming innstillinger hjemme og på jobb når kabel er i.



Den funksjonen, samt innstilling av temp ved forvarming er 2 ting jeg ikke har funnet i selve bilen, kun i Appen. (Har 28 grader om vinteren, og får nå ikke justert ned til kjøling om sommeren)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA